Elikkäs ongelmana on ikiihana pierupurkin kaasari ykkköskoppasessa jetassa 1.5l koneella. Oireet ovat semmoiset kuin, tyhjäkäynti on todella huono ja kylmänä sekä välillä lämpimänä sitä ei ole lainkaan edes ryypyn kanssa. No löytyyhän siitä tyhjäkäynnin säätö ruuvi mutta sitä pyörittelemällä ei tapahdu mitään. Toinen oire on semmonen että jetta ei "laula" enään samalla tyylillä kuin viime kesänä, eli ei oo kaikki pollet tallessa ja ei kierrä ihan tappiin asti. Sitten myös bensankulutus on kasvanut huomattavasti.
Tainnut siis kaasari tulla tiensä päähän ja tarvitsisi joko korjauksen tai vaihdon?
Sitten löyty kans tuolta pihalta yhden volkkarin mukana tulleista romuista vag keihin kaasari, niin kiinostaisi mistä koneesta se on alunperin. mk1 golffin koneeseen se oli tulossa "viri" kaasariksi. olisiko mitään järkeä laittaa sitä jettaan tilalle ja onko se kuinka vaikeaa? Ainoat numerot mitä äkkiseltään löysin oli siinä peltiläpyskässä 055129023 N ja toinen oli kaasarin kyljessä DB20A [G] 0178. sanooko teille mitään vai onko numerot sinnepäinkään oikein ku ei äkkiseltään vagcatista löytyny? onko vanhoissa volkkareissa ollut paljonki keihinin kaasareita?
kaasari apua tarttis!!
Valvoja: ffp jäsenet
Voisi olla pulldown rasia eli ryypyn laihennuskalvo joka olis viallinen. Kylmänä vetää ryyppyä pois päältä ettei tukehdu ja lämpimänä kun vuotaa niin sekoittaa käynnin.
Keihiniä on käytetty ainakin pitkittäiskoneisissa audeissa ja volkkareissa, ei huono kaasutin sekään mutta vanhana ei sen kummempi kuin p-burg. Vähemmällä työllä alkuperäinen kuntoon.
Keihiniä on käytetty ainakin pitkittäiskoneisissa audeissa ja volkkareissa, ei huono kaasutin sekään mutta vanhana ei sen kummempi kuin p-burg. Vähemmällä työllä alkuperäinen kuntoon.
nyt on kuitenkin keihini menossa jettaan kiinni ja nyt tarvis apua alipaine letkujen kanssa! eli kun en ole tota keihiniä itse irroittanu niin ei ole mitään tietoa missä kukin letkunpätkä on ollut alunperin kiinni. Eikä nettietkasta ollut kauheasti apua. Jos joku millään viiitsisi neuvoa että saisin jetan ajoon takaisin ja mielellään toimivana.
Eli jos kertoisitte mihin päättyy letkulähdöt numeroista 1-5.
Ja sitten voisitte kertoa tämän "ruuvin" tarkoitusen. Siinähän on se jokin suoditin mikä tulevan bensan suodattaa? mutta mihin kohtaan se pitää ruuvata. ku äkkiseltään olis tuntunu siltä että sen voi ruuvata ihan läpi asti mutta pitääkö sen avulla kaasaria säätää jotenkin? vai voiko se ruuvautua liian pitkälle?

Eli jos kertoisitte mihin päättyy letkulähdöt numeroista 1-5.





Ja sitten voisitte kertoa tämän "ruuvin" tarkoitusen. Siinähän on se jokin suoditin mikä tulevan bensan suodattaa? mutta mihin kohtaan se pitää ruuvata. ku äkkiseltään olis tuntunu siltä että sen voi ruuvata ihan läpi asti mutta pitääkö sen avulla kaasaria säätää jotenkin? vai voiko se ruuvautua liian pitkälle?

kaasarin varaosanumerolla ei löydy mitään. se vaihtuu toiseen numeroon. vaikka etkasta kyseisen kaasarin löysi niin räjäytyskuvat ovat niin epäselviä ettei niistä saa oikein selkoa kuin yhdestä letkun reitistä. yritetty on.
Sitten ku ei tuo kaasarin toiminta ole ihan täysin tiedossa niin ei oikein tiedä mitä kunkin osan pitäisi tehdä.
Sitten ku ei tuo kaasarin toiminta ole ihan täysin tiedossa niin ei oikein tiedä mitä kunkin osan pitäisi tehdä.
tuli tässä vinkkejä odotellessa mieleen ja muita topicceja selatessa mieleen tosta vanhan kaasarin oireilusta semmonen että voisko muka kansipahvi vuotaa?? oireethan oli siis tyhjäkäynnin puute, ja se että kone ei ota kierroksia niin paljon kuin se ennen on ottanu ja pakoputkessa paukkuu kun kaasuttelee.
Kansipahvi oli kyllä joskus öljyä vuotanut ainakin mutta sekin vuoto hävisi pulttien kiristyksellä :D
Ja voisiko imuvuoto aiheuttaa nuo viat? Koska kaasaria irrottaessa tuli ilmi että imusarjan ja kannen välisen sauman päällä oli jotain sikakitti tyylistä kamaa runsaalla kädellä laitettuna.
Kansipahvi oli kyllä joskus öljyä vuotanut ainakin mutta sekin vuoto hävisi pulttien kiristyksellä :D
Ja voisiko imuvuoto aiheuttaa nuo viat? Koska kaasaria irrottaessa tuli ilmi että imusarjan ja kannen välisen sauman päällä oli jotain sikakitti tyylistä kamaa runsaalla kädellä laitettuna.
ei välttämättä halvin mutta todennäköisesti paras ratkaisu.uutta tahi käytettyä korvaavaa
kylkeen ja kovaa ajoa.
www.freetechnics.fi
kylkeen ja kovaa ajoa.
www.freetechnics.fi
Puhdista hieman letkuliitäntöjä niin näet juuressa muovirenkaan. Kaikissa lähdöissä on värikoodi rengas ja letkut laitat "väri väriin". Elikkä kalvolta kaasuttimen kylkeen saman väriseen liitäntään. Ykkönen kakkoskurkun "auki veto" liittimeen 4 ,kakkonen moottorijarrutuksen esto liittimeen 5, liitos 3 virranjakajalle. Ja se "suodattimen" kansiruuvi pari-kolme milliä reunan alapuolelle.
-Taitaa rikastimen vermeet puuttua läppää lukuunottamatta ?
Keihinissä on tyhjäkäynnin vakaus hoidettu pienellä elektroniikalla ja parilla magneettiventtiilillä, haasteellista asentaa täysin toimivaksi.
-Taitaa rikastimen vermeet puuttua läppää lukuunottamatta ?
Keihinissä on tyhjäkäynnin vakaus hoidettu pienellä elektroniikalla ja parilla magneettiventtiilillä, haasteellista asentaa täysin toimivaksi.
Tämmöstä vastausta on odotettu, kiitos tästä!!
Nyt on vaan alkanut epäilyttämään ton keihinin toimimaan saanti niin tulin siihen johtopäätöksen että sama vanha solexpierupurkki takas kii.
Onko pääkaupunkiseudulla joku firma tms. joka putsaisi ja huoltaisi kunnolla tommosen kaasarin?? Ku tohon vakio kaasariin mun tietojen mukaan sais viel korjaussarjoja toisin ku tohon keihiniin ei oikeen löydy ku ehkä joltain kaasariexpertiltä.
Nyt on vaan alkanut epäilyttämään ton keihinin toimimaan saanti niin tulin siihen johtopäätöksen että sama vanha solexpierupurkki takas kii.
Onko pääkaupunkiseudulla joku firma tms. joka putsaisi ja huoltaisi kunnolla tommosen kaasarin?? Ku tohon vakio kaasariin mun tietojen mukaan sais viel korjaussarjoja toisin ku tohon keihiniin ei oikeen löydy ku ehkä joltain kaasariexpertiltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa