Alusta & Vanteet

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ladc2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.4.2009 22:26

Alusta & Vanteet

ViestiKirjoittaja Ladc2 » 2.4.2009 22:32

Ostin viime kesänä 8x17" Dotz Mugellon vanteet 97 vuoden Volkswagen Ventooni ja ne mahtuivat hienosti alle, mutta kun talvella vaihdoin JOM coil-over alustan ei vanteet enää mahtunut alle vaan vanteet ottavat kiinni jousiin. Joten ajattelin jos te kokeneempina osaatte kertoa, että kuuluisiko JOM coil-over alustan viedä niin paljon enemmän tilaa vai olisinko kenties saanut kokonaan väärät iskaritolpat?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.4.2009 22:42

oisko tuo käynyt nyt niin että autoa madallettu-->jousi siirtyy alemmaksi-->ottaa renkaaseen kiinni.

Ladc2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.4.2009 22:26

ViestiKirjoittaja Ladc2 » 2.4.2009 22:48

Siis on madallettu, mutta kuuluisiko jousen olla niin paljon tiellä vakioalustaan verrattuna? ja paljonko alustan käyttäytyminen muuttuu jos ottaa sen esijännitejousen pois vai mikä onkaan :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 3.4.2009 6:42

Mikä et Mugelloissa on? Jos jää paljon tilaa kaaren ja kumin väliin, niin spaceria väliin vaan.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 3.4.2009 8:58

Eihän ne mahdu pyörimään kun coiloverissa tulee jousi alemmas kuin pelkällä madallusjousilla ja iskareilla, joilla jousen alalautanen jää aina renkaan yläpuolelle.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 3.4.2009 9:11

Sama homma g3 variantissa jom:in säädettävän kanssa takana tosin vanteet on 9x17" et 30. Jouduin taakse laittamaan 7mm spacerit.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 3.4.2009 9:49

sama juttu oli mulla GT cuplinen kanssa et piti laittaa spacerit väliin ellei halunnut ottaa apujousta pois (pienempi) en tiedä löytyykö jomista

Ladc2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.4.2009 22:26

ViestiKirjoittaja Ladc2 » 3.4.2009 11:21

Mugelloissa et muistaakseni 35 tai 38. Samaa luokkaa kuitenkin kuin Ventossa pitäisi olla.. paljonko alustan käyttäytyminen muuttuu jos apujousen ottaa pois kun sellainen JOMin alustassa olisi, jos sen pois irroittamisella saisi tiputettua?
Rengas ottaa melkein nyt jo kaareen kiinni ja 10mm spacerikään ei riitä..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 3.4.2009 11:37

Entäs pyöränkulmat ja lähinnä camberit?

Ladc2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.4.2009 22:26

ViestiKirjoittaja Ladc2 » 3.4.2009 11:54

Suurinpiirtein katottu mut ei oo viel nelipyöräsuuntauksessa ollu.. :) mut paljon toi apujousen irroitus vaikuttaa?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 3.4.2009 13:48

Edessä saa camberia muuttamalla lisätilaa, mutta silloin ei tietenkään ole pyöränkulmat enää parhaat ja ajokäytös muuttuu.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 3.4.2009 13:54

kyllä se vähän vaikuttaa tietenkin tod näk jäykkyyteen... mutta mulla oli ventossa et 42 7" ja 225 kumeilla olevat renkaat ja 6 mm spacerit riittti.. ettei tarvinnut ottaa apujousta pois. no minä en sitä edes tiennyt et olisi voinut sen apujousen ottaa pois.. myös olisi saanut enemmän tonttiin auton kun ei riiittänyt apujousen kanssa säätövara. tarpeeksi.

Ja edittiä: tietysti joutuu säätämään uudestaan korkeuden, jos meinaa sen apujousen pois ottaa aika paljon ruuvailla ylös näin ainakin minun järki sanoo?

Ladc2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.4.2009 22:26

ViestiKirjoittaja Ladc2 » 3.4.2009 14:55

Jos koittais ottaa apujouset pois ja katsois paljonko operaatio lois vanteille tilaa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 108 vierailijaa