Passat 1.8T Nostaa lämpöjä.
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8T Nostaa lämpöjä.
Eli eilen kun ajeltiin kaupungissa niin yht äkkiä auto nosti lämmöt tappiin ja näytössä luki isolla STOP! Sisälle ei tule kanssa lämmintä ollenkaan.
No saatiin ajettuu auto kumminkin kotiin kun välillä aina huilattiin tien poskessa. Vettä oli ainakin tarpeeks kun syylärin korkin avasin.
Eli mistä lähtee vikaa ettimään?
No saatiin ajettuu auto kumminkin kotiin kun välillä aina huilattiin tien poskessa. Vettä oli ainakin tarpeeks kun syylärin korkin avasin.
Eli mistä lähtee vikaa ettimään?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tänään ajelin vähäsen ja kattelin miten se toimii niin huomasin seuraavaa. Lämmöt nousee taas melkein tappiin ja sisälle ei tule lämmintä ollenkaan. Muutaman kerran auto teki silleen, että yht äkkiä rupes sisälle tulemaan lämmintä ja mittari putos puoleen väliin ja sen jälkeen se toimi n.5min ja taas teki saman homman. Eli vesipumppu ilmeisesti alko toimimaan vähäks aikaa...
No huomenna sitten ostamaaan uutta pumppua ja aattelin nyt tiedustella et onko siin pumpun vaihdossa mitään ihmeellistä ja tartteeko siinä mitää speciaali työkaluja?
No huomenna sitten ostamaaan uutta pumppua ja aattelin nyt tiedustella et onko siin pumpun vaihdossa mitään ihmeellistä ja tartteeko siinä mitää speciaali työkaluja?
Soittelin nyt muutamaan paikkaan ja kyselin sitä vaihtoo. Molemmissa paikoissa sanottiin että jakopää pitää purkaa vaikka jakohihna ei pyöritäkkään vesipumppua, pitääkö toi paikkaansa...? Vai saako sen vaihdettuu ilman jakopäähän koskemista? Jos pitää niin kannattaa vissiin vaihtaa jakohihna samalla kun autolla ajettu 152tuhatta ja edellinen hihna vaihdettu tietääksen 90tuhannen kohdalla.. Tiedustelin hintoja eri liikkeistä niin hinta oli 450€-650€
Eli jos joutuu hihnan irrottaa niin sitten vien liikkeeseen kun samalla vaihtaa sen hihnan ja jos ei joudu niin sitten vaihdan pumpun itte. Eli miten on?
Ja jonkun moiset työ ohjeet on myös tervetulleita jos ei hihnaa tartte irrottaa!
Eli jos joutuu hihnan irrottaa niin sitten vien liikkeeseen kun samalla vaihtaa sen hihnan ja jos ei joudu niin sitten vaihdan pumpun itte. Eli miten on?
Ja jonkun moiset työ ohjeet on myös tervetulleita jos ei hihnaa tartte irrottaa!
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ahtaat on paikat, kuten kuvassa näkyy.
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 6.4.2009 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä kävi jännää hauskaa viikonloppuna kun yhtäkkiä Shellin pihassa rupes lämmöt nousemaan nopeasti ja kuulumaan karmeeta ääntä suurinpiirtein turbon suunnalta (Audi A4), ajattelin eka että voi h***vetti jos on pakopesä haljennu tai pakosarja. No ei mitää, sammutin auton ja kattelin vähä että näkyykö mitään epämääräistä...eihän siellä pimeässä mitään nähnyt joten täräytin auton takaisin käyntiin. Sitten huomasin että kamala meteli alkoikin vasta hetken päästä käynnistyksestä, eli jotenkin tuntui että vika olis voinu johtua sähköflektistä joka lähtee pyöriin. No sammutin auton ja menin kokeilenmaan flektiä niin iso huokaus pääsi kun huomas että selkeästi oli jotain flektissä vikaa kun käsillä pyöräytti niin otti ihan selkeästi johonkin kiinni.
Sitä piti sitten vekslata hetken aikaa ja yhtäkkiä flekti alkoi pyörimään taas ilman mitään ylimääräisiä rahinoita! Jokin partikkeli oli ilmeisesti päässy flektiin ja aiheuttanu moisen.
Sitä piti sitten vekslata hetken aikaa ja yhtäkkiä flekti alkoi pyörimään taas ilman mitään ylimääräisiä rahinoita! Jokin partikkeli oli ilmeisesti päässy flektiin ja aiheuttanu moisen.
Juu ahdasta näyttää olevan kiitos kuvista vaan!!! Kuvien perusteella näyttäis ettei tartte jakopäähän kajota, mutta tarviiko siihen? Se vaikuttaa kumminki oleellisesti mun tapauksessa hintaan..
Ja en osaa kieliä et ois voinu tekstistä mulle selvitä :)
Jos ei tartte kajota niin hinta alkaa n.300€ jos tarvii niin sitten se on n.450€ - 650€ riippuen paikasta. Kyllä taas vituttaa tää autoilu...
Ja en osaa kieliä et ois voinu tekstistä mulle selvitä :)
Jos ei tartte kajota niin hinta alkaa n.300€ jos tarvii niin sitten se on n.450€ - 650€ riippuen paikasta. Kyllä taas vituttaa tää autoilu...
Viimeksi muokannut hapa11, 6.4.2009 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ei välttämättä tarvitse jakopäätä purkaa (jostakin olen lukenut) mutta aikaa voi ottaa ihan yhtä paljon.
Tuossa vaihtuu molemmat.
Tuossa vaihtuu molemmat.
Itellä oli vähän aikaa takaperin sama juttu passatissa; lämmöt nousi eikä puhaltanut kuin kylmää. Ostin motonetista vesipumpun, 29,90 maksoi, ja termostaatin. Ei tarvinut kajota jakopäähän. Keula vaan huoltoasentoon, flekti pois tieltä (muistaakseni), ilmastointikompuran hihna ja laturin hihna veke ja sitten sai purettua laturin ja ohjaustehostimen pumpun pois, että pääsi käsiksi vesipumppuun. Kone on 1.8T AEB. osat maksoi alle 40€ yhteensä+ uudet jäähdytys nesteet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 151 vierailijaa