Tehoboxit konttorilla,mitäs teknikko sanoo?
Valvoja: ffp jäsenet
Tehoboxit konttorilla,mitäs teknikko sanoo?
Heitin perheen toiseen kinneriin KCR-boxin ja kohta olisi aika käydä konttorilla,meneekö päästöjen puolesta läpi kun boxi on kiinni.Ainakaan mitään saavutuksen lisääntymistä en ole havainnut,ja sain boxin lähes ilmaiseksi,tästä johtuen ruuvattiin eukon autoon kiinne.
KCR-boxeista olen kuullut aika paljon kritiikkiä,tämä tuntuu pelaavan kyllä hienosti...ja ei ole edes säädettävää mallia.
KCR-boxeista olen kuullut aika paljon kritiikkiä,tämä tuntuu pelaavan kyllä hienosti...ja ei ole edes säädettävää mallia.
Juu ei se boxi mitään leimalle vaikuta, kunhan on katseelta näkymättömissä. Tuossa edellä oli mainintaa ettei softaan nähden juurikaan iso ero ole? ihmettelen kun täällä toitotetaan aina ohjelmien erinomaisuudesta. Ajoin ahu cordoballa jonka tunnettu guru oli lastuttanut ja verrokkina oma evryllä kutitettu ahu. yläkierrolsilla samanmoinen, mutta alahaallla tuo evryllä oleva vetää paljon paremmin verrattuna tuohon lastutettuun. vastus on kyllä kirein mahdollinen ja ahtoja bleedattu eli kestävyys saattaa olla juttu erikseen. Mutta niinhän tuota tuli aikapommilla ajettua 120 000 km eilkä levinnyt. Eli 1.6 td hukkis tulpattuna, ahdot 1.6 jne...
No sehän riippuu aivan siitä millainen se ohjelma on, kyllähän evryllä saadaan alakierroksille yleensä enemmän kakkua kuin mitä normaalilla optimoinnilla yleensä ohjelmaan on syötön määräksi laittettu, ohjelmahan pyritään arkikäyttöön tekemään kuitenkin suht. savuttomaksi jossei erikseen muuta pyydetä, ja tässä vaiheessa päästään yleensä tilanteeseen että suutinkärjet kannattaa vaihtaa pykälää suurempaan lyhyemmän ruiskutusajan saavuttamiseksi. Ei se ohjelma noissa vakiovehkeissä olekaan niin justiinsa koska samoja muutoksia saa tehtyä melko pitkälti mekaanisestikin, mutta siinä vaiheessa kun pyöritään 300hv:n tuntumissa niin ohjelmallekin tulee merkitystä vähän enemmän.
Näitä "gurujakin" on moneen lähtöön, kannattaa suhtautua niihinkin välillä vähän kriittisesti. Käytännössä on kuitenkin niin että mikäli softa vaan on kohdallaan niin koko alueelle vedon saa paljon paremmaksi kuin vastusvirityksillä, vaikkei se välttämättä nyt olekaan kustannustehokasta vakiovehkeisiin. Isommilla tehoilla ja kierroksilla sitten softauksesta tulee hyötyä jo senkin puolesta että pääsee muokkailemaan mm. ruiskutusennakkokarttojakin optimaalisemmaksi, näitä ei voida muokata vastuksilla.
Näitä "gurujakin" on moneen lähtöön, kannattaa suhtautua niihinkin välillä vähän kriittisesti. Käytännössä on kuitenkin niin että mikäli softa vaan on kohdallaan niin koko alueelle vedon saa paljon paremmaksi kuin vastusvirityksillä, vaikkei se välttämättä nyt olekaan kustannustehokasta vakiovehkeisiin. Isommilla tehoilla ja kierroksilla sitten softauksesta tulee hyötyä jo senkin puolesta että pääsee muokkailemaan mm. ruiskutusennakkokarttojakin optimaalisemmaksi, näitä ei voida muokata vastuksilla.
Mikä muuten tekee mielestänne "gurun"? Se että lähes kaikki kaverit käy samalla ukolla ja kehuu sitä vuolaasti vai että ammatilaiset kumartaa tämän herran suuntaan vai mikä? Karalaa ja Harista nyt ainakin suitsutetaan aivan perkeleesti!!! Mulle ton toisen BKD:n ohjelmoi kaveri joka on ikänsä (n.20v) rassannu kisapelejä,ja hyvä tuli mielestäni...ja eikös se ole pääasia että on itse tyytyväinen.
Näin on , kun paremmasta en tiennyt ja puskaradio oli hommansa hoitanut. Toki herrat varmasti ovat hyviä kun onnistuvat mutta tuntuu olevan yliarvostettuja minun kokemuksellani, joka välttämättä ei ole ihmeellinen.Toimitusajat olivat pitkiä.Tarkoitan sillä että auto seisoi pihalla tekemättä mitään useamman viikon.
Huomioikaa että se on vain jonkunmoinen mielipide minulta,enkä tosiaan torppaa heidän
ammattitaitoaan.Mutta itse en ole ollut tyytyväinen näin jälkeenpäin.Tuli rahastuksen maku.
Huomioikaa että se on vain jonkunmoinen mielipide minulta,enkä tosiaan torppaa heidän
ammattitaitoaan.Mutta itse en ole ollut tyytyväinen näin jälkeenpäin.Tuli rahastuksen maku.
Viimeksi muokannut rane_69, 29.3.2009 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse en mitään boxeja laita. Niistä on niin paljon kuulunut huonoja kokemuksia. Älytöntä myös maksaa itsensä kipeäksi, kun saman homman voi hoitaa parilla vastuksella!
Ohjelmallinen viritys on toimintavarmin, ja kun se tehdään oikein, ei katsastuksen ja kestävyyden kanssa tule ongelmia.
Ei vakio-osilla varustetulle moottorille kunnon ohjelma on must, että saadaan hyöty irti tehdyistä muutoksista....
Ohjelmallinen viritys on toimintavarmin, ja kun se tehdään oikein, ei katsastuksen ja kestävyyden kanssa tule ongelmia.
Ei vakio-osilla varustetulle moottorille kunnon ohjelma on must, että saadaan hyöty irti tehdyistä muutoksista....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”