1.8T 20v Swap Mk2 syncro 1.8 90hp
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T 20v Swap Mk2 syncro 1.8 90hp
Elikkä mahtaisko olla tietoa mitä kaikkea joutuu vaihtamaan kyseisessä operaatiossa alustan/voimansiirron osalta?
Homma alkaa olla suunnileen selvillä mitä pitää vaihtaa ja mistä sopivat osat löytyy.
Tosin nyt pitäs päättää minkä moottorinohjauksen tuohon laittaa.
Orkkis olis tietty ihan suoraan toimiva peli kun tuossa on moottorin johtosarjakin valmiina mut hankinta listalla on ecu, sytkävahvistin, maf ja lambda niin tuntuu kertyvän sen verta hintaa että alkaa Vems houkutella.
Ilmeisesti tuossa on sille sopiva triggeripyörä jo valmiina ja puolien ohjaus menee kans suoraan?
Tosin nyt pitäs päättää minkä moottorinohjauksen tuohon laittaa.
Orkkis olis tietty ihan suoraan toimiva peli kun tuossa on moottorin johtosarjakin valmiina mut hankinta listalla on ecu, sytkävahvistin, maf ja lambda niin tuntuu kertyvän sen verta hintaa että alkaa Vems houkutella.
Ilmeisesti tuossa on sille sopiva triggeripyörä jo valmiina ja puolien ohjaus menee kans suoraan?
Itellä kan kutkuttanu ajatus mielessä istuttaa tuo 20VT kone tohon oman passatin keulalle...
Mutta mites tuo katsastus onnistuu, jos vaihtaa koneen ja sit siihen vielä moottorin ohjauksen? Vai täytyykö vaan pitää pää kiinni siitä moottorin ohjauksesta, vai haittaako se mitään jos käy dynossa hakemassa lapun tehoista?
Mutta mites tuo katsastus onnistuu, jos vaihtaa koneen ja sit siihen vielä moottorin ohjauksen? Vai täytyykö vaan pitää pää kiinni siitä moottorin ohjauksesta, vai haittaako se mitään jos käy dynossa hakemassa lapun tehoista?
Joo, ei ole vähäpäästönen.
Mietin vaan ensin et täytyykö siinä kikkailla jotain et ensin vakio vaihtomoottorilla muutoskatsastaan ja vasta sen jälkeen ruveta virittään, mut hyvä sit jos kaiken voi tehä kerralla! Mää oon miettiny MegaSqruittia moottorin ohjaukseksi, ton AEB moottorin anturit vissiin aika pitkälle käy Megan kanssa yhteen...
Mietin vaan ensin et täytyykö siinä kikkailla jotain et ensin vakio vaihtomoottorilla muutoskatsastaan ja vasta sen jälkeen ruveta virittään, mut hyvä sit jos kaiken voi tehä kerralla! Mää oon miettiny MegaSqruittia moottorin ohjaukseksi, ton AEB moottorin anturit vissiin aika pitkälle käy Megan kanssa yhteen...
Äkkiseltään katottuna orkkis putki menee pienellä sovittelulla kiinni tuon vakio ahtimen kans, tarvii 45ast. vaan mutkan.
Öljynpaluun joutuu rakentaa uusiks.
just tuli kyllä tieto et toinen turbo ois tullissa oottamassa ja tekis mieli laittaa se suoraan kiinni mut sitte pitäs saada parempi laatikko ja miettiä miten tuota haldexia alkaa ohjaamaan.
Oli kummiskin tarkoitus et nyt vaan kone keulille et pääsee ihmettelee tuota Vemssin toimintaa ja sitten kun on kaikki tarvittavat osat niin tekniikka irti ja vaihtaa kaiken kerralla.
Öljynpaluun joutuu rakentaa uusiks.
just tuli kyllä tieto et toinen turbo ois tullissa oottamassa ja tekis mieli laittaa se suoraan kiinni mut sitte pitäs saada parempi laatikko ja miettiä miten tuota haldexia alkaa ohjaamaan.
Oli kummiskin tarkoitus et nyt vaan kone keulille et pääsee ihmettelee tuota Vemssin toimintaa ja sitten kun on kaikki tarvittavat osat niin tekniikka irti ja vaihtaa kaiken kerralla.
Alkaa osia löytyä siihen malliin että nyt eka versio tulee ilmeisest kolmoskoppasen akselistoilla ja päivittyy myöhemmin haldexiin joka nyt aiheuttaa hieman pohdittavaa.
Jonkun kytkentäkaavion löysin niin siinä tuli minun mielestä ohjaustieto abseilta, voiko pitää paikkaa?
Tarviis vaan tietää millaisia abseja tuohon alkaa etsiä..
Turbokin on noudettu jo tullista :)
Jonkun kytkentäkaavion löysin niin siinä tuli minun mielestä ohjaustieto abseilta, voiko pitää paikkaa?
Tarviis vaan tietää millaisia abseja tuohon alkaa etsiä..
Turbokin on noudettu jo tullista :)
Ajattelitko ensin kokeilla syncron sietokykyä ja sit päivittää haldexiin?
Taitaa olla helpompi leimata eka noilla osilla ja kaipa se kestävyys tulee samalla testattua ellei joku halua ostaa sitä ennen noita osia pois.
Kyllähän tuota vortexsia on tullut luettua, mut siitä haldexcontrollerista siellä on aika vähän juttua.
Ajattelin että se voisi yksinkertaisimmillaan toimia niin että kaasu tietyn pisteen yli niin silloin 50/50 ellei tuolta vemssistä sitten saa jollain konstin sopivampaa ohjausta.
Toki jarrupoljin/käsijarru vapauttais peräpään vetämästä.
AKE:lta lainattua:
C15: Pakokaasupäästöt
Sana ”vähäpäästöinen” korvattu sanalla kolmitoimikatalysaattori. Tiukempia vä-
häpäästöisen raja-arvoja sovelletaan siis kaikkiin autoihin joihin on asennettu
kolmitoimikatalysaattori.
Uusi vikakohde: EY-tyyppihyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaisesti (EURO 3 ja
4)
C15: Pakokaasupäästöt
Sana ”vähäpäästöinen” korvattu sanalla kolmitoimikatalysaattori. Tiukempia vä-
häpäästöisen raja-arvoja sovelletaan siis kaikkiin autoihin joihin on asennettu
kolmitoimikatalysaattori.
Uusi vikakohde: EY-tyyppihyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaisesti (EURO 3 ja
4)
Kysy Kalskelta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=115035
Ja samalla ne männätkin vaihtaa, testaa sitten vaikka lohkon ja kampiakselin kestoa..
Ja samalla ne männätkin vaihtaa, testaa sitten vaikka lohkon ja kampiakselin kestoa..
Viimeksi muokannut Opinions, 1.4.2009 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Josko tuota ohjausta miettis sitten kun on paketti muuten kasassa ja käyntikuntoinen.
Vähän hankala vielä suunnitella kun ei osaa kuin arvailla miten se käyttäytyy.
Tänään tuli muuten aloitettua passatin teurastus ja huomenn varmaan pääsee mallailee etuakselistoa paikoilleen, saattaa olla että laitan MK3:n akseliston eteen kun se ois vähän kapeempi ja menis suoraan paikoilleen.
Vähän hankala vielä suunnitella kun ei osaa kuin arvailla miten se käyttäytyy.
Tänään tuli muuten aloitettua passatin teurastus ja huomenn varmaan pääsee mallailee etuakselistoa paikoilleen, saattaa olla että laitan MK3:n akseliston eteen kun se ois vähän kapeempi ja menis suoraan paikoilleen.
En ihan varma ole mutta muistaakseni tuo kompurapuoli ei ole ihan noin iso tuossa. Jotain 58/82mm se oli muistaakseni.
Turbohan on muuttuvageomeetrinen. Holsetin tapauksessa se meinaa että pakopesän AR muuttuu (jonkun tiedon mukaan)3.5-28 Holsetin pesäkokojen mukaan. Tuo taas meinaa sitä että se virtaa kyllä ihan riittävästi. Epävirallisen kompurakartan mukaan piisaa pensassa 600-700hp lukemiin.
Turbon ohjaus on kanssa minusta ihan simppeli homma. Ulkoinen hukkaportti millä ahtopaine rajataan johonkin tiettyyn maksimiin, ja sähkösolenoidin tilalle tavallinen kello ohjaamaan pakopesän liikkeitä. Kellon täytyy vaan olla suht jämerä että sillä saa liikuteltua mekanismia mikä on ihan sairaan painava.
Turbohan on muuttuvageomeetrinen. Holsetin tapauksessa se meinaa että pakopesän AR muuttuu (jonkun tiedon mukaan)3.5-28 Holsetin pesäkokojen mukaan. Tuo taas meinaa sitä että se virtaa kyllä ihan riittävästi. Epävirallisen kompurakartan mukaan piisaa pensassa 600-700hp lukemiin.
Turbon ohjaus on kanssa minusta ihan simppeli homma. Ulkoinen hukkaportti millä ahtopaine rajataan johonkin tiettyyn maksimiin, ja sähkösolenoidin tilalle tavallinen kello ohjaamaan pakopesän liikkeitä. Kellon täytyy vaan olla suht jämerä että sillä saa liikuteltua mekanismia mikä on ihan sairaan painava.
Eli tuollainen peli luovutti akselistot sekä muun tarvittavan.
Vielä pitäis pikkusen purkaa tuota että pääsis kasailee sitä "uusilla" osilla.
Vielä pitäis pikkusen purkaa tuota että pääsis kasailee sitä "uusilla" osilla.
Voin olla väärässä, mutta eikö tuo Passatti ole myös viskolla ? Jos on, niin onko viskon halkaisijassa eroa verrattuna alkuperäiseen golffin viskoon? Entä onko perissä todellakin eroa ? Muistelisin, että ainoastaan VR6 syncroissa olisi isompi visko ja sekä etu- että takaperissä isommat rattaat.
Takatukivarsien vaihdosta ei ainakaan pitäisi ola mitään hyötyä, koska psuunakin oli nelipulttinen. Ainoastaan viisipulttisissa (VR6) takatukivarsissa on isommat laakerit.
Takatukivarsien vaihdosta ei ainakaan pitäisi ola mitään hyötyä, koska psuunakin oli nelipulttinen. Ainoastaan viisipulttisissa (VR6) takatukivarsissa on isommat laakerit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa