Nyt saisi jo aika edullisesti noita vm. 2000--> ja yli 350tkm ajettuja passatteja.
Mietityttää vaan, että paljonko noilla TDI koneilla todellisuudessa rullaa.
Voisiko joku suositella jotain tiettyä moottorityyppiä, jonka kestävyys olisi todettu muita paremmaksi.
Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa 300-400 tkm ajettua passattia ikähaarukassa 2000-2003 ?
Tdi koneen kestävyys
Valvoja: ffp jäsenet
Jos pelkästä TDI-koneesta puhutaan (ei apulaitteita), niin voisi suositella "AGR/ALH" -sukupolven koneita. Ongelmana on kyllä se, että Passateistahan näitä ei löydy. Samoin tuo 2000-2003 ikähaarukka sulkee tehokkaasti pois vanhemman jakajapumppusukupolven koneet AHU/AFN. Eli jäljellehän jäävät pelkästään 1. sukupolven pumppusuutinkoneet. Näiden välille on käytännössä turha keksiä teoreettisia eroja kestävyysmielessä. Edellisien käyttäjien käyttö- ja huoltotottumukset vaikuttavat takuulla enemmin.
En tiedä haetaanko tässä nyt sellaista moottoria, jonka pitäisi kestää 500tkm osaa apulaitteistakaan vaihtamatta. Tuskin moista onkaan kuten eivät ole VAG:n dieselitkään, mutta vähällä näillä voi päästä. Noh... pumppusuttinkoneiden nokkaongelmat jätin kyllä kokonaan pois laskuista, mutta silläpä aluksi jakajapumppukoneita ikäänkuin suosittelin.
Jos tuollaisessa 350tkm ajetussa on jo kansiremontti äskettäin tehty, ehkäpä turbokin vaihdettu, niin huoletta ajaa lasiin tuplat. Näin väittäisin.
En tiedä haetaanko tässä nyt sellaista moottoria, jonka pitäisi kestää 500tkm osaa apulaitteistakaan vaihtamatta. Tuskin moista onkaan kuten eivät ole VAG:n dieselitkään, mutta vähällä näillä voi päästä. Noh... pumppusuttinkoneiden nokkaongelmat jätin kyllä kokonaan pois laskuista, mutta silläpä aluksi jakajapumppukoneita ikäänkuin suosittelin.
Jos tuollaisessa 350tkm ajetussa on jo kansiremontti äskettäin tehty, ehkäpä turbokin vaihdettu, niin huoletta ajaa lasiin tuplat. Näin väittäisin.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
juu tuo long-life öljy tapaa nuo moottorit, meillä töissä avattu/korjattu muutama kone ku ollut millon mitäkin tukossa (imusihtiä,nostajia ym), menee se öljy semmoseks pikimäiseksi kun ajetaan pitkiä aikoja samalla kuralla, ite suosittelen ostamaan normaali huolloilla (~15000km) välein huolletun auton.
ite en kyllä sotkeennu nuihin (long-life)esp-öljyihi.
ite en kyllä sotkeennu nuihin (long-life)esp-öljyihi.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa