aaz:n konerikko. mikäköhän mahto olla syy?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

aaz:n konerikko. mikäköhän mahto olla syy?

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.4.2009 22:20

nyt tarvis mielipiteitä mikä rikko koneen. syitä etittiin huonoon käyntiin jaon pomppaamisen syystä, ja vaikka mitä muuta pyöritettiin päässä.. tänään sit tuli mieleen että kansipahvi. tuumasta toimeen ja kansi irti kunnes oho! oli tämmöistä jälkeä kyseessä:
pahoitteluni isoista kuvista mutta näkee selvemmin
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009006.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009007.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009008.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009009.jpg

pörhön asentaja sanoi että ensimmäisen kerran hän näkee kyseisen tilanteen että esikammio irronnu.
mutta mikäs tähän vois olla syy?

nimimerkillä varmasti viimeinen aaz

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.4.2009 2:09

pahoitteluni isoista kuvista mutta näkee selvemmin


Täh? Selvemmin? Vitsiniekka. ;)

mutta mikäs tähän vois olla syy?


Luulen erottaneeni kuvista nippanappa esikammion, mistä on lohjennut pala pois. Olisiko syynä siis halennut esikammio, joka sitten päässyt lipsahtamaan väärään paikkaan? Olen kuullut myös huhuja tippuneista kammiosta, joten kohtalotovereita voep olla.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.4.2009 4:48

ei se esikammio "tipu" sinne männän päälle koska siitä on puolet sylinteriporauksen ulkopuolella.Joskus harvinaisessa tapauksessa esikammio pääsee pyörähtämään ja tähän on yleensä syynä esikammiosta puuttuva kuula joka lukitsee sen oikeaan asentoon.Toinen todennäköinen onkin sitten esikammion halkeaminen ja luulen että tässä on kyse juuri siitä.
Esikammio halkeaa niin pahasti että siitä irtoaa paloja jotka putoavat männän päälle ja lyövät lisää paloja irti kannesta...

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.4.2009 8:48

Eikös tämä ole aika yleinen ongelma reippaammin viritettyjen pelien kanssa tämä esikammioiden halkeaminen?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.4.2009 10:34

ongelma on siinä ettei kyseessä ole reippaammin viritetty esikammio.. syöttöjä nostettu ja ahtoja noin kilon verran.

kannella ehitty ajaan noin 10tkm

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.4.2009 11:30

Laitahan jarski kunnon kuvia ennenkuin aletaan arpomaan mikä meni pieleen.Onhan näissä ollut ongelmaa noiden esikammioiden kanssa,eli tuppaavat halkeamaan ja pahimmillaan murenevat männän päälle mutta vaikea mennä arpomaan mikä tässä on pielessä..

Joskus esikammio lähtee pyörimään pesässään ( kannen koneistusvirhe saattaa tehdä tämän+kuula otettu pois) ja kun reikä on "ummessa" ja syöttöpumppu painaa väkisin dieseliä kammioon muutaman sadan barin voimalla niin voipi arvailla miten siinä käy...



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa