A4 -98 tdi 1.9 veto hävisi kesken ajon?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

A4 -98 tdi 1.9 veto hävisi kesken ajon?

ViestiKirjoittaja pasattdi » 2.4.2009 8:35

matka-ajossa hävisi vedot, pysähdyin ja virta-avain pois sitten käyntiin niin 1. ja 2. vaihteella veti normaalisti mut 3 laittoi niin ei vedä enää? Muutaman kerran otin avaimen pois ja uudestaan käyntiin niin aina 3 vaihteella loppu vedot. Auto täysin vakio 90hv malli. Ajamaan pystyy mutta kiihtyminen on tosi hidasta ja varmaa.,.,

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 2.4.2009 11:34

kato vikakoodit, luultavasti ihan normivikaa eli n75

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 8.4.2009 10:43

Minulla on ilmeisesti samaa vikaa, on ollut pari kertaa aiemmin ~2 vuotta sitten. Eli pienillä vaihteillä voipi vedättää punarajalle, mutta kolmosella jo heittää vedot pois kovissa kiihdytyksissä. Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, vika on poissa (seuraavaan kiihdytykseen asti).

Itse epäilin heti tuota solenoidia, kun on aikaisemminkin samaa vikaa ollut ja sen vaihdolla korjaantunut, mutta eräs asentaja väitti että kone saa liikaa ahtoja, jolloin sen takia menee vikatilaan. Eli hänen mielestään pitäisi turbon käyttötangon pituutta säätää pienemmäksi, jotta ahdot ei enää pääsisi yli kipurajan. Itse vaan mietin että miten se nyt yhtäkkiä liikaa ahtoja tyrkkii, luulisi tuon ongelman tulleen jollain muulla tavalla ilmi jo aiemmin. Vai voiko tuo nyt jotenkin sitten itsestään säätyä ajan myötä vituralleen?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.4.2009 11:42

Ei se tanko sieltä itekseen mihinkään liiku. Juuri N75 venttiilin vian takia ahtaa liikaa ja vetää limppiin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.4.2009 12:44

Eli hänen mielestään pitäisi turbon käyttötangon pituutta säätää pienemmäksi, jotta ahdot ei enää pääsisi yli kipurajan

Tangon lyhentäminen vaan nostaa ahtoja :D

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 8.4.2009 13:26

Jeh, sitähän minäkin että eiköhän tuo nyt ole se viallinen N75. Ja joo, hyvä tietää että lyhentäminen ois vaan lisännyt ahtoja :D

Mutta auttaako tuota ahtojen alentamista kokeilla käyttötangon kanssa vai alentaako se sitten vaan ahtoja siinä määrin, että tehot häviää ilman venttiilivikaakin? Eli oisko parasta vaan kiltisti suunnata varaosakauppaan ja ostaa se N75? Vähän vaan ihmetyttää kun noita pitää vaihtaa kuin sukkia O_o

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

audi

ViestiKirjoittaja pasattdi » 8.4.2009 14:03

vika selvitetty, syy oli MAPpi anturissa.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 8.4.2009 15:40

Hmm. Eli onko tuo MAP sitten missä? Nähtävästi siis eri anturi kuin N75?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.4.2009 16:33

Vanhemmissa koneissa se on ECU:n sisällä (1Z, AHU, AFN?) ja uudemmissa se on ahtoputkessä pääsääntöisesti.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.4.2009 16:40

On niitä AHUssa ja AFN:ssä putkessakin, kuten omassani ja varmasti tässä ongelmatapauksessakin ollut.
-98 tietämillä vaihtunut paikka boksista putkeen.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

audi

ViestiKirjoittaja pasattdi » 9.4.2009 9:00

Konetyyppi AHU ja MAP on imu/paineputkessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa