Päästöt pilvissä (Ongelmia ratkaistaan)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

Päästöt pilvissä (Ongelmia ratkaistaan)

ViestiKirjoittaja timetuned » 16.4.2009 17:12

Katsastus lähenee ja mittautin päästöt,
arvot olivat
mitattu/sallittu
Co-pitoisuus 6 / 3.5
hc-pitoisuus 5000/600
Co2 8,3
o2 4,5 / 5,0

Kyseessä ei vähäpäästöinen auto,viritelty(jyrkkää nokkaa jne...)Tyhjäkäynti heikkoa/pätkivää,autossa kuitenkin kisakatti juuri päästöjen vuoksi.Välykset mittailtu,pientä nakutusta havaittavissa/nokan kulumista.Vinkkejä otetaan vastaan,ennen vklna tapahtuvaa tutkimista.
Viimeksi muokannut timetuned, 3.5.2009 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.4.2009 19:21

Putki ainakin vuotaa ja vääristää tuloksia jonkun verran.

Palamatonta polttoainetta tuo hiilivety on.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.4.2009 19:33

tai alipainevuoto ja lyö rikkaalle sen takia

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.4.2009 19:34

Imuilmavuoto? Sehän vetäis laihalle...

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 16.4.2009 20:18

hmm,pitää tutkiskella,putki ei vuoda..korkea hc arvohan kielii venttiili viasta,mutta puristuspaineet ovat kunnossa,joten tuo on kait ulos suljettu.

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 16.4.2009 20:22

Mites onko lamda vika mahdollinen?Viime vuonna autossa ollut jo samaa ongelmaa,mutta edellinen omistaja keinotellut auton jotenkin leimalle..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.4.2009 22:16

Jos putki ei vuoda niin sitten happi tulee nokka-akselin takia venttiilien liian suuresta yhteisestä aukioloajasta tai jotain...

Lambdaa ei ole annettu mutta pitäisi olla yksi tai 14,7 ilmaisutavasta riippuen. Tuossa tapauksessa arvaisin olevan reilusti alle yhden koska noin paljon hiilivetyjä. Eli siis ilmaa liian vähän polttoainemäärään nähden.

Helpottaisi kyllä jos kertoisit autosta jotain...

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 17.4.2009 7:09

eli nokka(muistaakseni 289asteinen),männät,ja muut hilut vaihdeltu pari vuotta sitten.Seos mittari autosta löytyy,ja se näyttää lievästi rikkaalla käyvän(2-3 valoa palaa yhtä aikaa),joten lamdaa olen syytellyt/arvuutellut.Ruiskun ohjauksesta vastaa kms,ja tarkkaa varmuutta ei ole,onko lamda ohjelmoitu sen kautta myös.Mitäs muuta haluaisit tietää?:)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.4.2009 8:09

kyllä se vetää yleensä rikkaalle jos imuvuotoa koska laihalle menemisen takia lisäilee soppaa niin paljo ko pystyy

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 18.4.2009 16:40

Lambda-anturi vaihtoon. Onkos tuossa ECUssa itsediagnoosiominaisuutta? Sekin olis hyvä tarkistaa jos löytyy. Onko sytytyspuoli kunnossa?

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 18.4.2009 22:11

nonnii,eli autoa tutkittu tämä päivä ja vitutukseenhan se sitten päättyikin.Ammatti taidolla,"rahalla rakennettu" kone osoittautuikin monella tavalla sudeksi.Puristuspaine mittailujen jälkeen huomattiin 4 pytystä hukkuneen puolet paineista.Noh ei muuta kuin tutkimaan että minne tämä paine sit katoaa,ja näinhän se on että imusarjasta työntää paineet pellolle..Elikkä näin ollen jo päädyttiin venttiilivikaan.Samalla puhaltelulla huomattiinkin että yksi alipaineletku joka imusarjaa johtaa,vuotaa välistä,eli pytty käynyt laihalla.Noh eikä tämä tähän lopu,ilman putsarin pois ottaessa havaittiin hiekkakerrostuma hienoa hiekkaa imutorvien päällä,joten jokainen voi päätellä mitä koneen sisälle on päässyt.On se hienoa kun tuhlataan useita tuhansia euroja rahaa koneeseen,jotka ammattitaidottomalla kasaamisella ja ratkaisuilla on saatu tuhottua totaalisesti.Auto toiminut muuten minulla ollessa "normaalisti",ja epäilyt alkoivat vasta päästöjen mittailujen jälkeen,joten "vikaa" autossa on ollut jo edellisen omistajan aikana,ja luultavimmin toisen auton papereilla saanut päästöistä läpi..Autolla on ajettu noin 30tkm rakentamisen jälkeen,ja näin alustavasti uusinta listalla on nokka-akseli,paininkupit,tiivisteet,männänrenkaat,venttiili(t),ja muuta pientä tilpehööriä..toivotaan että edes wisecot ovat säilynyt ehjinä..
Anteeksi vuodatus,mutta vitutus on suuri.

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 18.4.2009 22:17

by the way onko nokan öljynkierto volkkareissa toteutettu aina "roiskelevyn" avulla?Tuntuu kyllä tuollainen öljynkierto todella epäluotettavalta..

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.4.2009 13:14

Ei tuota loiskelevyä taida olla kaikissa moottoreissa... en kyllä pistä kiveksiäni pantiksi tuosta tiedosta. :D

Millainen ilmansuodatin koneessa oikein on ollut jos hiekka pääsee läpi? Arvatenkin joku tühnink kartiosuodatin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa