-oo sdi cordo miten prk..le lohko lähtee vaihteistosta irti?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

-oo sdi cordo miten prk..le lohko lähtee vaihteistosta irti?

ViestiKirjoittaja petri m » 14.4.2009 19:51

eli lohko tulee n.40mm. ulos laatikosta ja ottaa kiinni vaihteistosta tulevaan vetoakselin laippaan.saakos sitä tappia joka tulee sinne asetelman sisään niin vedettyä sieltä vaihteiston päästä missä on sellanen peitelevy(vihreä) ja tuleeko sieltä öljyt ulos kun sen peitelevyn vääntää pois. kiitoksia etukäteen neuvoista.perkele että vituttaa

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 14.4.2009 20:13

Tämä on niitä vw harrastelun salaisia kikkoja. Eli vaihteisto irtoaa silleen pyöräyttämällä, eli se vedetään ensin irti kohdistustapeistaan, pyöräytetään sellaiseen asentoon että laippa nousee siihen taakse melkein lohkoon kiinni. Tämä on ainoa asento missä vaihteisto mahtuu muljahtamaan pois paikaltaan. Kyseinen operaatio on todella vittuimainen suorittaa ahtaassa konehuoneessa etenkin kun auto on pukkien varassa maassa ja sitä käsivoimin joutuu siellä pyörittelemään. Onnea.

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 14.4.2009 20:16

Siis ottaako vetarin laippa kiinni lohkon ja laatikon väliseen peltilevyyn..?
Jos ottaa niin se peltilevy siitä lähtee tietääkseni kahdella pienellä pultilla irti.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 14.4.2009 20:26

Mitä luultavimmin tuo on peltiset lirpakkeet osannut irrottaa, mutta vetari (jos 100mm mallit) ottaa kiinni vauhtipyörään ja vaatii pyöräytystekniikan käyttöä.

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 14.4.2009 21:05

joo se peltilirpake on poistettu.ja vauhtipyörä ottaa hieman vetolaippaan kiinni .eli moottoria pitää sitten kallistaa taaksepäin? ,koska eteepäin kallistettaessa lohkon alauloke otta vetolaippaan kiinni.eikä kone käänny montaakaan astetta eteenpäin normaalista asennostaan.mutta onko siis niin ettei sitä keskitappia pidä onkia sisääpäin , kun näyttäis että se on vielä siellä asetelman sisällä.kyllähän g2,jetasta, -88 passatista lähti tähän verrattuna helposti.nyt vaan lisää helpottavia neuvoja
Viimeksi muokannut petri m, 14.4.2009 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 14.4.2009 21:06

Ei moottoria mahdu kallistamaan, mutta vaihteistoa mahtuu pyörittämään..

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 14.4.2009 23:01

itsekkin taistelin aikoinaan saman ongelman kanssa. kunnes hoksasin miten se kuuluu sieltä muljauttaa pois.
eka kerta kytkinmen vaihtoon reilu viikonloppu, toka kerta jo päivässä ja sen jälkeen siihen on mennyt aikaa reilut 3h :D
Kai sitä oppii tekemällä....

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 15.4.2009 7:23

joo ennen oon ottanu vaihteiston irti lohkosta(en lohkoa vaihtestosta) ja se lähtee sillai muljauttelemalla/pyörittelemällä.nyt vaan pitäis saada se prk..leen lohko sieltä pois.pitääpä taas iltasella jumppailla ,eiköhän se sieltä lähde.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.4.2009 9:43

Vaan sehän on niin helppo nostaa koko paketti keulalta pois? Ei tarvitsisi tuskailla pyöräyttelyjen kanssa. Jos lohkoa mennään kääntelemään niin sitä pitää kääntää taaksepäin enemmän, kuin se mahtuu sijallansa pyörähtämään. :)

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 16.4.2009 7:35

no niin, vastaan itselleni.vaihteiston päästä (kuskin puoli) kansi pois ja vetää painintappia 4cm ulospäin niin moottori tulee pois ilman mitään vääntelyitä/kääntelyitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa