laatikko ongelmia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

koloffi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2009 15:09

laatikko ongelmia

ViestiKirjoittaja koloffi » 28.3.2009 15:21

käykö jos vien auton leimalle DFQ laatikolla.. ja muutoskatsastan sen turbolle vai pitääkö laatikko vaihtaa... ja onko g60 golffia tuotu suomeen... kyseessä siis mk2 gti 16V
Viimeksi muokannut koloffi, 29.3.2009 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.3.2009 15:48

Eli meneekös se nyt niin että tehot saa olla sen 20% enemmän kuin mallisarjan tehokkaimmassa (nyt siis oletan että näin on tässäkin tapauksessa) ja jarrujen tulee vastata sitä.
Eli mallisarjan tehokkain on G60 golf. Onkos G60 Golfissa nyt 256 levyt vai samat mitkä Corradossa eli 280?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.3.2009 15:57

280 laikat tarttee. Parhaiten tämäkin selviää kun käy konttorilla kysymässä.
Lähinnä että mitä muutakin tarvitsee vaihtaa jotta käy verrokkina g60.

koloffi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2009 15:09

ViestiKirjoittaja koloffi » 28.3.2009 16:35

mitäs jos penkitän vain alle 20% tuosta gti:n tehosta eil 102 kw +20% tarviikos sitten koluta jarruja... mitenköhän tuon laatikon kanssa??

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 28.3.2009 16:52

ei onnistu. jos penkität 102kw turbon kans niin menee läpi vakio jarruilla

e. (näin inssi selitti)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.3.2009 16:58

jos penkität 102kw turbon kans niin menee läpi vakio jarruilla

Näin minäkin ymmärtäny.

koloffi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2009 15:09

ViestiKirjoittaja koloffi » 28.3.2009 17:10

että ei muuta kun jarruja laittamaan ihmettelinkin kun auton mukana tuli nuo 280 mm levyt satuloita ja niitten runokoja ei tullunna kait niitäkin jostain löytyypi... meinaa olla sitten nuitten ahtojen kannsa ongelmia ku on erillinen hukkaportti ja päässä ei ole säätöruuvvia laisinkaan ja ahdot nousee silti ainakin 0,7 mikäs tähän sitten auttaa pieneneekö muulla kun jousen vaihdolla.. mites erillinen ahtopaineen säädin tässä toimis...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 28.3.2009 19:16

Satulat löytyy monestakin golffista. Esim 3 korisesta gti:stä tai vr6:sta. Menevät suoraan 256mm olkiin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.3.2009 19:51

Geen jarrut tosiaan tarvii leimalle.

Laatikko varmaan selviää kun katsot mikä koodi siinä on.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.3.2009 22:50

Eiköhän ne jarrut ole ihan muutenkin järkevää päivittää.

koloffi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2009 15:09

ViestiKirjoittaja koloffi » 29.3.2009 14:45

mites laatikko käypi leimalle näky olevan DFQ- tunnus kylessä vai pittääkö sekkii ehtiä jostai muualta

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.3.2009 17:56

Kiinnostaako katsastusmiestä muka se mikä laatikko siellä on?
Mulla on sellanen käsitys ollut, että ei sillä laatikolla ole mitään merkitystä katsastuksen kannalta.
ja onko g60 golffia tuotu suomeen...

On tuotu.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 29.3.2009 20:33

DFQ koodia enenmmän kiinnostaa se onko loota 02O vai 02A.
Tuo DFQ on vain välityksien koodi. G60 mallissa on ollut tehtaalta lähtien 02A. 16V:ssä on tehtaalta 02O ja välityksenä 2Y.
Jos vähääkään meinaa turbon kanssa voimaa ottaa, on tuo 02A paikallaan. Bonuksena nestekytkin ja vaijerivälitykset.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.3.2009 20:45

Bonuksena nestekytkin ja vaijerivälitykset.

Josta seuraakin topicin aloittajalle pientä lisäprokkista kytkipolkimen ja vaihdekepin kanssa.
Mutta varmaan ihan paikallaan 02A:han vaihto jos tosiaan meinaa voimaa koneesta ottaa isomminkin.
Vähän veikkailisin että sieltä se 02O löytyy, ei varmaan ole jaksettu alkaa turhanpäiten nestekytkimen ja vaijerikepin kanssa pelaamaan, kun on tekniikkaa joskus vaihdeltu.
Mutta mistäpä näitä aina tietää, katsomalla selviää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 127 vierailijaa