Tämä taitaa olla kanssa jo FAQ-kamaa.
Tiedustelisin notta olisiko kiinnostusta laittaa tänne listaa mitä pitää ottaa huomioon ts. vaihtaa/tehdä kun VW Caddyyn vaihtaa 5-vaihteisen laatikon.
Yritin etsiä foorumista hakusanalla Caddy mutta tuli aika monta vastausta :)
Niin tietysti, minun tapauksessani kone on 1.6D
Caddy -> 5-vaihteinen laatikko
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 8.8.2007 10:39
Caddy -> 5-vaihteinen laatikko
Viimeksi muokannut pepputemppu, 8.8.2007 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerros eka minkä koneen perään o laatikko tulossa.
Itse ainakin tuossa huomannu laatikoissa seur. eroja
-Kytkin toisissa vaijerilla toisissa nestekytkin
-Vivusto toisissa tangolla toisissa vaijereilla
-Kytkin/Vauhtipyörä erillainen kun toisissa kytkinlevy on vauhtipyörän ja koneen välissä (Esim AAZ koneen perässä) ja toisissa perinteisempi (Esim Ahu koneen perässä) eli paineasetelma ja kytkinlevy on vauhtipyörän ja laatikon välissä.
-Vetarin laippoja on myös erikokosia.
Itse ainakin tuossa huomannu laatikoissa seur. eroja
-Kytkin toisissa vaijerilla toisissa nestekytkin
-Vivusto toisissa tangolla toisissa vaijereilla
-Kytkin/Vauhtipyörä erillainen kun toisissa kytkinlevy on vauhtipyörän ja koneen välissä (Esim AAZ koneen perässä) ja toisissa perinteisempi (Esim Ahu koneen perässä) eli paineasetelma ja kytkinlevy on vauhtipyörän ja laatikon välissä.
-Vetarin laippoja on myös erikokosia.
Eihän kellään ole jäänyt mieleen 5v laatikon vaihtamisesta, että kuinka paljon sitä pystyvipua pitää jatkaa?
Eli tuo kuvan vasemman alakulman mitta olisi hakusassa. Vaihdevipu
Eli tuo kuvan vasemman alakulman mitta olisi hakusassa. Vaihdevipu
Itekki vaihtelin laation kädiin.
Suurin ongelma tuli sitte vaihdevivun kans. Oli ajan saatossa tullu niin kauheasti välystä joka puslan väliin ettei vitonen ja pakki mahtunu oleen yhtäaikaa sivuttaissuunnassa. Vaikka pakkilukko lens huitsiin. Käytiin sitte ottaan varaosagolffista vivustot ja tangot joissa oli vähempi välystä. heti tuli jämäkämpi tuntuma keppiin ja mahtu oleen kaikki vaihteet yhtäaikaa. :D pakkilukkoa ei vieläkään ole kun ilman on pärjänny.
Kannakkeen kävin pörhöltä hakeen (abt 24e) ja hitsailin orkkiskannakkeeseen kiinni.
Suurin ongelma tuli sitte vaihdevivun kans. Oli ajan saatossa tullu niin kauheasti välystä joka puslan väliin ettei vitonen ja pakki mahtunu oleen yhtäaikaa sivuttaissuunnassa. Vaikka pakkilukko lens huitsiin. Käytiin sitte ottaan varaosagolffista vivustot ja tangot joissa oli vähempi välystä. heti tuli jämäkämpi tuntuma keppiin ja mahtu oleen kaikki vaihteet yhtäaikaa. :D pakkilukkoa ei vieläkään ole kun ilman on pärjänny.
Kannakkeen kävin pörhöltä hakeen (abt 24e) ja hitsailin orkkiskannakkeeseen kiinni.
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
itelläni meinaa olla ongelmia pakin ja 1 kanssa.. 1 pitää laittaa osittain painamalla keppiä niinkuin pakin laittais.. on sit vaarana mennä kumpi tahansa.. en ole tehnyt tekniikan vaihtoa, ni ei tiedä mitä vipuja käytetty..
mut ymmärsinkö että caddyn alkuperäiset vivut käy sen 5 vaihteisen laatikon kanssa, kun vaan säätää kohdalleen...?
mut ymmärsinkö että caddyn alkuperäiset vivut käy sen 5 vaihteisen laatikon kanssa, kun vaan säätää kohdalleen...?
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
voisin vähän uppailla vanhaa aihetta. haaveissa olisi 1.6 bensakoneen perään rykäistä 5 lovinen laatikko, smoorit rullaa vähän turhan lujasti nelosella maantienopeuksissa.
koitin myös etsiä, mutta tuloksia tuli vähän niin ja näin. onko joku bensakoneeseen 5-lovista laatikkoa vaihdellut, mikä sinne sopii ja minkälaisella työllä ?
koitin myös etsiä, mutta tuloksia tuli vähän niin ja näin. onko joku bensakoneeseen 5-lovista laatikkoa vaihdellut, mikä sinne sopii ja minkälaisella työllä ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa