Auto on VW Golf V Variant 2.0TDI DSG -08, ajettu 15tkm. (Moottori BMM).
Eli ongelmana on, että hehkun merkkivalo vilkkuu ja auto kulkee max 50km/h. Tätä on ollut muutaman viikon sisään 4-6 kertaa, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan, ongelma poistuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Joku yhteys kylmällä kelillä on, esiintynyt -10 - -25 asteen pakkasilla.
Kaksi kertaa olen käynyt tämän asian takia huollossa, molemmilla kerroilla vikakoodiksi on luettu pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili. Kun venttiilille tehdään diagnostiikka, se toimii moitteetta. Tehtaalta on pyydetty lisätietoja, mutta sieltä ei ole mitään kuulunut ja huolto ei osaa tehdä yhtään mitään autolle.. hermoja koetellaan.
Onko kenelläkään esiintynyt / kuullut tälläistä vikaa? Mitä on tehty?
Hehkun merkkivalo vilkkuu, auto kulkee max 50km/h
Valvoja: ffp jäsenet
itellä kävi tänään silleen et vaihdoin takaumpiot ja kaikki valot tietty toimi ihan normaalisti niinku muukin auto... no sit kauppareissulla just kaupan pihassa syttyä tämä hehkuvalo.. auto liikkuu ihan normaalisti kaupungissa mitä sen kaupasta kotiin ajoin.. mielestäni kulki kyl enemmänkin ku vaan 50.. voisko olla sit sama vika kun ylhäällä?? mistä tää jarruvalokatkasin sit löytyy?? ja autohan on bora tdi
Laitetaanpas oman uusin ominaisuus tähän jatkoksi; kulkuneuvo 2005 2,0TDI kölffi, ajettu 160tkm.
Vekotin menee noin 10km ajon jälkeen (hetkeä ennen tai vähän jälkeen sen kun moottorin lämpö on nousut mittarin mukaan 90 asteeseen) vikatilaan tasaisesta moottoritieajosta (nykäisee ja hehkun valo alkaa vilkkumaan, ei ota enää kierroksia yli 3500rpm). Lähtötilanteessa vekotin on aamuisin kolme varttia lohkolämppärissä ja iltapäivisin ei. Ja ilmiö on tullut joka kerta kylmällä autolla matkaan lähdettyä sen jälkeen kun ominaisuus ilmestyi (noin 10 kertaa). Kun pysähtyy rampille ja ottaa avaimet pois n. 10s ajaksi, niin vika häviää ja ei enää ilmesty ennen kuin vekotin on taassa täysin jäähtynyt. Jos avaimet käyttää vain nopeasti pois virtalukosta, laite ei yritäkkään lähteä käymään (startti pyörittää normaalisti).
EGR? Jokin muu? Vai taassa yksi ominaisuus minkä kanssa pitää oppia elämään tämän kulkuneuvon kanssa?
Vekotin menee noin 10km ajon jälkeen (hetkeä ennen tai vähän jälkeen sen kun moottorin lämpö on nousut mittarin mukaan 90 asteeseen) vikatilaan tasaisesta moottoritieajosta (nykäisee ja hehkun valo alkaa vilkkumaan, ei ota enää kierroksia yli 3500rpm). Lähtötilanteessa vekotin on aamuisin kolme varttia lohkolämppärissä ja iltapäivisin ei. Ja ilmiö on tullut joka kerta kylmällä autolla matkaan lähdettyä sen jälkeen kun ominaisuus ilmestyi (noin 10 kertaa). Kun pysähtyy rampille ja ottaa avaimet pois n. 10s ajaksi, niin vika häviää ja ei enää ilmesty ennen kuin vekotin on taassa täysin jäähtynyt. Jos avaimet käyttää vain nopeasti pois virtalukosta, laite ei yritäkkään lähteä käymään (startti pyörittää normaalisti).
EGR? Jokin muu? Vai taassa yksi ominaisuus minkä kanssa pitää oppia elämään tämän kulkuneuvon kanssa?
omaan ongelmaan mikä tuossa borassa oli niin on nyt ratkaistu..
hommasin uuden jarruvalokatkasijan mutta siitä ei sit kuitenkaan ollu mitään apua.. tarkemmin kun sit katselin takaumpioita ja polttimoita niin pakkipolttimoista toinen oli ihan mäsänä ja sit toiselta puolelta jarruvalo oli menny.. ne vaihtamalla hehkuvalon vilkkuminen ajon aikana loppui.. tai ei ainakaan vielä oo ilmenny..
hommasin uuden jarruvalokatkasijan mutta siitä ei sit kuitenkaan ollu mitään apua.. tarkemmin kun sit katselin takaumpioita ja polttimoita niin pakkipolttimoista toinen oli ihan mäsänä ja sit toiselta puolelta jarruvalo oli menny.. ne vaihtamalla hehkuvalon vilkkuminen ajon aikana loppui.. tai ei ainakaan vielä oo ilmenny..
Kerrotaan nyt vähän kuulumisia alkup. tapauksesta. Eli kolme kertaa tämä episodi on toistunut, ja jokaisella kerralla huollossa annettu vain valohoitoa. Tehtaalta on tullut vastaus; heillä ei tietoa vastaavasta ongelmasta eikä ohjeita sen korvaamiseksi.
Olin suoraan VW:lle yhteydessä, eivät edes harmitelleet tapausta ja sanoivat että paikallinen huoltoliike hoitaa. Toistin, etteivät he osaa tehdä mitään, sanoivat vain että voi voi. Ja huoltoliikettä ei voisi tämä ongelma vähempää kiinnostaa. Kysyin, voitaisko se pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili vaihtaa tai jotain kokeilla, sanoivat että eivät saa lupaa VW:ltä. Että näin.
Väistämättä mieleen tulee eräs automerkki (kolme kirjainta, keskimmäinen kirjain on M): Auto ostettu uutena, 5 vuoden iässä toinen takajousi menee poikki, "takuu" korvaa molempien uusimisen ja asennuksen. 6 vuoden iässä takaluukusta on maali kulunut siltä kohtaa kun sitä on suljettu, "takuu" korvaa luukun maalauksen ja työt. Ja sitten autossa jossa on takuu, ei yritetä edes korjata ja maahantuoja voivottelee!!
Valitettavasti seuraava auto ei ole VW, eikä edes vag-konsernin auto, kun samassa saamattomassa paikassa pitää käytännön syistä huoltaa ja korjauttaa..
Ei vika autoa toimimattomaksi tee, mutta suhtautuminen ongelmaan risoo. Viimeksi sanoin huollossa, etten osta uusia autoja siksi, että niiden kanssa saisi käydä huollossa joka toinen viikko.. Eivät olleet edes ymmärtävinään.. No joo, eiköhän tämä ollut tässä tällä kertaa.. :)
Olin suoraan VW:lle yhteydessä, eivät edes harmitelleet tapausta ja sanoivat että paikallinen huoltoliike hoitaa. Toistin, etteivät he osaa tehdä mitään, sanoivat vain että voi voi. Ja huoltoliikettä ei voisi tämä ongelma vähempää kiinnostaa. Kysyin, voitaisko se pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili vaihtaa tai jotain kokeilla, sanoivat että eivät saa lupaa VW:ltä. Että näin.
Väistämättä mieleen tulee eräs automerkki (kolme kirjainta, keskimmäinen kirjain on M): Auto ostettu uutena, 5 vuoden iässä toinen takajousi menee poikki, "takuu" korvaa molempien uusimisen ja asennuksen. 6 vuoden iässä takaluukusta on maali kulunut siltä kohtaa kun sitä on suljettu, "takuu" korvaa luukun maalauksen ja työt. Ja sitten autossa jossa on takuu, ei yritetä edes korjata ja maahantuoja voivottelee!!
Valitettavasti seuraava auto ei ole VW, eikä edes vag-konsernin auto, kun samassa saamattomassa paikassa pitää käytännön syistä huoltaa ja korjauttaa..
Ei vika autoa toimimattomaksi tee, mutta suhtautuminen ongelmaan risoo. Viimeksi sanoin huollossa, etten osta uusia autoja siksi, että niiden kanssa saisi käydä huollossa joka toinen viikko.. Eivät olleet edes ymmärtävinään.. No joo, eiköhän tämä ollut tässä tällä kertaa.. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa