voivoi..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikajr
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.4.2006 21:43

voivoi..

ViestiKirjoittaja mikajr » 10.4.2009 21:52

ohjelmaa, ahdinta ja suutiinta on vaihdettu mutta kulku ei miellytä, onko väärät lääkeet ollut vai mikä mättää? 90 heppanen ollut lähtötilanteessa, ennen uutta puhallinta oli 150 heppasta ja 350Nm, nyt uusi ahdin, ja kulku ei sitten kauhiasti muuttunutkaan, taidan olla vähän pettynyt..

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 10.4.2009 22:11

Masennus voi olla tunne, joka jokaisella on joskus pettymyksen tai vastoinkäymisen jälkeen. Masennuksen tunnistaminen ja hoidon varhainen aloittaminen ovat onnistuneen toipumisen perusta. Masennus on sairaus muiden joukossa, joten siinä ole mitään hävettävää ja salattavaa.

Koita jaksaa!

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.4.2009 22:12

Missäs järjestyksessä hommat on tehty?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 10.4.2009 22:27

itelläni oli samoin 150hp ja 350nm vakio puhaltimella, isoilla suutimilla 520race, isolla coolerilla ja ojelmalla. vaihdoin ahtimen ja kävin penkissä 180hp ja 340nm tuli olin hiukka pettynyt mutta eroa oli kuitenkin niin että ajossa huomasi mutta kun mikään ei riitä. pelkkä nestepää+3bar mappi ja pakoputkisto toi tehoa lisää reilusti ja nyt sen huomaa ja tuntuu ainakin vielä riittävän hymyilyttää ku rupee välillä lapsettaa tuolla ajellessa ja polkastua hiukan :)

eli onko mikä motti? mikä ahdin mitkä suuttimet? mikä nestepää? putkisto? ja välijäähdytin?
tuo pelkkä ahtimen vaihto ei omasta mielestäni tuo kyllä juurikaan lisä iloa kuin hetkeksi jollei ole syötöissä ym.. varaa kirrata ja sitä myöten tehoa/vääntöä saada.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.4.2009 22:36

Voi voi... kun oppisi edes otsikoimaan viestinsä.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 10.4.2009 22:46

niinpä ja kertoisi hiukan faktoja eikä vaan että osia on vaihdettu diipadaapa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.4.2009 23:35

se ahtimen vaihto ei tietysti pelkästään vaikuta oikeen mitään... ohjelma sen mukaan

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 10.4.2009 23:58

oivoivoi. oikeen sieluun sattuu

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 11.4.2009 15:22

Mikä tuo sinun setuppisi nyt tarkalleen on?

Kyllä tuommoseen saa valinnan mukaan sen 150, 200, 250 tai yli 300 heppaa. Se on ihan siitä kiinni mitä tahtoo.

Ohjelman pitää olla räätälöity tuohon sinun kokoonpanoosi. Nämä ohjelmoidutkin voivat olla mitä vaan ihan laidasta laitaan. Valmistajasta riippumatta.

Pitää vain osata vaatia. Esim. Sammuuko helposti kun nostaa kytkimen eikä paina kaasua liikkeelle lähtiessä? Kiertääkö veto päällä 3, 4 vai 5 tuhatta? jne.

mikajr
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.4.2006 21:43

ViestiKirjoittaja mikajr » 11.4.2009 15:58

Karala teki säädön ja vaihtoi suuttimet 2006, juuri selasin kuittikansiota, mutta ei kuitista käynyt ilmi suutinten mallimerkintää, ahdin on carrett 721021-5, alh moottori, muuten aivan tehdaskuntoinen.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 11.4.2009 21:08

No eiköhän tuossa ole aika selkeästi uuden ohjelman paikka.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.4.2009 22:11

Ja luulempa että suuttimetkaan eivät niitä isoimpia ole. Jotkut mallia "sprint" saattaisivat olla, mikäli tuo entinen turbo on ollut joku vakion kokoinen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.4.2009 23:17

Olisi kai syytä käyttää suutin irti ja levällään että mitä löytyy ja sitten sopivaa tilalle ja lopuksi ohjelmalla paketti kuntoon.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.4.2009 23:28

Tuotaniin, nytkun tuota turboa tutki, niin eikös tuo ole 150hp ARL:n vakioturpo? Ei tuolla kyllä kuuhun pääse... Ja ilmeisesti nestepääkin on vakio? Se rajoittaa kyllä tehot rankasti tuohon 150hp.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 12.4.2009 7:48

Eli jos se nyt on pd150 vakioturbo, eli tuttavallisemmin 1749VB, niin ahtimen puolesta raja tulee vastaan 180 hv:n jälkeen...

Ja kyllä vakionestepäälläkin liki niihin lukuihin pääsee, savua vaan on melkoisesti, kun ennakot menevät pitkiksi ainakin race-suuttimien kanssa...

Kannattaisi tosiaan tarkistaa, että mitkä suuttimet siellä on nyt paikoillaan... Savuttaako se nyt ollenkaan se kone? Jos ei, niin se ei saa ruokaa : ) Ja jos siellä on jo isot suuttimet, niin sitten ohjelma uusiksi.

mikajr
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.4.2006 21:43

ViestiKirjoittaja mikajr » 12.4.2009 18:35

Jeps, kiitos asiantuntevista neuvoista. Auton ajokäyttäytymisestä sen verran että moottori toimii mainiosti 1500-4500 alueella, savua tulee aiempaan nähden kohtuullisesti, mikä oli perimmäinen tavoite koko projektille.
Mutta uusi kytkin/kiinteävauhtis antaa periksi jo tällä setupilla(Valeon paketti), nyt se harmittaa.. ;)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.4.2009 22:55

Voisi olla maukkaampi setuppi kun saisi nostettua tuota voima-aluetta 500rpm ylemmäksi. Voimansiirtokin pääsisi vähemmällä. Mutta isomman ahtimen joudut siihen sitten laittamaan. Ja jos voimaa oikeesti halutaan niin muuttuvasiipiset saa kyllä unohtaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.4.2009 8:41

Saahan sen nostettua tuollakin ahtimella vetämään ylös asti. Toki ilman kantta ja nokkaa huipputeho jää alemmaksi, mutta kiskoo kuitenkin ylös. Ja sitten kun nuo tekee jää ahdin pieneksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa