T4 2.5Tdi 75kw vm.98

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

noosimies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.11.2007 11:49

T4 2.5Tdi 75kw vm.98

ViestiKirjoittaja noosimies » 28.3.2009 9:16

Terve,

Oli tuollainen otsikon mukainen peli koekäytössä hevostrailerin vedossa mutta jäin kaipaamaan hiukan lisää vääntöä/tehoa... Mitäs tuolle olisi tehtävissä? Voisitteko heittää ehdotuksia millä saataisiin parannusta?

Mihin se kannattaisi viedä tai mitä sille kannattaisi tehdä? Muuten tuntui olevan varsin hyvä peli vetää mutta tosiaan 4- vaihteella 80-90km/h kun ajelin niin silloin suht OK mutta vitosella ei vääntö riitä, lisäksi 4 vaihteella kierrokset aika korkealla...

Kokeilin myös vetää samaa traileria KIROSANA Opel Virarolla 2.5cdti:llä... Sillä liikkui tosi iloisesti, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin VW:ssä pitäisi päästä samoihin lukemiin?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 28.3.2009 11:46

No eihän se vitonen mikään kuormanvetovaihde ole, rasittaa kytkintä ja lootakin, mutta evryllähän tuohon saa helpostikin lisää potkua.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59103

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 28.3.2009 11:50

Vie karalalle. Saat siihen sen 130hp ja vääntöä. Sitten menee vitosella 1.5tonnin vaunukin. Pitkää ikää suo 4. vaihteella ajaminen vaunun kanssa.

http://www.turbotec.com/etusivu/volkswagen/t4.php

-JPO-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.8.2008 18:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JPO- » 28.3.2009 11:58

Syncrossa kuulemma sopii välitykset paremmin vaunun vetoon kun 150heppaisessa.
Omallani kyllä vedän 5.vaihteella matka-ajossa jos vaan saa rauhassa ajella 80-90km/h,
ja aika kivuttomasti tuntuu menevän.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 28.3.2009 13:02

Omallani kyllä vedän 5.vaihteella matka-ajossa jos vaan saa rauhassa ajella 80-90km/h,
ja aika kivuttomasti tuntuu menevän.


Niin minäkin tein aina siihen asti kunnes vaihdoin koneen. Runkolaakerin pukkien pultit katkesivat. Voi olla että tuli tunnit täyteen mutta en ole nyt kuitenkaan 5. käyttänyt enää uudella koneella vaunun vedossa :(

-JPO-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.8.2008 18:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JPO- » 28.3.2009 13:33

Onneksi aika vähän tarvii kärryä vedellä, mut täytyy ens kerralla oikein testailla mikä olisi paras tapa vedellä.
Tietysti nelosta käyttäen pysyisi nopeudet helpommin sallituissa rajoissa.:)

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 28.3.2009 13:38

Tietysti nelosta käyttäen pysyisi nopeudet helpommin sallituissa rajoissa.:)


Just näin. Minulla on siis syncro T4. Olen yötaipaleita ajanut tasaisella 5. vaihteella jolloiin nopeus on 100-110km/h mutta muun liikenteen seassa pitää edes yrittää olla ihmisiksi.

Muistaakseni 4. vaihteella kone kiertää 3000rpm kun nopeus GPS:llä on tasan 90km/h.

Ois muuten vaunu myynnissä. Osta.

-JPO-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.8.2008 18:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JPO- » 28.3.2009 14:00

Ettei nyt ihan mene ohi aiheen...
Kokeilin myös vetää samaa traileria KIROSANA Opel Virarolla 2.5cdti:llä... Sillä liikkui tosi iloisesti, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin VW:ssä pitäisi päästä samoihin lukemiin?

Iloisesti liikkuminen voi jatkua pidempään VW:llä ja Opelin lukemiin pääsee aika kivuttomasti.:D

Tuolta löytyy aika paljon tietoa eri jutuista.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... k%E4ily%E4

Ois muuten vaunu myynnissä. Osta.

Mulla ei ainakaan ole tarvetta, kiitti kuitenkin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.3.2009 20:39

Riippuu vähän missä asut, mutta kyllä suomessa on jo muitakin kunnollisten juuri sinun käyttöösi räätälöityjen ohjelmien tekijöitä ja vieläpä edullisemmin.

Laatikkoon kannattaa vaihtaa öljyt sadan tonnin välein, on huomattavasti paremassa kunnossa kun itselläsi pidät. Eikä alle 2000rpm kannata vetää kärryä läppä lattiassa vaikka jaksaisikin. Ei pelaa askin voitelu kunnolla ja koneella sekä kytkimellä on muutenkin kestämistä. Perusmoottori kestää kyllä yli 300heppaakin, mutta se onkin toinen tarina.

noosimies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.11.2007 11:49

ViestiKirjoittaja noosimies » 28.3.2009 21:12

Tuota Karalaa itsekin mietein, tuntuis näin alkuun paremmalta ratkaisulta kuin alkaa "tinata" itse virityksiä... Toi 5 vaihteella ajo oli vain kokeilua, ei oikein tuntunut hyvältä vedellä koska vääntöä ei juurikaan ole siinä +-2000rpm... vasta sen jälkeen. Onkos noissa muuten mitään tarpeellista kateltavaa vai onko ihan toimivia pelejä normi huolloilla? Auttaako noissa mitään esim. vapaa virtaus suodattimet tai isompi välijäähy... on meinaan aika pieni siinä koneen päällä ja saako se edes kunnolla ilmaa siitä pienestä ritilästä konepellissä..?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 29.3.2009 14:38

Isompi välijäähy on hyvä juttu ja vakio suodin riittää 300heppaan eli siittä voit laskea paljonko vaparia tarviit.

Jyväskylässä kannattaa kääntyä Miettinen Tuning Technologiesin puoleen. Tietävät siellä dieseleistä enemmän kuin kukaan muu sillä paikkakunnalla. Jatkojalostukseenkin löytyy varmasti tuolta vinkkejä. Ja onhan herroilla siellä suomen toistaiseksi litrateholtaan tehokkain tdi meriittinä..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.3.2009 23:43

Vakiocooleri riittää 200 heppaan ja toimii yllättävän hyvin se tuuletuskin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.3.2009 20:08

Siis se postikortti koneen päällä?

Ainakin 75kw Syncro lyhyt vm.2000 ja 2002 malleissa on se onneton pieni siinä koneen päällä.. Sikäli kun itse olen mittaillut niin minusta kyllä lämmöt kipuaa aika äkkiä kun tölkkiä kurittaa.

Vai onko näitä 150hp:n keulacoolerilla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa