vw golf 1.1 swap
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 1.1 swap
jees eli tiputin golffista 1.1 koneen pois vm-79. ja tarkoituksena vaihtaa audin 1,8 kaasari kone tilalle. ilmeisesti jakopään korvakko pitää vaihtaa ja etu palkki. meinasin laittaa saman laatikon kiinni siihen audin myllyyn niin vauhtipyörä pitää vissiin vaihtaa?? tulossa jossain vaiheessa kunhan rahat antaa myöten niin gti:n laatikko. niiiin elikkäs mitä pitää ottaa huomioon onko kukaan muu tehnyt vastaavaa hommaa... neuvoja otetaan vastaan!! ja audihan oli vm-92 muistaakseni eli tätä 80 mallia... sopiiko audin etu palkki??
Viimeksi muokannut kolpakko, 30.4.2009 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse olen jossain vaiheessa tekemässä samaa swappia toisinpäin, eli KR/PL tai joku muu poikittaiskone asennettaisiin pitkittäin vanhan passatin keulalle.
Tuo 1.1 on ns. pikkulohko, joten siitä taitaa olla aika vähän apua osien luovutuksessa. Ei taida edes vaihdelaatikko käydä?
Mulla vaihtolistalle menis nyt ainakin öljypohja, öljynsuodattimen jalka, vauhtipyörä, kytkin. Nämä siis pitkittäismallin (sinun tapauksessa poikittaismallin) isolohkosta, eli käytännössä kaikki VAGin moottorit 1.5-2.0. Koneen kiinnikkeitä varmaan joutuu myös päikseen vaihtamaan ja en tiedä sitten miten apulaitteet sopii. Pakoputkiston kans joudutu jumppaamaan myös.
Tuo 1.1 on ns. pikkulohko, joten siitä taitaa olla aika vähän apua osien luovutuksessa. Ei taida edes vaihdelaatikko käydä?
Mulla vaihtolistalle menis nyt ainakin öljypohja, öljynsuodattimen jalka, vauhtipyörä, kytkin. Nämä siis pitkittäismallin (sinun tapauksessa poikittaismallin) isolohkosta, eli käytännössä kaikki VAGin moottorit 1.5-2.0. Koneen kiinnikkeitä varmaan joutuu myös päikseen vaihtamaan ja en tiedä sitten miten apulaitteet sopii. Pakoputkiston kans joudutu jumppaamaan myös.
no tuo helpotti jo kummasti. miten ne sitten menee koriin kiinni onko lähellekkään samanlailla kiinni ku 1.1 vaiheloota? oli akun alta kiinni ja sitten sieltä tulipellin ala osasta.
niii ja onhan mulla 1.5 dieselin kone tuolla... sopisko siittä vaiheloota ym vauhtipyörä?? se oli jotain vm-80 siinä on vetarit ja kaikki kiinni...
niii ja onhan mulla 1.5 dieselin kone tuolla... sopisko siittä vaiheloota ym vauhtipyörä?? se oli jotain vm-80 siinä on vetarit ja kaikki kiinni...
jeees nyt on kone tallissa oottamassa asennusta... tuosta diesel koneesta otin etukannakkeen, öljyn suodattimen jalan ja ehkä jakopään puoleisen kannakkeen kans. jakopään puolen kannake pitää näillä näkymin rälläköidä korista irti ja siirtää sitä taakse päin jotain kymminesen senttiä. sain koneen mukana 1.6 jetan taka kiiinnikkeen joka tulis jonnekkin tulipellin vasempaan (edestä katsottuna) reunaan ja siihen sitten kumityynyn joka tulee koriiin kahdella pultilla kiinni mutten löytäny mitään järkevää paikkaa sille siittä että sais. vois melkeen ottaa kuvatuksen koska kuvathan kertovat enemmän ku tuhat sanaa... kertokaa rohkeasti näkemyksiä asiaan jos tulee jotain mieleen.
kohta loppuu mielikuvitus tuon koneen kans... mites sen ny saa oikeen kiinni? jakopään puolen kannake ei sovi koska jäköpää hihna ottaa siihen kiinni jos meinaa sen sinne väliin tunkea. jos tekis sitte uuden kannakkeen sinne taakse samanlaisen ku on vaihteistollaki siellä tuli pellin alla... tuossa audin koneessa on juurikin samanlainen kiinnitys tapa ku on vaihelootallakin tuolla takana.. kasailin kytkintä tuossa kasaan, katkasin sitte yhden niistä kuudesta pultista millä tulee koko asetelma kiinni prkl... mite se jos soveltaa tuommosen samanlaisen kiinnitys tavan ku on jetassakin? tulis siihen vetarin päälle ilmeisesti jonkinlainen kehikko mihin sitte saa sen kumi tyynyn kiinni ja johon sais sitte koneen kiinni... hmmmm pitää alkaa hahmottaan.
do diin taas eteen päin. kone on nyt kiinni ja eteen tuli aika jännä homma... kuskin puolen vetari oli liian pitkä ja toinen puoli vastaavasti liian lyhyt. noh ongelma oli helppo, romutamon kautta kotiin ja mukaan tarttu uudet vetarit joitten pitäs sopia... isommat jarrut ja tehostin tarttu myös matkaan.
do diin nyt on kuvat pelissä. http://s649.photobucket.com/albums/uu211/paspartuu/
Päivitelläämpä tätäkin välissä :) eli auto seissy koko ajan ja nyt puhaltaa taas uudet tuulet. Tekniikka vaihtuu diisseliin ja maalataan uudestaan volkkarin candy valkosella... Ruosteet alkaa olemaan hitsattu ja enää ois pakkelointi, koneen korvakon siirtäminen ja maalaus... Eteen tuli uudet jarru levyt, palat, laakerit ja putket... Pohja pitäs vielä puhistaa ja vetästä massa pintaan... Aikaa on tämä kesä laittaa ajoon että nyt tämä valmistuu jos koskaan... Kuvia laittelin tuonne pohtopukettiin ja päivittelen sinne kaikki kuvat mitä tulee otettua...
Nyt ois suurin pakkeli urakka takana ja ois hionta väri pinnassa... Muutama kohta pitää vielä kitata kun paistaa naarmuja läpi mutta muuten hyvällä mallilla... Koneen kiinnitys paikka muutettu ja konetila maalattu koe mielessä candyweiss:illä ja hyvähän siittä tuli... Konepelti alkaa olemaan valmis, eli ruosteessa ;) jos viikonloppuna ei satas vettä niin sais vetästä pinta värin niskaan niin vois alkaa kasaileen pikku hiljaa... Kuskin oveen tarttisin tiivisteet jos jollaki sattus löytymään?? Mulla tuolla osto ilmotus onkin kaikista puuttuvista osista mitä tartten niin tarjouksia tulemaan...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa