Turbon "herääminen"

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

Turbon "herääminen"

ViestiKirjoittaja top1 » 26.3.2009 16:11

Olen tapellut turbon kanssa pari viikkoa eikä syytä tahdo löytyä. Eli aina kun auto pistetään käyntiin, ei ahtoja ole ollenkaan. Turbo alkaa ahtamaan vasta kun konetta on kierrätetty tarpeeksi, eli esim. pistän auton käyntiin, painan kaaasun pohjaan, kierrokset pysähtyy noin 3tonnin kohdalle jossa ne viipyvät ehkä sekunnin, kaksi ja sitten turbo alkaa ahtamaan ja tämän jälkeen turbo ahtaa niin kauan kun auto on käynnissä. Ahdot eivät tule ellei konetta kierrätä tarpeeksi, paikallaan tai ajossa. Auto on muutenkin erittäin tehottoman oloinen.

Kiitos jo etukäteen

auto on -01 cordoba 66kw AGR vakio.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.3.2009 16:55

maf ? n75, ym vakiojutut katottu ?

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 26.3.2009 17:03

jep, katsottu ja N75 vaihdettu, turhaan...

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 26.3.2009 20:47

Onko turbon alipainekello kiinni kunnolla? Transporterissa häviää ahdot alle 3000rpm kun kellon toinen pultti tippuu ja kello alkaa liikkumaan N75:n säätämänä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.3.2009 20:51

AGR=hukkaportilla

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 26.3.2009 20:56

niin no onhan siinä turbon kupeessa se kello joka ohjailee hukkaporttia, mutta se on tukevasti kiinni. Voisiko paska hukkaportin kellossa olla syyllinen? ECU? Ali/ylipainevuoto?

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 27.3.2009 17:03

kellään ei mitään ideaa??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.3.2009 17:28

egr vuotaa?

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 27.3.2009 18:52

sitä aloin itsekkin epäilemään, se on jo aiemmin tarkistettu silmämääräisesti ja näyttää todella puhtaalta, mutta miten asian voi varmistaa? Tulppaamalla?

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 28.3.2009 12:32

EGR tukittu, pistin alumiinilaipan EGR venttiilin ja sen pakosarjalle menevän putken väliin. Ei mitään vaikutusta... nyt alkaa mielikuvitus loppumaan

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 28.3.2009 12:59

Alipaineletkut vuotaa tai ahtoputki on halki.

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 28.3.2009 13:13

Täytyy varmaan vaihtaa kaikki letkut. Ne näyttävät kyllä ehjiltä, mutta eihän sitä voi olla varma. Jos ahtoputki halki niin eikö pitäisi jotain ylimääräistä suhinaa kuuluua jostain`?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 28.3.2009 13:17

Jos ahtoputki halki niin eikö pitäisi jotain ylimääräistä suhinaa kuuluua jostain`?


Kuulemma pitäis. Jos sen koplais läpi niin ei sitten harmita jos kuitenkin vika on siinä. Ihan varmuuden vuoksi.

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 28.3.2009 13:24

totta, täytyy ajaa pirssi montulle ja käydä läpi joka suunnasta. Vaihdan samalla letkut ja toivon parasta.

vileeni
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.2.2009 19:37

ViestiKirjoittaja vileeni » 1.4.2009 22:19

joko vuoto löytyi? kerran oli tapaus missä ahtoputki oli halki saumasta joka menee imusarjaan konehuoneen läpi. ei pitänyt ajaessa ääntä ollenkaan. huomasin vian ku vääntelin ja puristelin putkea.

top1
-
Viestit: 35
Liittynyt: 26.3.2009 16:07

ViestiKirjoittaja top1 » 2.4.2009 15:29

Moro! en ole löytänyt, enkä ole kyllä hirveen hyvin kerennyt nyt tutkimaankaan kun on vähän duunit painanut päälle.
Miten tuo ko. auto oirehti kun se vuoti tuolleen vähäisesti?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa