Golf 1.8 gt kaasari ongelmaa..
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.8 gt kaasari ongelmaa..
Tervehdys vaan kaikille. Tuli tuossa vaihettua autoa ja nyt olen 1.8 GT golffin onnellinen omistaja. Vika on seuraavanlainen. Auto toimii välillä normaalista mutta välillä tyhjäkäynti huutaa 3000rpm. Sen verran olen kerinnyt jo volskin maailmaan että kyseinen kone on varustettu huonomaineisella pierberg kaasarilla. mistähän tuota vikaa nyt lähtisi etsimään?
Alipaine letkut tarkistettu ja sähköliitännät.
Alipaine letkut tarkistettu ja sähköliitännät.
siis eikös siihen pitäis tulla virta kun virrat on päällä. Omaani ei tule. Joku on roimalla kädellä ennen minua ronkkinut noita johtoja. Nyt ongelma on se että kylmällä koneella starttaat. Ryyppy pitää vähän aikaa kierrokset 1500rpm. Lähet liikkelle ja vähän ajan päästä huomaan että kierrokset on 2500rpm. Koneella joutuu ajamaan suhteellisen kauan ennenkuin kierrokset laskee.
Kuumallakin koneella tyhjäkäynti hyppää välillä 2500rpm mutta palautuu vähä ajan päästä normaaliksi. Onko mistään mahdollista saada kuvaa missä näkyy kaikki sähköjohdot ja minne ne menee?
Viikon ollut auto ja nyt jo tuntuu mieli heittää seinään :D
Kuumallakin koneella tyhjäkäynti hyppää välillä 2500rpm mutta palautuu vähä ajan päästä normaaliksi. Onko mistään mahdollista saada kuvaa missä näkyy kaikki sähköjohdot ja minne ne menee?
Viikon ollut auto ja nyt jo tuntuu mieli heittää seinään :D
Kaasarin korjausohjeita löytyy http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm. Räjäytyskuva löytyy osoitteesta http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html
Lämpö-aikaventtiilille (osa 38) tuleva ruskea johto on maa, ja siihen toiseen johtoon pitäisi tulla virta kun auto on käynnissä.
Kannattaa vaihtaa myös kaikki alipaineletkut. Letkuksi käy vaikka sisähalkaisijaltaan 3,2 mm bensaletku. Tarkasta myös että letkut on kytketty oikein. Sähköjen kytkentäkaavio löytyy ainakin korjausoppaasta, mutta löytyy varmaan googlettamalla netistäkin
Tekstit osiossa on myös pitkästi juttua 2E2 korjauksesta
Lämpö-aikaventtiilille (osa 38) tuleva ruskea johto on maa, ja siihen toiseen johtoon pitäisi tulla virta kun auto on käynnissä.
Kannattaa vaihtaa myös kaikki alipaineletkut. Letkuksi käy vaikka sisähalkaisijaltaan 3,2 mm bensaletku. Tarkasta myös että letkut on kytketty oikein. Sähköjen kytkentäkaavio löytyy ainakin korjausoppaasta, mutta löytyy varmaan googlettamalla netistäkin
Tekstit osiossa on myös pitkästi juttua 2E2 korjauksesta
Onko autosi ns. vanhoilla sähköillä, eli ennen -89 loppua valmistettu?
Jos on vanhemmilla sähköillä, niin kytkentäkaavion mukaan näyttäis siltä, että lämpö-aikaventtiilin rinnallle on kytketty myös kaasuttimen osakuormituskanavan lämmitin (osa 37). Jos se on oikosulussa, niin sulake palaa. Vähän tuntuu erikoiselta, että sulake palaa vaikka kaikki johdot on irti. Saattaa olla johdosta eriste viallinen
Jos oikein luin kaaviota, niin näyttäis että tyytti kytketty saman 15A sulakkeen kautta (nro 18). Revi tyytin rele irti (toinen rivi alhaalta, oikean puolimmaisin rele) ja kokeile vaikuttaako.
Sulakekaaviossa sulake nro 17 / 10A on merkitty kaasarille. Sen kautta menee virta automaattiryypylle (osa 28), sekä imusarjan esilämmityksen ja rikastimen lämpökytkimille mutta ei lämpö-aikaventtiilille.
Jos on vanhemmilla sähköillä, niin kytkentäkaavion mukaan näyttäis siltä, että lämpö-aikaventtiilin rinnallle on kytketty myös kaasuttimen osakuormituskanavan lämmitin (osa 37). Jos se on oikosulussa, niin sulake palaa. Vähän tuntuu erikoiselta, että sulake palaa vaikka kaikki johdot on irti. Saattaa olla johdosta eriste viallinen
Jos oikein luin kaaviota, niin näyttäis että tyytti kytketty saman 15A sulakkeen kautta (nro 18). Revi tyytin rele irti (toinen rivi alhaalta, oikean puolimmaisin rele) ja kokeile vaikuttaako.
Sulakekaaviossa sulake nro 17 / 10A on merkitty kaasarille. Sen kautta menee virta automaattiryypylle (osa 28), sekä imusarjan esilämmityksen ja rikastimen lämpökytkimille mutta ei lämpö-aikaventtiilille.
hmm. se osakuormitushässäkkä on tuommonen magneettipötkö? Siihen tulee liitin mikä jatkuu kahtena piuhana? musta/keltanen ja musta?
Tein tänään semmosen jutun että varastin virtaa magneettiventtiilille menevästä virtapiuhasta ja nyt on toiminu ihan normaalisti. En tiiä oliko oikee tapa korjata mutta sen verran viinaa ja tupakkaa menny tuota autoa katellessa ni olokoot :D
Ainiin mikä tuon osakuormitusjutun tarkotus on ja mitä se tekee?
Tein tänään semmosen jutun että varastin virtaa magneettiventtiilille menevästä virtapiuhasta ja nyt on toiminu ihan normaalisti. En tiiä oliko oikee tapa korjata mutta sen verran viinaa ja tupakkaa menny tuota autoa katellessa ni olokoot :D
Ainiin mikä tuon osakuormitusjutun tarkotus on ja mitä se tekee?
lisätäänpäs nyt tänne kun en uutta topiccia viiti tehdä. Eli auton tyhjäkäynti on 300-500rpm josta johtuen auto tärisee aivan hulluna. Lämpimänä kuitenkin pysyy käynnissä niukinnaukin. Rupee vituttaa toi tärinä. Tyhjäkäyntiruuvvin pyörittäminen ei auta asiaa. Alipaine letkut on tarkistettu, ja vuotoja ei löytynyt.
Kylmänä ei pysy käynnissä vaan sammuu jos päästää kaasun. Auto myös kuullostaa aivan v8 kylmänä. Eli kone räkii ja paukkuu. Kylmänä ajaessa myös nykimistä havaittavissa.
Ja miten tuon suunnanvaihtoventtililn toiminnan voi tarkistaa. Tarkoitan siis läppää pakosarja/lokasuoja?
Kiitos jo etukäteen :)
Kylmänä ei pysy käynnissä vaan sammuu jos päästää kaasun. Auto myös kuullostaa aivan v8 kylmänä. Eli kone räkii ja paukkuu. Kylmänä ajaessa myös nykimistä havaittavissa.
Ja miten tuon suunnanvaihtoventtililn toiminnan voi tarkistaa. Tarkoitan siis läppää pakosarja/lokasuoja?
Kiitos jo etukäteen :)
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa