Jetta mk2 vanne toiselta puolelta ulompana kuin toiselta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

Jetta mk2 vanne toiselta puolelta ulompana kuin toiselta

ViestiKirjoittaja Alitalo » 27.3.2009 14:49

te jotka tiedätte. Mikä voi olla vikana kun kuskin puolelta vanne tulee 1-2cm ulommas kun toiselta puolelta ja se huomaa ihan silmällä. Mikä voisi olla vikana? ongelma on etupäässä. alla on jom alusta
Viimeksi muokannut Alitalo, 27.3.2009 19:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 27.3.2009 15:27

Ajettu todennäköisesti esim kanttariin, jonka seurauksena olka-akseli ottanut itseensä. Mulla oli vastaava tilanne joskus kun asentelin alle g60 jarrupakettia jettaan. Vasen olka-akseli oli ilmeisesti vääntynyt koska asia korjaantui toisella olalla. Osat oli hommattu saksasta romarilta, joten vääntyminen oli todennäköinen syy vaikka silmällä sitä ei huomannutkaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.3.2009 16:17

Ihan ensimmäisenä neuvoisin muuttamaan otsikon sellaiseksi, että se houkuttelee lukijoita katsomaan ja ehkä vastaamaankin, esim. "Jetta mk2 vanne toiselta puolelta ulompana kuin toiselta"

Ja sitten vielä kerrot, että onko ongelma etu- vai takapäässä vai molemmissa? Ilmeisesti takana, jos ei camber-säätöä ole?

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Alitalo » 27.3.2009 18:59

ongelma on etupäässä. mutta onko jetassa camber säätöä. täytyy katsoa sitä olkatappia jos se on väärä

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.3.2009 19:02

Kulkeeko auto muuten suoraan, ei vetele minnekään päin? Kuluuko renkaat tasaisesti? Nelipyöräsuuntauksessa käyttäminen ei varmaan haittaisi, jos mitään näkyvää vikaa ei löydy. Camber-säätö on iskarin alapään kiinnityksissä.

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Alitalo » 27.3.2009 19:05

auto hakee hieman sille puolelle mistä vanne tulee ulommas ja auto on käynyt nelipyöräsuuntauksessa ammattikoululla. ja kun kiihdyttää kovemmin niin auto oikeen hyökkää sinne mistä vanne tulee ulommas jos ei pidä ratista kiinni

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 28.3.2009 19:54

Ite tarkastaisin että apurunko on varmasti ehyt, ainaki siltä puolen missä rengas on ulompana.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 29.3.2009 20:00

Mistä kohtaa olet mitannut tuon eron? Jos mittaus on tehty vanteen yläreunasta lokasuojan kaareen, pelkästään camberin säätövirhe selittää tuon eron.

Kakkos ja kolmoskoppaisten jousijalan ja olka-akselin pultinreiäthän ovat "väljät" kuten varmaan jokainen niitä asentanut tietää. Raju ero camberissa aiheuttaa kyllä vetelyä ja muutenkin omituisen ajokäytöksen. Mielestäni myös alapalloissa tai paremminkin niiden kiinnityksessä alatukivarteen on säätövaraa?

Onhan vanteet samalla et-luvulla?

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 29.3.2009 21:52

Onko autoosi vaihdettu alapalloa viime aikoina? siinä on vajaan 1cm liikkuma vara. eli jos alapallo on ihan ulkona niin toden näköisesti kun löysäät ne 3kpl pultteja alhaalta, potkaiset alapallon sisään ja sitten laitat camber kulman suunnilleen oikein "ennen 4pyöräsuuntausta" niin pitäisi olla ihan samalla tavalla kuin toisen puolen. Näin kävi itselläni aikoinaan jetan kans, ihmettelin uusilla vanteilla että miksi vitussa toinen puoli raapii. alapallosta löytyi se vika.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 29.3.2009 21:58

Yksi vaihtoehto on että autossa on lokasuojien reunoissa muovikaaret - toisella puolen aidot ja toisella tarvikkeet, ne kun tuppaavaat olemaan kaikki vähän eri mallisia. Saa näyttämään juuri tuolta tuon tilanteen.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 14:19

^tai ihan vaan lokasuoja erimallinen tai eri säädössä/ulompana.
Veikkaan kyllä silti Camberia.
Toki koko korikin voi olla kiearo..

Alitalo
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.2.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Alitalo » 31.3.2009 20:09

kiitos tiedoista. kun avasin ne kolme pulttia ja potkasin alapallon sisään niin vika korjaantui.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 31.3.2009 20:34

Kannattaa nyt käyttää se auto jossain OIKEASSA kulmamittauksessa.
Jos eivät ole ammattikoulussa tuohon asiaan puuttuneet niin kovin on leväperäistä touhua. Miten mahtaa muut mitta-arvot olla? Yksi kesä väärillä kulmilla pilaa eturenkaat lopullisesti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 112 vierailijaa