Jarru laahaa
Valvoja: ffp jäsenet
Jarru laahaa
Aika hämärä ongelma vasemman etujarrun kanssa (vai pakkasella >-15). Eteen on vaihdettu uudet jarrusatulat, levyt/palat. Eli satulat ei jumita. Kun pakkasta alkaa olla lähempänä -15 tai yli ongelma ilmenee. Liittyykö ongelma jotenkin jäähdytysnesteen häviämiseen??? Luulen että EGR:n jäähdytin on rikki ja sitä kautta jäähdytin neste/höyry menee imupuolelle ja sieltä jarrutehostimelle. Vaikuttais toi jarrun laahaminen tehostin ongelmalta. Jäätyykö tehostimen imuletku kenties pakkasella??? Onko joku törmännut samaan vikaa? Moottori on 1.9 TDI (moottorityyppi AVB).
Mulla oli vähä vastaavaa vikaa tuos alkuvuodesta välillä tuntui että laahaa ja välillä taas katos tehostus täysin ja poljin aivan kova.
No vika oli kuitenkin yksinkertainen. Tehostajalle tulevan putken aivan tehostajan päässä on "läppävettiili", niin se vuoti läpi paineen.
Venttiili vain irti ja ilmapilliä sille, niin siitä lähtien toiminut aivan normaalisti, eli oli vain roska välissä.
Tuon egr jutun nyt voit eliminoidan helposti, siihen egr:n päälle tulee se kangaskudosletku, niin letku vain irti ja tulppa päähän ;)
Ja jos epäilyä että tuolta päässyt putkiin jotain, niin putket vain irti ja puhaltaa ilmalla tyhjiksi.
Putkiin pääsee helposti käsiksi, eka vain paisuntasäiliön ruuvit irti ja kääntää sen sivuun, sitten ilmaputki pois koneen takaa, niin sitten näkeekin ne kaikki pienet ilmaputket varsin hyvin ja on tilaa ruuvailla.
Itellä justiin samalla koneella oleva passat, eikä ainakaan piittaa mitään vaikka tuon egr:n letkun ottaakin pois...
No vika oli kuitenkin yksinkertainen. Tehostajalle tulevan putken aivan tehostajan päässä on "läppävettiili", niin se vuoti läpi paineen.
Venttiili vain irti ja ilmapilliä sille, niin siitä lähtien toiminut aivan normaalisti, eli oli vain roska välissä.
Tuon egr jutun nyt voit eliminoidan helposti, siihen egr:n päälle tulee se kangaskudosletku, niin letku vain irti ja tulppa päähän ;)
Ja jos epäilyä että tuolta päässyt putkiin jotain, niin putket vain irti ja puhaltaa ilmalla tyhjiksi.
Putkiin pääsee helposti käsiksi, eka vain paisuntasäiliön ruuvit irti ja kääntää sen sivuun, sitten ilmaputki pois koneen takaa, niin sitten näkeekin ne kaikki pienet ilmaputket varsin hyvin ja on tilaa ruuvailla.
Itellä justiin samalla koneella oleva passat, eikä ainakaan piittaa mitään vaikka tuon egr:n letkun ottaakin pois...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 37 vierailijaa