Golf 4 1.9tdi ARL
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 4 1.9tdi ARL
kulutus on noussut liian suureksi. viime kesänä sain parhaimmillaan 5.1l/100km nykyään pyörii 7l/100km vaikka kuinka yrittäs pintakaasulla ajella.
tuntuu et ainakin ahtovuotoa olisi ku suhisee kiihdyttäessä niin pirusti. ja vetoja ei ois enää niin paljoo ku ennen. noita vuotoja löytää varmaan helposti ku toinen painaa hytissä kaasua ja toinen tonkii ahtoputkia?
jäähdytysnesteitten lämpömittari tippuu ajossa aina välillä pois pelistä ja palaa takaisin ku käyttää virrat pois. ja tippuu taas vähän ajan päästä pois. voi olla kyl pitkiäkin taukoja että pysyy mittari mukana.
ikinä en oo vac-comia käyttänyt nii toivoisin neuvoa sen käytön kanssa. ?
kaikki neuvot ois tervetulleita.
tuntuu et ainakin ahtovuotoa olisi ku suhisee kiihdyttäessä niin pirusti. ja vetoja ei ois enää niin paljoo ku ennen. noita vuotoja löytää varmaan helposti ku toinen painaa hytissä kaasua ja toinen tonkii ahtoputkia?
jäähdytysnesteitten lämpömittari tippuu ajossa aina välillä pois pelistä ja palaa takaisin ku käyttää virrat pois. ja tippuu taas vähän ajan päästä pois. voi olla kyl pitkiäkin taukoja että pysyy mittari mukana.
ikinä en oo vac-comia käyttänyt nii toivoisin neuvoa sen käytön kanssa. ?
kaikki neuvot ois tervetulleita.
Ylävesiletkussa, kannen päässä. Sellaisella sokalla kiinni (vedetään sivulle ja anturi irtoaa kolostaan).
Käy ostamassa uusi anturi ja pari litraa punaista jäähdytysnestettä. Sitten kun auto on kylmä niin avaat korkin jäähdytysnestesäiliöstä, irrotat anturin sokan, vedät anturin ulos kolostaan ja irrotat sähköjohdon anturista (painat johtoa kiinnipäin anturiin, painat lukitussalpaa kynnellä ja anturi irtoaa - laturin kulmassa on samanlaine liitin jolla saa harjoteltua). Seuraavana katsot kun nesteet huljahtaa maahan, sitten kaivat sormella vanhan o-renkaan sieltä anturin kolosta jos se ei tullut mukana ulos. Anturin asentaminen paikalleen menee käänteisessä järjestyksessä :). Jäähdytysnestettä meni muistaakseni 1.5l ja saman verran vettä lisäksi - eli melko tyhjäksi menee systeemi.
Käy ostamassa uusi anturi ja pari litraa punaista jäähdytysnestettä. Sitten kun auto on kylmä niin avaat korkin jäähdytysnestesäiliöstä, irrotat anturin sokan, vedät anturin ulos kolostaan ja irrotat sähköjohdon anturista (painat johtoa kiinnipäin anturiin, painat lukitussalpaa kynnellä ja anturi irtoaa - laturin kulmassa on samanlaine liitin jolla saa harjoteltua). Seuraavana katsot kun nesteet huljahtaa maahan, sitten kaivat sormella vanhan o-renkaan sieltä anturin kolosta jos se ei tullut mukana ulos. Anturin asentaminen paikalleen menee käänteisessä järjestyksessä :). Jäähdytysnestettä meni muistaakseni 1.5l ja saman verran vettä lisäksi - eli melko tyhjäksi menee systeemi.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HH
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1491
Coding: 00002
Shop #: WSC 01271
WVWZZZ1JZ3W048357 VWZ6Z0B0074609
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 01271
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 43834
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 V21
Coding: 05114
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3W048357 VWZ6Z0B0074609
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 1E Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 01271
2 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
37-00 - Faulty
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
tommosta se vac-com mulle lykkäs.
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HH
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1491
Coding: 00002
Shop #: WSC 01271
WVWZZZ1JZ3W048357 VWZ6Z0B0074609
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 01271
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 43834
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 V21
Coding: 05114
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3W048357 VWZ6Z0B0074609
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 1E Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 01271
2 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
37-00 - Faulty
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
tommosta se vac-com mulle lykkäs.
Missäs kunnossa MAF? Se ainakin tuon aiheuttaa, ettei tahdo kulkea ja kuluttaa enemmän. Measure blocksista vaan kurkkaa, paljonko antaa arvoa täyskaasu kiihdytyksessä. Ehjä näyttää 1000-1200 arvoja, huono on 800-1000, ja rikki on jos ei saa edes 800 piikittämään.
Oman perstuntuman mukaan nuo arvot, mutta lähelle totuutta. Alta 800 on kuitenkin ehdottomasti vaihtokunnossa.
Oman perstuntuman mukaan nuo arvot, mutta lähelle totuutta. Alta 800 on kuitenkin ehdottomasti vaihtokunnossa.
siinä se vähän päälle tonnin käy. ihan tarkkaa en ehtiny kattomaan.
mutta sen huomasin et vaikka toi lämpötilamittari tipahtaa nollaan nii vag-comi näyttää kummiski lämpötilan? onko tossa koneessa sit kaks lämpötila-anturia vai ?
kannattaako se anturi nyt vaihtaa vaikka ei enää vikatilan nollauksen jälkee oo uusinu sitä vikatilaa?
mutta sen huomasin et vaikka toi lämpötilamittari tipahtaa nollaan nii vag-comi näyttää kummiski lämpötilan? onko tossa koneessa sit kaks lämpötila-anturia vai ?
kannattaako se anturi nyt vaihtaa vaikka ei enää vikatilan nollauksen jälkee oo uusinu sitä vikatilaa?
Vag-comilla näkee molempien antureiden arvot (mitkä ovat siinä samassa murikassa), eli siellä moottorin kontrollerin puolella on se sen puolen arvo ja mittariston kontrollerin puolella on se lämpötila. Kannattaa sitten huomioida että mittaristossa on ohjelmallinen korjaus ja neula pysyy keskellä vaikka lämpö heittelee kymmeniä asteita oikeasti.
mutta edelleen kulutus mielestäni liian korkea! täys kiihdytyksessä hetkellinen kulutus näyttää 46l/100km. viime kesänä näytti muistaakseen parhaimmillaan hetkellistä kulutusta ~30l/100km.
ahtovuotoja yritin ettiä sillälailla et kaveri paineli kaasua ja ite tutkin ahtoputkia mutta en mitään kyllä huomannu! oisko jotakin parempaa neuvoa ahtovuotojen etsimiseen?
ahtovuotoja yritin ettiä sillälailla et kaveri paineli kaasua ja ite tutkin ahtoputkia mutta en mitään kyllä huomannu! oisko jotakin parempaa neuvoa ahtovuotojen etsimiseen?
nipa, ahtovuotojen testailuun on olemassa ihan "työkalu".
Tuossa oma malli testeristä, viemärin päätytulppa jossa tubeless venttiili. Se vain maffilta lähtevään letkuun ja maltilla painetta, suhinat kyllä kuulee jos vuotoja on. Ei ole moottorin ääni häiritsemässä suhinoita.
Tuossa oma malli testeristä, viemärin päätytulppa jossa tubeless venttiili. Se vain maffilta lähtevään letkuun ja maltilla painetta, suhinat kyllä kuulee jos vuotoja on. Ei ole moottorin ääni häiritsemässä suhinoita.
Kun vuotaa jostain, kuuluu sieltä suhinaa, varsin selkeästi. Sen jälkeen vain paikallistaa, missä se suhina on, äänen ja tunteen perusteella (kädellä testailee, mistä puhaltaa).
Orig maffi vaihto-osana marmorilla ~140e, motonetista ilman vaihto-osaa 77e. Kokeilee jos uskaltaa, joillain toiminu toisilla ei.
Orig maffi vaihto-osana marmorilla ~140e, motonetista ilman vaihto-osaa 77e. Kokeilee jos uskaltaa, joillain toiminu toisilla ei.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa