voivoi..
Valvoja: ffp jäsenet
voivoi..
ohjelmaa, ahdinta ja suutiinta on vaihdettu mutta kulku ei miellytä, onko väärät lääkeet ollut vai mikä mättää? 90 heppanen ollut lähtötilanteessa, ennen uutta puhallinta oli 150 heppasta ja 350Nm, nyt uusi ahdin, ja kulku ei sitten kauhiasti muuttunutkaan, taidan olla vähän pettynyt..
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
itelläni oli samoin 150hp ja 350nm vakio puhaltimella, isoilla suutimilla 520race, isolla coolerilla ja ojelmalla. vaihdoin ahtimen ja kävin penkissä 180hp ja 340nm tuli olin hiukka pettynyt mutta eroa oli kuitenkin niin että ajossa huomasi mutta kun mikään ei riitä. pelkkä nestepää+3bar mappi ja pakoputkisto toi tehoa lisää reilusti ja nyt sen huomaa ja tuntuu ainakin vielä riittävän hymyilyttää ku rupee välillä lapsettaa tuolla ajellessa ja polkastua hiukan :)
eli onko mikä motti? mikä ahdin mitkä suuttimet? mikä nestepää? putkisto? ja välijäähdytin?
tuo pelkkä ahtimen vaihto ei omasta mielestäni tuo kyllä juurikaan lisä iloa kuin hetkeksi jollei ole syötöissä ym.. varaa kirrata ja sitä myöten tehoa/vääntöä saada.
eli onko mikä motti? mikä ahdin mitkä suuttimet? mikä nestepää? putkisto? ja välijäähdytin?
tuo pelkkä ahtimen vaihto ei omasta mielestäni tuo kyllä juurikaan lisä iloa kuin hetkeksi jollei ole syötöissä ym.. varaa kirrata ja sitä myöten tehoa/vääntöä saada.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Mikä tuo sinun setuppisi nyt tarkalleen on?
Kyllä tuommoseen saa valinnan mukaan sen 150, 200, 250 tai yli 300 heppaa. Se on ihan siitä kiinni mitä tahtoo.
Ohjelman pitää olla räätälöity tuohon sinun kokoonpanoosi. Nämä ohjelmoidutkin voivat olla mitä vaan ihan laidasta laitaan. Valmistajasta riippumatta.
Pitää vain osata vaatia. Esim. Sammuuko helposti kun nostaa kytkimen eikä paina kaasua liikkeelle lähtiessä? Kiertääkö veto päällä 3, 4 vai 5 tuhatta? jne.
Kyllä tuommoseen saa valinnan mukaan sen 150, 200, 250 tai yli 300 heppaa. Se on ihan siitä kiinni mitä tahtoo.
Ohjelman pitää olla räätälöity tuohon sinun kokoonpanoosi. Nämä ohjelmoidutkin voivat olla mitä vaan ihan laidasta laitaan. Valmistajasta riippumatta.
Pitää vain osata vaatia. Esim. Sammuuko helposti kun nostaa kytkimen eikä paina kaasua liikkeelle lähtiessä? Kiertääkö veto päällä 3, 4 vai 5 tuhatta? jne.
Eli jos se nyt on pd150 vakioturbo, eli tuttavallisemmin 1749VB, niin ahtimen puolesta raja tulee vastaan 180 hv:n jälkeen...
Ja kyllä vakionestepäälläkin liki niihin lukuihin pääsee, savua vaan on melkoisesti, kun ennakot menevät pitkiksi ainakin race-suuttimien kanssa...
Kannattaisi tosiaan tarkistaa, että mitkä suuttimet siellä on nyt paikoillaan... Savuttaako se nyt ollenkaan se kone? Jos ei, niin se ei saa ruokaa : ) Ja jos siellä on jo isot suuttimet, niin sitten ohjelma uusiksi.
Ja kyllä vakionestepäälläkin liki niihin lukuihin pääsee, savua vaan on melkoisesti, kun ennakot menevät pitkiksi ainakin race-suuttimien kanssa...
Kannattaisi tosiaan tarkistaa, että mitkä suuttimet siellä on nyt paikoillaan... Savuttaako se nyt ollenkaan se kone? Jos ei, niin se ei saa ruokaa : ) Ja jos siellä on jo isot suuttimet, niin sitten ohjelma uusiksi.
Jeps, kiitos asiantuntevista neuvoista. Auton ajokäyttäytymisestä sen verran että moottori toimii mainiosti 1500-4500 alueella, savua tulee aiempaan nähden kohtuullisesti, mikä oli perimmäinen tavoite koko projektille.
Mutta uusi kytkin/kiinteävauhtis antaa periksi jo tällä setupilla(Valeon paketti), nyt se harmittaa.. ;)
Mutta uusi kytkin/kiinteävauhtis antaa periksi jo tällä setupilla(Valeon paketti), nyt se harmittaa.. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa