Moi! Ajettaessa moottoritiellä ahtopaineiden ollessa yli 0.8-0.9bar jatkuvaa painetta niin lykkää vikatilan päälle. Jolloin ahdot tipahtavat 0.7 paikkeille ja sieltä ei enää ylemmäs nouse ennenkuin koneen sammuttaa. Mutta sitten kaasua pumppaamalla pystyy ajaa eli hetkellisesti painaa kaasua sen verran että ahtoja 1bar ja sit löysää kaasua että käy alle 0.8 ja sitten taas kaasua sen verran että nousee sinne 1bar. Tuolla tavalla ei mene vikatilaan. Mutta jos painaa kaasua sen verran että jatkuva paine on yli 0.8bar niin vikatilaan menee. Auto siis 1Z koneinen golf.
Onko kellään ollut yhtään samankaltaisia ongelmia? Onko kellään mennyt mappia sököksi?
1Z menee vikatilaan!?
Valvoja: ffp jäsenet
Menisköhän tää mun juttu tässä samassa, ni e itarvis uutta topiccia. vaikkakin mulla on acv kone.
Kävin koittaa 0-100km/h kiihdytystä kun oli mielestäni tehot kadonnu. Toisessa vedossa veti pyörät tyhjää ja kierrokset tappiin ja tippu heti sen jälkeen tyhjäkäynnille eikä antanut nostaa kierroksia, ennen kuin käynnistin uudelleen.
Vastaavan teki kolmannessa vedossa, mutta kierrokset ei noussut kun +4000 ja auto sammu.
Niin onko tuolla joku ns. hätätila olemassa vai joutuuko sitä alkaa tutkimaan vai?
Tehot oli/on aika lailla tallessa.
Kävin koittaa 0-100km/h kiihdytystä kun oli mielestäni tehot kadonnu. Toisessa vedossa veti pyörät tyhjää ja kierrokset tappiin ja tippu heti sen jälkeen tyhjäkäynnille eikä antanut nostaa kierroksia, ennen kuin käynnistin uudelleen.
Vastaavan teki kolmannessa vedossa, mutta kierrokset ei noussut kun +4000 ja auto sammu.
Niin onko tuolla joku ns. hätätila olemassa vai joutuuko sitä alkaa tutkimaan vai?
Tehot oli/on aika lailla tallessa.
Lainataan topicia kun on sen verta lähellä..
Pari kuukautta sitten kailahti n75 ja en sitä heti huomannut, ku ei ollut ahtopainemittari kiinni. Ahtopainemittarin asennuttua totesin, että ahdot piikittää täyskiihdytyksessä ~2.2bar vakiolla 1z:n Garrettilla ja jatkuuvaakin puski ~1.5bar.
Ihme kun ei mikään hajonnu sillä saattoi olla jonkun verran painetta pakosarjassa.
Mikäköhän oli kun ei auto menny vikatilaan? Eikös 1z:n mappi kestä maksimissaan 1.5bar ja mikäli sen ylitää niin ecu ei enää ymmärrä? => Vikatilaan
Uuden n75 vaihdon jälkeen ahdot piikittää sen 1.1bar
Pari kuukautta sitten kailahti n75 ja en sitä heti huomannut, ku ei ollut ahtopainemittari kiinni. Ahtopainemittarin asennuttua totesin, että ahdot piikittää täyskiihdytyksessä ~2.2bar vakiolla 1z:n Garrettilla ja jatkuuvaakin puski ~1.5bar.
Ihme kun ei mikään hajonnu sillä saattoi olla jonkun verran painetta pakosarjassa.
Mikäköhän oli kun ei auto menny vikatilaan? Eikös 1z:n mappi kestä maksimissaan 1.5bar ja mikäli sen ylitää niin ecu ei enää ymmärrä? => Vikatilaan
Uuden n75 vaihdon jälkeen ahdot piikittää sen 1.1bar
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa