G2 1.8 tyhjäkäyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jani_m
-
Viestit: 206
Liittynyt: 22.11.2007 17:26

G2 1.8 tyhjäkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja Jani_m » 31.3.2009 11:33

Kyseessä on Golf 2, 1.8 yksipisteruisku joka pitää tyhjäkäyntiä korkealla silloin tällöin. Välillä auto nostaa kierroksia 2000-4500 kierrokseen itsekseen, ja pitää niitä siellä. Tämä ongelma ei ole kelistä riippuvainen. Välillä on päiviä että auto toimii hienosti ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti, mutta välillä saattaa taas alkaa tyhjäkäynti huutamaan. Ehkä vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi. Mistähänpäin kannattaisi vikaa alkaa etsimään?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.3.2009 11:40

Imuilmavuodot?

Jani_m
-
Viestit: 206
Liittynyt: 22.11.2007 17:26

ViestiKirjoittaja Jani_m » 31.3.2009 11:43

Ei ainakaan äkkitarkastelussa löytynyt imuilmavuotoja.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 31.3.2009 13:00

Kaasuvaijeri? jumituksia? tulisi mieleen, kaasuläppä voi jumittaa.

jos mahdollista niin kato Vag-comilla löytyykö anturi ongelmia, tyhjäkäyntimoottori, semmonen musta laatikko siinä ruiskun ja koneen kannen välissä, voi olla jotenkin viallinen.

kaasuläppä anturi?

toi ei kyllä kuulosta ilmavuodolta vaan lähinnä noilta anturi vioilta...

Jani_m
-
Viestit: 206
Liittynyt: 22.11.2007 17:26

ViestiKirjoittaja Jani_m » 31.3.2009 13:09

Täytyypä koittaa vaihtaa tuo tyhjäkäyntimoottori, kun ylimääräinen sattuu löytymään. ilmavuotoja ei tosiaan löytynyt, ja itsekään en usko että vika olisi sellainen. Jos kyseessä olisi ilmavuoto, niin silloinhan tyhjäkäynti huutaisi jatkuvasti, ei sillointällöin?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 31.3.2009 16:18

Sillon kun rupeaa tyhjäkäynti huutamaan, niin ei muuta kuin pellin alle ja siinä tyhjäkäyntimoottorissa on se "tappi", niin sitä sohimalla tietää onko vika siinä jos vaikutusta käyntiin. Toinen vaihtoehto sininen lämpöanturi ylävesiletkussa. Vikamuistia voi kans kokeilla nollata.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa