IV Golf kuskin ovessa jokin naksuu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Dixi
-

IV Golf kuskin ovessa jokin naksuu

ViestiKirjoittaja Dixi » 8.11.2008 10:53

Auto on 4-ovinen. Jokun kummallinen naksahtelu kuuluu kuskin ovesta. Onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa? tai mistä voisi johtua? Toki pieni asia mutta erittäin raivostuttava.

Tompero
-

ViestiKirjoittaja Tompero » 8.11.2008 11:21

Mulla ainakin naksuu toisinaan ja syyn aiheuttaa yksi puuttuva ovipaneelin kiinnike mitä ilmeisemmin. Poppi kun soi koko ajan tarpeeksi kovalla niin eipä t uo ole vielä pahemmin häirinnyt :D

Dixi
-

ViestiKirjoittaja Dixi » 8.11.2008 17:35

No mulla on poikki kans yksi kiinnike ja näin ollen ruuvikin puuttuu. Se joka on siellä oven saranapuolella ylhäällä. Aiheuttaisko se sitten tuon naksumisen..puuttuuko sulla sama nippeli? Täytyy kyhätä varmaan joku systeemi siihen jos siihen mitään saa laitettua jos sillä korjaantuis. Tai sitten vaan stereot täysille.. :)

Tompero
-

ViestiKirjoittaja Tompero » 8.11.2008 18:26

Multa puuttuu vasemmalta ylhäältä yksi, sieltä yläkulmasta missä on oven lukkonuppi. Muovinen klipsi taisi muistaakseni olla. Toisesta ovesta puuttuu sitten ruuvikin vänkärin ovesta tuosta mainitsemastasi paikasta, mutta sen en ole huomannu napsuvan ollenkaan :)

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.11.2008 19:42

Mulla auttoi tuohon naksumiseen se oven lukkomekanismin vastintapin säätäminen kohdalleen. Kantoi hieman siitä tapista lukkomekanismia vasten, niin "naksui" kiihdyttäessä ja jarruttaessa.

ryygeri
-

ViestiKirjoittaja ryygeri » 17.12.2008 1:00

Itellä naksuu pelkääjän puoli... Saatanan raivostuttavaa. Ääni tosin katoaa välillä. Rupee muutenkin tuntumaan siltä että tuo auto on mustasukkainen (naisella ollut ennen mua)
Aina kun olen ajanut jotain toista autoa/harkinnut vaihtoa ilmenee omassa jtn ongelmia Ja kerran kun en antanut kyytiä kuukauteen jätti perkele tielle.

Anyway miten tota sädetään? Pahoittelen hieman suttuista kuvaa. sonierkki ei pystynyt pimeessä parempaan ja kun ei millään malta odottaa aamuun.
Kuva

kuvassa on ympyröity kohdistusmerkkejä.
Okei löysään nuo zrx? ruuvit, arvon suunnan mihin liikutan koko höskää, mutta eikö nuo ruuvit kiristettäessä palauta ton vastintapin takaisin alkuperäiseen asentoon?

dr_ink
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 3.4.2009 17:19

Mulla auttoi tuohon naksumiseen se oven lukkomekanismin vastintapin säätäminen kohdalleen. Kantoi hieman siitä tapista lukkomekanismia vasten, niin "naksui" kiihdyttäessä ja jarruttaessa.

Oisko tarkempia ohjeita antaa?
Omassa golfautossa napsahdellut satunnaisesti ja tänään hieman parani kun putsailin ja rasvailin saranat yms.

opapopa
-

ViestiKirjoittaja opapopa » 4.4.2009 2:32

Siis miten se naksuu? Multa kuuluu joku naksahdus tai kolahdus aina jostakin oven ja renkaan välistä ku ajaa hiljasella vauhdilla johonkin pieneen loivaan töyssyyn. Vois kyl olla iskariki kun sillon vaan kuuluu klonkahdus kun hitaasti ajaa.

Micko
-

ViestiKirjoittaja Micko » 4.4.2009 15:08

Mulla autto tohon naksunaan kun laitoin reilusti spray rasvaa saranoihin ja renkkasi ovea kiinni auki että rasva pääsi joka väliin. Minulla johtui naksuna saranoista ja parhaiten huomas kun avaa oven niin naksuu tuulihaan ollessa eri kohdissa...

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.4.2009 17:12

Mulla näki siis ihan silmällä, ettei ovi ole kohdallaan. Takalaidasta liian ulkona ja alhaalla ja lukkomekanismi kantoi tuohon vastintappiin. Vastintappia säätelin ihan perstuntumalla sisäänpäin ja alaspäin, sekä ihan käsivoimin väänsin ja "nostin" ovea ylöspäin takalaidasta. Loppuihan se napsuminen/natina.

Ja noi vastintapin pultit kiristää sen vastakappaleen juuri siihen asentoon, mihin olet sen kääntänyt. Kannattaa kattoo sitä vastintappia, että onko se joko ala- tai yläpuolelta kulunut. Siitä voi päätellä jo hieman, että kantaako lukkomekanismi sitä vasten ja että kuuluuko napsuminen siitä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”