17/20 nyt kiinni

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

17/20 nyt kiinni

ViestiKirjoittaja TRF » 15.4.2009 9:46

mutta ei jaksa mennä.

viikonloppuna ruuvasin kyseisen aparaatin kiinni mutta mustaa pukkaa edelleen ja ahdot max 1.1. piikkki käy kyllä 1.3 mutta eihän tuo riitä mihinkään. Luonne muuttui kyllä kovasti. Nyt lähtee lineaarisesti ahtamaan ja max ahdot vasta 4000 kohdilla. Pitemmälle en vielä vetänyt. Hukkaportti melkein kiinni. Kellon vipu pääsee avautuman enää ehkä 5 mm. Vieläkö tuota uskaltaa lyhentää?

Finnturbossa meinailivat että pitäis MAF anturin tietoa vähän huijata. Mikä homma se tuo on? En oo ikinä kuullu että MAFia huijattais...3bar mappi on ja isot suuttimet. Vakio nestepää. Mutta pitäis tuolla silti saada menoa jo aikasesi. Edellisellä mutkalla meni jo 60-120 6.1s, tällä setupilla en vihtiny ees mitata. Varmaan huitelee kasin päällä. Moottori on AGR joten ei oikeen hyödytä penkkiiinkään viedä.

Jeesatkaa nyt että mitä tässä lähtis tekemään. Putkisto on vakio mutta referenssi tulos on ajettu samalla setupilla paitsi että turbo oli sillon 15/20.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.4.2009 12:03

Eli mitä eroa ahtimissa nyt on?
Ilmeisesti suurempi pakokotelo ainakin.
Ahdot pitäisi nousta ylemmäksi 3 bar MAPilla, ehkä mittari heittää.

Ei se 60-120 aika paljon voi tuosta parantua pelkästään ahdinta vaihtamalla. Se minkä ehkä yläkierroksilla voittaa niin alakierroksilla varmasti häviää.
Eipähän kytkin luista.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 15.4.2009 13:31

Koko murikka se on suurempi. Molemmat puolet. Soittelin M:lle ja kyllä se tästä nyt alkaa purkaantuun. Ahtimessä pitäis riittää potkua kyllä pitkälle jos vielä nestepään vaihtaa. Joku vika tuossa varmaan on lämpötilaanturissa tai MAFfissa. Tuo maffin huijaamisen voi unohtaa.

Tuota ajattelinkin tilatessani tuon uuden ahtimen että siirtyisi veto vähän ylemmäs ja pitemmälle niin kestäis vanhat palikat vähän pareammin. En odota tuon ajan noilla romppeilla juurikaan paranevan, mutta samaan pitää päästä kyllä ja toivottavast jää vielä potentiaalia hiukan reserviin uusia jippoja varten.

perjantaina saan wac comin kiinni ja jospa se sitten lähtis purkautuun tämä probleemos

eip

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.4.2009 23:16

Tai sitten säädätät sen kohdilleen tuolle kokoonpanolle niin silläkin on aika suuri vaikutus toimintaan, ja sitten vippaat koko maffin mäelle.. sitäpaitsi saishan tuokin jo sen viisi tonttua kiertää vedolla..

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 17.4.2009 12:37

Nonin. Nyt on huristeltu tökkeli kiinni mutta kaikki näyttäs normaalilta. Paineet tippuu vähän reilusti pyydetystä jossain 3 tuusan jälkleen mutta muuten kaikki oko. Lämmöt ei nousseet kun 75 joten se on vähän alhainen mutta ei liene kuitenkaan vaikutusta?

paineet 1-1.1 bar ja 60-120 9s luokkaa. Jos ei tämä laite olisi kukenut joskus paremmin niin softakauppaan astelisin, mutta kun näin on ollut. Pakko se on varmaan lähtä se lutikka vahtaan ja softa käpälöimään. Ihme hommaa...

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 17.4.2009 14:05

Ei ole mikään ihme homma et isommalla ahtimella toimii huonommin kuin edellisellä, ohjelman kun käyt säädättämässä/teettämässä nykyiselle kokoonpanolle niin tulee enempi tehoa ja auton toiminta muuttuu aika paljon.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 17.4.2009 15:05

Näinhän se täytynee tehdä. Vaikka se jo edellisellä ahtimella alussa toimikin. Mutta kokeillaan nyt sitte se varmin ja kallein konsti.

Tuo softanpätkä on hinnoiteltu ihan persiilleen mutta ei auta ei auta...

peruskone on ihan loppu tässä kulkineessa. Huohottaa hyvinkin reippaasti, mutta ei se liene vaikuttimena nyt. Tarkoitus on hoitaa tuokin asia kuntoon kunhan nyt sais tuon peruspaketin toimiin ensin...

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 17.4.2009 15:14

Ohjelmissakin on nykyään kilpailua vähän, kannattaa kysellä muitakin mahdollisuuksia kuin sitä yhtä ainoaa...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.4.2009 17:03

juu kannattaa useemmasta paikkaa kysellä ;) jos matka ei hirvitä niin voidaan mekin auttaa :)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.4.2009 22:55

Ennen kuin meille tulet niin kiristä hukkaportin jousi ettei tule turha reissu ;).

Eli softalla ei todellakaan korjata esim. tuollaista puutetta/vikaa.
Ahtojen alhaisuus vähän viittaisi tuohon jousen löysyyteen.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.4.2009 1:32

sitä meinasinkin että kuntoon laitetaan myäs :) kiits viilaamisesta :)

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 18.4.2009 8:02

TDifreak tarkoittanee tuota kellon esijännitystä? Eihän tässä hukkaportissa jousta ole.

Kellon varsi on ollut jo vaikka missä asennossa mutta ei mitään vaikutusta. Nyt se on reiän verran esijännityksellä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.4.2009 11:05

Niin kellon sisällä olevaa jousta tarkoitan tietenkin.
Eli eikö ahdot pysy pyynnissä vaikka portti olisi koko ajan kiinni?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 18.4.2009 12:08

Kyllä ne sillä tavalla varmaan pysyy. Mutta tuolla 15/20 laitoin viimein kiinni koko portin ja painoin kakkosella vähän kaasua niin paukahti akseli poikki ja pakopesäkin halki. Ahtomittaria en ehtinyt edes katsoa. Eli sitä en uskalla enää edes koittaa.

LTR:n kanssa aletaan tänään tuunaamaan joten eiköhän se nyt saada pelittämään lopultakin.

Pystyyköhän tämän softaamaan ilman lutikan vaihtoa kun on AGR ja tuo MAPpi tuossa välijäähdyn päässä ahtoputkessa?

Muistatko TDIfreak nuo suuttimet että mitkä ne olikaan jotka mulle joskus toimitit?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.4.2009 13:22

Enpä muista suuttimia.
Voisi hyvinkin olla portin kautta softattavissa. -00 ja uudemmat ja kun ecu on 012 loppuinen niin toimii.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 18.4.2009 20:23

No nyt pelttää:) Ja apu löytyi yllättävän läheltä. Kiitokset Vielä LTR:lle

Ei tarvinnu vaihtaa piiriä vaan softa vilahti johtoa pitkin. Muutama veto ja vähän hienosäätöä ja se oli siinä.

Isopesäinen puhallin ei tuonut vääntöä alas kuten edelliset mutta ylös löytyy nyt potkua ja max 1.7 eikä notkahda. Ihan ajan haaskausta ollu kun oon yrittäny väkästellä ilman softamodiksia. Mielenkiintoinen koittaa nyt kelloa vastaan.

Suuttimet muten on P764...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.4.2009 23:45

Jaa noin pienet suuttimet, selittää aika paljon sitä ettei ahdot pysyneet. Pikkuisen tai aika paljonkin epäilen nyt tuota 6,x aikaa edellisellä ahtimella ja noilla suuttimilla ;).

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 19.4.2009 7:42

hehe...on syytäkin. Itsekin katoin tuolta threadista että aikani ei ole ollenkaan vertailukelpoinen. Ensinnäkin 3 ei vetäny perille saakka joten mitttaus tehtiin 55-115 ja aikakin oli tuon mukaan 6.4 ei 6.1. Vaihto mukana niin aika oli päälle 7.

Että simmottiin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa