VW Golf 1.9 TD polttoainepumppu reistailee!
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf 1.9 TD polttoainepumppu reistailee!
Mikähä mahtaa olla vikana, kun polttoainepumpun ahtopaineen alaisen syötön " karakuppiin" pääsee polttoainetta ja tästä syystä vuotaa ylivuotoreijästä polttoainetta konehuoneeseen.. ?
Olisikos kellään arvauksia mikä voisi olla AAZ-koneessa/syöttöpumpussa ongelmana kun "kylmänä" ei starttaa ilman kylmäkäynnistysvivun vetoa.
(Tähän ei tosiaan tarvitse montaa tuntia seisoa käynnin jälkeen, sama tilanne myös 18-asteisessa hallissa.)
Kun auton saa käymään ja painaa vivun alas, käy tyhjäkäyntiä hirveän pienillä kierroksilla, sitten kun ajaa lämpimäksi (mittarin puoliväliin) niin tyhjäkäynti huutaakin jo kohtuu kovalla. Aiemmissa dieseleissä ei kyllä ole tuota vipua tarvinnut ikinä vetää käynnistyäkseen, edes kauheilla pakkasilla ilman roikkaa.
Alkuun epäiltiin jotta tyhjäkäynnin huutaminen johtuisi että kylmäkäynnistysvipu jää kantamaan eikä palauta kunnolla, mutta sekin tuli tänään fiksailtua eikä poistanut ongelmaa.
Koneeseen juuri vaihdettu jakopää ja pumpun ajoitus katsottu samalla kohdilleen. Sama ongelma oli koneessa ennen jakopään remmin vaihtoakin.
Syöttöä jos lisää niin paljon että savutus on peilistä havaittavaa, ei tyhjäkäyntiä saa ihmismäiselle tasolle säädettyä mitenkään lämpimällä koneella, kylmänä kävisi juuri oikein.
Pumpulle on kytketty vain sammuttimeen sähkö, pumpun alalaidassa oleva toinen venttiili on sähköttä, kokeiltu siihenkin kuitenkin suoraa sähköä, ei paranna tilannetta. Mutta eikös tämä ole vain joku ennakonsäätöventtiili joka vaikuttaa kylmäkäynnistykseen?
Ihmetyttää tällainen kierrosten lämpötilariippuvuus, aiemmat dieselit raksutelleet samoilla kierroksilla oli sitten kylmä taikka keittämispisteessä oleva kone :)
(Tähän ei tosiaan tarvitse montaa tuntia seisoa käynnin jälkeen, sama tilanne myös 18-asteisessa hallissa.)
Kun auton saa käymään ja painaa vivun alas, käy tyhjäkäyntiä hirveän pienillä kierroksilla, sitten kun ajaa lämpimäksi (mittarin puoliväliin) niin tyhjäkäynti huutaakin jo kohtuu kovalla. Aiemmissa dieseleissä ei kyllä ole tuota vipua tarvinnut ikinä vetää käynnistyäkseen, edes kauheilla pakkasilla ilman roikkaa.
Alkuun epäiltiin jotta tyhjäkäynnin huutaminen johtuisi että kylmäkäynnistysvipu jää kantamaan eikä palauta kunnolla, mutta sekin tuli tänään fiksailtua eikä poistanut ongelmaa.
Koneeseen juuri vaihdettu jakopää ja pumpun ajoitus katsottu samalla kohdilleen. Sama ongelma oli koneessa ennen jakopään remmin vaihtoakin.
Syöttöä jos lisää niin paljon että savutus on peilistä havaittavaa, ei tyhjäkäyntiä saa ihmismäiselle tasolle säädettyä mitenkään lämpimällä koneella, kylmänä kävisi juuri oikein.
Pumpulle on kytketty vain sammuttimeen sähkö, pumpun alalaidassa oleva toinen venttiili on sähköttä, kokeiltu siihenkin kuitenkin suoraa sähköä, ei paranna tilannetta. Mutta eikös tämä ole vain joku ennakonsäätöventtiili joka vaikuttaa kylmäkäynnistykseen?
Ihmetyttää tällainen kierrosten lämpötilariippuvuus, aiemmat dieselit raksutelleet samoilla kierroksilla oli sitten kylmä taikka keittämispisteessä oleva kone :)
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... ot&start=0
Tuolla pohdittu noita johtoja.
Tuolla pohdittu noita johtoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa