Golf IV ASZ 4motion ravistaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juho76
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.4.2009 12:19

Golf IV ASZ 4motion ravistaa

ViestiKirjoittaja juho76 » 4.4.2009 12:30

Olen etsinyt vastausta haulla ja olen sieltä jotain löytänyt. Eli onko nyt kysymyksessä kaksoismassa vauhtipyörä, kun auto ravistaa ja tehot tippuu vedätettäessä aivan kuin polttoaine loppuisi. Tätä on nyt tehnyt noin viikon verran ja aina ei tee sitä. Ja äsken kuuntelin niin kytkinkopan luonta kuuluu ääntä kun kaasuttaa vapaalla, mutta kytkin pohjassa ei ääntä kuulu. Ravistus kyllä saattaisi viitata myös egr:n tukkoisuuteen, mutta mikä selittää äänen?

Autossa on Revon lastu ja kytkin on vaihdettu sachsin race versioon, samalla vaihdettu myös alkuperäinen painelaakeri.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 5.4.2009 13:17

Tuo vautipyörä ei vie tehoja. Itellä vautipyörä oireili siten että sano klonks kun painokaasua ja sitten kun heitti kaasun pois niin kuulu klonks, eli samalla tavalla kun joku tukivarsi olis väljä.
Sen äänen aiheuttaa melko varmasti sama kun mullakin että ei ole vaihdettu pitempää kytkimen työsylinterin karaa kun on tuo kytkin vaihdettu SRE:hen. Näin ollen painelaakeri pääsee kauemmas asetelmasta ja värisee itekseen. Ei ole vaarallista ellei sitten ääni häiritse.
Kannattaa tarkistaa ilmamassamittari ajossa kun alkaa ravistamaan. Eihän ole ilmakuplia polttoaineletkussa?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.4.2009 13:20

Siis sinulla on vakio vauhtis, sre asetelma ja mikä levy?

Mites tuo egr ravistusta aiheuttaa? Sitäpaitsi sehän pitää olla tulpattu jos kerran autosi on viilattu.

Joku anturivika voi myös olla mahdollinen, esim. maf joka antaa toisinaan normaalia signaalia ja toisinaan ei. Ja jos esim. autosi on lastutettu rikkinäisellä maffilla ja sisään on ajettu joku ylikireä versio noille osille niin sekin saattaisi olla syynä.

Paljonko ajettu? Väsynyt tandempumppu tekee ainakin isommilla suuttimilla tuollaista rotinaa ja hyytymistä.

Eli voipi olla parikin vikaa päällekkäin.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 5.4.2009 13:29

Vauhtiskin voi hajota niin monella tavalla että ei sitä voi sanoa etteikö jokin asia olisi mahdollista. Mikäli vahtiksesta hajoaa jousiviritys ja se pääsee heilumaan vapaasti/pohjaamaan niin se vie kyllä tehot. Vaikutus on sama kuin autossa olisi liian kevyt vauhtipyörä. Mikäli vauhtiksesta hajoaa keskilaakeri ja massat pääsevät liikkumaan sivusuunnassa keskenään niin se taas voi aiheuttaa vaikka mitä kauheutta (koska vaihteiston pääakseli ei ole laakeroitu muuta kuin toisesta päästään).

juho76
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.4.2009 12:19

ViestiKirjoittaja juho76 » 5.4.2009 13:39

eli hieman lisäystä. Eilen syttyi esp:n valo palamaan koko ajan kun vika ilmeni. Sammutin auton ja taas toimi. Ja vauhtipyörän olen sulkenut pois. Ilmeisesti anturi tai jokin muu sähkövika

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.4.2009 18:27

Mitä vikakoodia vag-com tarjoaa?

juho76
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.4.2009 12:19

ViestiKirjoittaja juho76 » 5.4.2009 18:30

Vielä ei tarjoa mitään kun en ole huoltoon ehtinyt. Ja nyt ravistus on muuttunut nykimiseksi. Äsken ajoin käymään sukuloimassa 30km:n päähän, no auto toimi sinne hyvin, mutta kun lähdimme pois niin heti alkoi nykiminen ja myös tyhjäkäynti vaelteli. Koneen lämmetessä vika taas hävisi. Olisiko suuttimien johtosarjassa jotain häikkää?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 6.4.2009 21:59

Katkoo ja nykii terävästi yleensä kun siinä on vikaa. Siilleen halolla päähän tyyliin.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.4.2009 8:51

Tuossa yhdellä tutulla kävi aikansa kolmella ja sitten kun se aikansa sillä nykivällä konella ajoi niin kone rikkoi jakopään ja se oli siinä se moottori - eli kannattaa ehkä korjata tuo kuitenkin ennen kuin kovin pitkään sen antaa ravistaa :).

juho76
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.4.2009 12:19

ViestiKirjoittaja juho76 » 7.4.2009 17:27

jepjep. vika löytyi ja vikahan oli sitten siinä suuttimien johtosarjassa. Ykköspytyn piuhan välillä katkos.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa