Terve,
Oli tuollainen otsikon mukainen peli koekäytössä hevostrailerin vedossa mutta jäin kaipaamaan hiukan lisää vääntöä/tehoa... Mitäs tuolle olisi tehtävissä? Voisitteko heittää ehdotuksia millä saataisiin parannusta?
Mihin se kannattaisi viedä tai mitä sille kannattaisi tehdä? Muuten tuntui olevan varsin hyvä peli vetää mutta tosiaan 4- vaihteella 80-90km/h kun ajelin niin silloin suht OK mutta vitosella ei vääntö riitä, lisäksi 4 vaihteella kierrokset aika korkealla...
Kokeilin myös vetää samaa traileria KIROSANA Opel Virarolla 2.5cdti:llä... Sillä liikkui tosi iloisesti, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin VW:ssä pitäisi päästä samoihin lukemiin?
T4 2.5Tdi 75kw vm.98
Valvoja: ffp jäsenet
No eihän se vitonen mikään kuormanvetovaihde ole, rasittaa kytkintä ja lootakin, mutta evryllähän tuohon saa helpostikin lisää potkua.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59103
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59103
Vie karalalle. Saat siihen sen 130hp ja vääntöä. Sitten menee vitosella 1.5tonnin vaunukin. Pitkää ikää suo 4. vaihteella ajaminen vaunun kanssa.
http://www.turbotec.com/etusivu/volkswagen/t4.php
http://www.turbotec.com/etusivu/volkswagen/t4.php
Omallani kyllä vedän 5.vaihteella matka-ajossa jos vaan saa rauhassa ajella 80-90km/h,
ja aika kivuttomasti tuntuu menevän.
Niin minäkin tein aina siihen asti kunnes vaihdoin koneen. Runkolaakerin pukkien pultit katkesivat. Voi olla että tuli tunnit täyteen mutta en ole nyt kuitenkaan 5. käyttänyt enää uudella koneella vaunun vedossa :(
Tietysti nelosta käyttäen pysyisi nopeudet helpommin sallituissa rajoissa.:)
Just näin. Minulla on siis syncro T4. Olen yötaipaleita ajanut tasaisella 5. vaihteella jolloiin nopeus on 100-110km/h mutta muun liikenteen seassa pitää edes yrittää olla ihmisiksi.
Muistaakseni 4. vaihteella kone kiertää 3000rpm kun nopeus GPS:llä on tasan 90km/h.
Ois muuten vaunu myynnissä. Osta.
Ettei nyt ihan mene ohi aiheen...
Iloisesti liikkuminen voi jatkua pidempään VW:llä ja Opelin lukemiin pääsee aika kivuttomasti.:D
Tuolta löytyy aika paljon tietoa eri jutuista.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... k%E4ily%E4
Mulla ei ainakaan ole tarvetta, kiitti kuitenkin.
Kokeilin myös vetää samaa traileria KIROSANA Opel Virarolla 2.5cdti:llä... Sillä liikkui tosi iloisesti, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin VW:ssä pitäisi päästä samoihin lukemiin?
Iloisesti liikkuminen voi jatkua pidempään VW:llä ja Opelin lukemiin pääsee aika kivuttomasti.:D
Tuolta löytyy aika paljon tietoa eri jutuista.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... k%E4ily%E4
Ois muuten vaunu myynnissä. Osta.
Mulla ei ainakaan ole tarvetta, kiitti kuitenkin.
Riippuu vähän missä asut, mutta kyllä suomessa on jo muitakin kunnollisten juuri sinun käyttöösi räätälöityjen ohjelmien tekijöitä ja vieläpä edullisemmin.
Laatikkoon kannattaa vaihtaa öljyt sadan tonnin välein, on huomattavasti paremassa kunnossa kun itselläsi pidät. Eikä alle 2000rpm kannata vetää kärryä läppä lattiassa vaikka jaksaisikin. Ei pelaa askin voitelu kunnolla ja koneella sekä kytkimellä on muutenkin kestämistä. Perusmoottori kestää kyllä yli 300heppaakin, mutta se onkin toinen tarina.
Laatikkoon kannattaa vaihtaa öljyt sadan tonnin välein, on huomattavasti paremassa kunnossa kun itselläsi pidät. Eikä alle 2000rpm kannata vetää kärryä läppä lattiassa vaikka jaksaisikin. Ei pelaa askin voitelu kunnolla ja koneella sekä kytkimellä on muutenkin kestämistä. Perusmoottori kestää kyllä yli 300heppaakin, mutta se onkin toinen tarina.
Tuota Karalaa itsekin mietein, tuntuis näin alkuun paremmalta ratkaisulta kuin alkaa "tinata" itse virityksiä... Toi 5 vaihteella ajo oli vain kokeilua, ei oikein tuntunut hyvältä vedellä koska vääntöä ei juurikaan ole siinä +-2000rpm... vasta sen jälkeen. Onkos noissa muuten mitään tarpeellista kateltavaa vai onko ihan toimivia pelejä normi huolloilla? Auttaako noissa mitään esim. vapaa virtaus suodattimet tai isompi välijäähy... on meinaan aika pieni siinä koneen päällä ja saako se edes kunnolla ilmaa siitä pienestä ritilästä konepellissä..?
Isompi välijäähy on hyvä juttu ja vakio suodin riittää 300heppaan eli siittä voit laskea paljonko vaparia tarviit.
Jyväskylässä kannattaa kääntyä Miettinen Tuning Technologiesin puoleen. Tietävät siellä dieseleistä enemmän kuin kukaan muu sillä paikkakunnalla. Jatkojalostukseenkin löytyy varmasti tuolta vinkkejä. Ja onhan herroilla siellä suomen toistaiseksi litrateholtaan tehokkain tdi meriittinä..
Jyväskylässä kannattaa kääntyä Miettinen Tuning Technologiesin puoleen. Tietävät siellä dieseleistä enemmän kuin kukaan muu sillä paikkakunnalla. Jatkojalostukseenkin löytyy varmasti tuolta vinkkejä. Ja onhan herroilla siellä suomen toistaiseksi litrateholtaan tehokkain tdi meriittinä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa