Syöttöpumppu valskaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Syöttöpumppu valskaa.
Minulla on 80-luvun dieseli golffi ja huomasin tänään, kun kaasuttelin autolla polttoaineen valuvan syöttöpumpusta. Katsoin tarkemmin ja huomasin, kun kaasuttaa polttoainetta tulee jousen välistä, mikä siinä keskellä on.Onko tähän syöttöpumppuun tiivisteitä/o-renkaita, ja onko ne vaikea vaihtaa? Vai pitääkö etsiä uusi pumppu?
Ei sen vuotamisen vuoksi pumppua vaihdeta, vaan diesel liikkeestä löytyy holkki/tiiviste sarja ja pelkkä pumpunkannen irti ottamisen vaatii n.10 ekee maksaa.
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 293129.htm
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 293129.htm
Ei yhtään paha, varovaisesti vain ettei moskaa mene pumpun sisään, eli putsaa kunnolla ympäristön ennen avaamista. Huomioida pitää myös ettei se kansi pumpusta lähde ihan noin vain, koska siinä on kaasuakselin vivusto kiinni ja toisissa vielä tyhjäkäynninsäätövivun jousi.
Periaate kuitenkin seuraava:
-kaasuvaijeri ja -vipu irti. Vipu tarkasti merkiten missä asennossa vipu on akseliin nähden, niin on helpompi kasata.
-ottaa vaikka kuvan miten se palautusjousi tulee, ennen kuin repii vivun akselilta - on sitten helpompi kasata tämäkin oikein.
-neljä kuusiokoloruuvia irti pumpun kannesta
-varovasti nostaen kansi nousee jonkin verran, nyt joko painamalla akseli kannesta läpi tai irroittamalla vipu toisesta päästään hahlosta (vähän hankala jos ei pääse näkemään kunnolla) ja jos on erillinen tyhjäkäynninsäätöruubi, niin sen jousi myös varovasti irti.
Nyt onkin kansi käsissä. Pronssiholkin saa vaihdettua helpoiten kun tekee ulosvetäjän sopivista hylsyistä tai putkenpätkistä, prikoista, muttereista ja pultista. Muistaa myös vaihtaa sen pienen O-renkaan akseliin ja kannen ja pumpun väliin tulevan tiivisteen.
Kasaus sitten jotakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä, tosin kannen saa helpommin takaisin kun löysää syöttöruuvia (älä liikuta lukitusmutteria ruuviin nähden, niin säätö ei muutu).
Homma sinänsä yksinkertainen, kunhan muistaa olla murjomatta, voimaa tässä hommassa ei tarvitse käyttää ja pitää paikat puhtaana, ettei pumppuun pääse mitään ylimääräistä.
Periaate kuitenkin seuraava:
-kaasuvaijeri ja -vipu irti. Vipu tarkasti merkiten missä asennossa vipu on akseliin nähden, niin on helpompi kasata.
-ottaa vaikka kuvan miten se palautusjousi tulee, ennen kuin repii vivun akselilta - on sitten helpompi kasata tämäkin oikein.
-neljä kuusiokoloruuvia irti pumpun kannesta
-varovasti nostaen kansi nousee jonkin verran, nyt joko painamalla akseli kannesta läpi tai irroittamalla vipu toisesta päästään hahlosta (vähän hankala jos ei pääse näkemään kunnolla) ja jos on erillinen tyhjäkäynninsäätöruubi, niin sen jousi myös varovasti irti.
Nyt onkin kansi käsissä. Pronssiholkin saa vaihdettua helpoiten kun tekee ulosvetäjän sopivista hylsyistä tai putkenpätkistä, prikoista, muttereista ja pultista. Muistaa myös vaihtaa sen pienen O-renkaan akseliin ja kannen ja pumpun väliin tulevan tiivisteen.
Kasaus sitten jotakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä, tosin kannen saa helpommin takaisin kun löysää syöttöruuvia (älä liikuta lukitusmutteria ruuviin nähden, niin säätö ei muutu).
Homma sinänsä yksinkertainen, kunhan muistaa olla murjomatta, voimaa tässä hommassa ei tarvitse käyttää ja pitää paikat puhtaana, ettei pumppuun pääse mitään ylimääräistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa