G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Hiljaiseksi menossa tämäkin topicci.. Mutta "asiaan"..
Tuossa rallyessä on nyt 68 ahdinpyörä, lastu, K&N paneelisuodatin(kotelosta postettu "refleksiputki"), supersprint cat-back.
Ahdot tällähetkellä nousee maksimissaan siihen baariin.. Millä te ihmiset saatte ahdot sinne reiluun baariin? Ahdin on huollettu 70tkm sitten. Tarviiko jo hoitoa?
Tuossa rallyessä on nyt 68 ahdinpyörä, lastu, K&N paneelisuodatin(kotelosta postettu "refleksiputki"), supersprint cat-back.
Ahdot tällähetkellä nousee maksimissaan siihen baariin.. Millä te ihmiset saatte ahdot sinne reiluun baariin? Ahdin on huollettu 70tkm sitten. Tarviiko jo hoitoa?
Tänään taas taisteltu sytytyksen kanssa.. Kokeiltiin tuota 16 ennakkoa, mutta ei oikein hyvin tuolla toiminut.. Millä tuon sytytyksen saa "oikeaan" kohtaan. Ei noi merkit tunnu auttavan yhtään.
Ja ahtopaineet on kadonnut aivan täysin.. Suodatinkotelon sisältä lyhennettiin tuo "refleksiputki", niin sen jälkeen hävisi ahdoista n. 0,2 baaria!? Nyt on alkanu kyrpimään että mikä meni mönkään.. Voiko vaikuttaa ahtoihin? Taisi olla virhe.. Mikä avuksi? Uusi kotelo vai jotain muuta?
Taas tuntuu kuminauhalta... Olisko menny "vikaohjelmaan"?
Ja ahtopaineet on kadonnut aivan täysin.. Suodatinkotelon sisältä lyhennettiin tuo "refleksiputki", niin sen jälkeen hävisi ahdoista n. 0,2 baaria!? Nyt on alkanu kyrpimään että mikä meni mönkään.. Voiko vaikuttaa ahtoihin? Taisi olla virhe.. Mikä avuksi? Uusi kotelo vai jotain muuta?
Taas tuntuu kuminauhalta... Olisko menny "vikaohjelmaan"?
Minkäslaisia tuloksia ootte penkittäny koneistanne tai tiedätte että on otettu, ja millä piristyksillä (dynokäyriä jopa löytyykö?) ? Ihan vaan mielenkiinnolla tavoitetta itselle talvirempan jälkeiselle dynolle sitte keväällä. =)
Ja tuohon sytkäkysymykseen kuulisin mielelläni kanssa vastauksen. kannattaako säätää ennakkoa ja kuinka paljon?
Ja tuohon sytkäkysymykseen kuulisin mielelläni kanssa vastauksen. kannattaako säätää ennakkoa ja kuinka paljon?
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Vääntö hävikkiä ei ilmoitettu, koska ei lasketa samalla tavalla tehon kanssa?
Joten toi vääntö on pyöriltä. kampuranväännöstä ei siis hajua.
Joten toi vääntö on pyöriltä. kampuranväännöstä ei siis hajua.
Viimeksi muokannut Benbudunen, 18.2.2009 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
katin kylessä lamda.
valaiskaapas viisaammat onko ahtimen öljylähdölle kannessa oma kanava vai haarottuuko nokalle menevästä kanavasta? sitä tässä lähinnä siis ajattelin voiko tuon öljy lähdön tulpata vai täytyykö kierto säilyttää jotenki. g-sorvi siis tuupattu jokeen eikä enään tarvii öljynkiertoa ahtimelle.
valaiskaapas viisaammat onko ahtimen öljylähdölle kannessa oma kanava vai haarottuuko nokalle menevästä kanavasta? sitä tässä lähinnä siis ajattelin voiko tuon öljy lähdön tulpata vai täytyykö kierto säilyttää jotenki. g-sorvi siis tuupattu jokeen eikä enään tarvii öljynkiertoa ahtimelle.
Juvonen: En ole nostanut poljinta.
MXU: Dopin lastu tossa on.
Mandeprkl: Kyl siis mullaki joutuu vinguttaa et saa tohon bariin. Välil se vaa romahtaa yhtäkkii sielt barist 0,5:een.
Nyt se on viel alkanu tekee sitä, että ei aina edes lähde ahtamaan yli 0,5baria. Joutuu hieman pumppaa kaasulla, että herää ja sitten taas toimii.
Alkaa pikkuhiljaa leipoo kiinni tohon koko moottoriin. Pilaan koht Rallyen (yhyy) ja työnnän sinne 20VT:n.
MXU: Dopin lastu tossa on.
Mandeprkl: Kyl siis mullaki joutuu vinguttaa et saa tohon bariin. Välil se vaa romahtaa yhtäkkii sielt barist 0,5:een.
Nyt se on viel alkanu tekee sitä, että ei aina edes lähde ahtamaan yli 0,5baria. Joutuu hieman pumppaa kaasulla, että herää ja sitten taas toimii.
Alkaa pikkuhiljaa leipoo kiinni tohon koko moottoriin. Pilaan koht Rallyen (yhyy) ja työnnän sinne 20VT:n.
ahdin menossa? itsellä ainakin seilaili ahdot vaihtelevalla menestyksellä ennen ahtimen hajoamista.
Missä muissa vw malleissa on käytetty samaa 02A askia ku g60? eikös jossain mk3 gti:ssä ollu vai muistanko ihan väärin. oli nimittäin perästä lentäny kytkinkopanpuolelta läpi joku, vielä toistaiseksi tuntematon kappale.
Missä muissa vw malleissa on käytetty samaa 02A askia ku g60? eikös jossain mk3 gti:ssä ollu vai muistanko ihan väärin. oli nimittäin perästä lentäny kytkinkopanpuolelta läpi joku, vielä toistaiseksi tuntematon kappale.
Ongelmia. Rallyen sähköt alkaneet reistailemaan.
Kaikki alkoi kun oli pientä rötäämistä ja hyytymistä korkeammilla kierroksilla. Vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Auto toimi kokonaisen päivän paremmin kun koskaan minun aikana. Seuraavana aamuna kuitenkin tukehtui bensaan 2 kertaa työmatkan aikana.
Tossa yks päivä ihme ja kumma saatiin auto käymään ja heti kun lämpes niin loppui toiminta taas ja tulpat hukku bensaan. Sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Puristukset kunnossa.
Tähän mennessä vaihdettuja osia: Tulpat, jakajan kansi + pyörijä, puola ja veden lämpötila-anturit.
Auttakee.Kohta alkaa loma ja ois kiva päästä radalle ajamaan :)
Kaikki alkoi kun oli pientä rötäämistä ja hyytymistä korkeammilla kierroksilla. Vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Auto toimi kokonaisen päivän paremmin kun koskaan minun aikana. Seuraavana aamuna kuitenkin tukehtui bensaan 2 kertaa työmatkan aikana.
Tossa yks päivä ihme ja kumma saatiin auto käymään ja heti kun lämpes niin loppui toiminta taas ja tulpat hukku bensaan. Sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Puristukset kunnossa.
Tähän mennessä vaihdettuja osia: Tulpat, jakajan kansi + pyörijä, puola ja veden lämpötila-anturit.
Auttakee.Kohta alkaa loma ja ois kiva päästä radalle ajamaan :)
Dopilta löytyy tuulilasi + tiivisteet.
Kävin kyselemässä tuulilasia paikalliselta tuulilasikorjaalta ja löysi heti pilkingtonin luottelosta lasin, yläreuna tummennuksella tai ilman. Ja sille sopi myös jos tuon oman lasin ja tiivisteen niin he hoitavat asennuksen. Pikkasen säästä jos tilaa dopilta lasin+tiivisteen ja kiikuttaa ammattimiehelle asennettavaksi, kuin tilaisi sieltä suoraan.
Kävin kyselemässä tuulilasia paikalliselta tuulilasikorjaalta ja löysi heti pilkingtonin luottelosta lasin, yläreuna tummennuksella tai ilman. Ja sille sopi myös jos tuon oman lasin ja tiivisteen niin he hoitavat asennuksen. Pikkasen säästä jos tilaa dopilta lasin+tiivisteen ja kiikuttaa ammattimiehelle asennettavaksi, kuin tilaisi sieltä suoraan.
Kysytääs tälläsiä tyhmiä joihin osittain olen löytänyt vastauksen tästä topicista, mutta varmistuksia.
Eli g60 kone. Auttaakko tuommonen perus 1.8 8v peltisatsi mitään? joita esim martelius myy ja sitten on näitä TA-Techniksin satseja.
Esim. tälläinen
Putkisto täytyy jossain vaiheessa tehdä uusiksi ja mitä olen lukenut niin 2,5" riittää aika pitkälle. Eikö?
Katsurilta ajattelin kysyä vaikka siihen kielteinen vastaus taitaa tulla, että voisiko saada papereihin merkinnän jotta voisi ottaa katin pois. Auto on kuitenkin -89.
Mites sitten tuo bensan saanti puoli. Nyt on kiinni ne perus vihreät suuttimet. Kannattaako etsiä jostain harmaat ns. rallyen suuttimet vai suoraan etsiä jotkut isommat. Vai auttaako isompi bensapaineen säädin?
Perusvirejä olisi tarkoitus tosiaan tehdä. Eli ekana tulee lastu ja pienempi ap. Sytytystäkin varmaan tulee säädettyä.
Eli g60 kone. Auttaakko tuommonen perus 1.8 8v peltisatsi mitään? joita esim martelius myy ja sitten on näitä TA-Techniksin satseja.
Esim. tälläinen
Putkisto täytyy jossain vaiheessa tehdä uusiksi ja mitä olen lukenut niin 2,5" riittää aika pitkälle. Eikö?
Katsurilta ajattelin kysyä vaikka siihen kielteinen vastaus taitaa tulla, että voisiko saada papereihin merkinnän jotta voisi ottaa katin pois. Auto on kuitenkin -89.
Mites sitten tuo bensan saanti puoli. Nyt on kiinni ne perus vihreät suuttimet. Kannattaako etsiä jostain harmaat ns. rallyen suuttimet vai suoraan etsiä jotkut isommat. Vai auttaako isompi bensapaineen säädin?
Perusvirejä olisi tarkoitus tosiaan tehdä. Eli ekana tulee lastu ja pienempi ap. Sytytystäkin varmaan tulee säädettyä.
Joutuukos sen hihnan kiristimen modaamaan, että pitää lyhyemmällä hihnalla? Noita kevyt (vähän raskaampiakin) virisatseja kun on maailmalla myynnissä, jossa mukana esim tuossa Kit 1: http://www.slstuning.de/g_lader/g60/kits/index.php
niin, se hihnankiristin toimii siilleenpäin, että mitä lyhyempi hihna, sitä tiukemmalla remmi kulkee. Eli esim hitusen liian lyhyt hihna tarvii pari perkelettä ennenkuin menee paikalleen..
Mutta asiaan.. Vähän ongelmia tuon kikottimen kanssa, ahdot karkaa jonnekin.
Kun polkee kaasua ajossa, kerää kiltisti ahtoja sinne lähemmäs 1 bar lukemia, kunnes tipahtavat jonnekin 0,4 tienoille ja meno tahmaa sitten sitämyöten. Varovasti kun kaasua availee niin sitten pitää paremmin ahdot. Mitään ihmeellistä ei ainakaan konehuoneen puolella näkynyt pikaisella silmäyksellä. Jotenkin tuntuis että ehkä hihna luistaa, mutta on se kyllä oikeasti aika tiukalla..
Ollaan nyt reissussa eikä täällä ole oikein mahdollisuus perehtyä asiaan enempää..
Edittiä: Taisi olla ongelmana tosiaankin tuo hihnan luistaminen. Sattui olemaan erittäin märkä keli kun tuossa ajelin ja lie kosteutta päässyt sinne hihnan väliin.. Nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Mutta asiaan.. Vähän ongelmia tuon kikottimen kanssa, ahdot karkaa jonnekin.
Kun polkee kaasua ajossa, kerää kiltisti ahtoja sinne lähemmäs 1 bar lukemia, kunnes tipahtavat jonnekin 0,4 tienoille ja meno tahmaa sitten sitämyöten. Varovasti kun kaasua availee niin sitten pitää paremmin ahdot. Mitään ihmeellistä ei ainakaan konehuoneen puolella näkynyt pikaisella silmäyksellä. Jotenkin tuntuis että ehkä hihna luistaa, mutta on se kyllä oikeasti aika tiukalla..
Ollaan nyt reissussa eikä täällä ole oikein mahdollisuus perehtyä asiaan enempää..
Edittiä: Taisi olla ongelmana tosiaankin tuo hihnan luistaminen. Sattui olemaan erittäin märkä keli kun tuossa ajelin ja lie kosteutta päässyt sinne hihnan väliin.. Nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Viimeksi muokannut samza, 15.7.2009 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tälläinen virikitti olisi aikas kiva. Tulisi hyvin potkua lisää. Mutta kuten zero ihmetteli taisi juuri olla tuo belt extension kilke. Eli tuolla saa tuotua sitä kiristintä alemmas..? :O näin ymmärsin tuon toiminnan. Mitä siitä mahtaa olla hyötyä?
Oon tekemässä koneremppaa PG mottiin ja kampiakselin hihnapyörän pulttia irrottaessa tuli ahaa elämys, et kumpaan suuntaan sitä vääntäs et irtois. Eli onko siinä pultissa oikeen- vai vasenkätiset kierteet? Oma järki väittää et siä saattas olla vasemmankätiset kierteet ku miettii kampiakselin pyörimissuuntaa. Se kuitenkin on melko kireessä ni olis hyvä tietää kumpaan suuntaan vääntää metrisellä jatkovarrella.. :D
tuolta SLS:n sivuilta kun katsoo niin 2 tai 3 kitti saattais kiinnostaakin. Mitenhän, kun noissa on tuo nokka-akseli mukana, tuleeko ongelmia päästöjen kanssa leimalla?
edit: täällä näyttää olevan samantyylisiä virikittejä myynnissä. Kys linkki tosin taitaa olla jo mainittukin jossain tässä topicissa..
edit: täällä näyttää olevan samantyylisiä virikittejä myynnissä. Kys linkki tosin taitaa olla jo mainittukin jossain tässä topicissa..
tuonne rpm:ään laitoin aikanaan osakysely viesti, mutta ei ole vieläkään tullut mitään takaisin.. :( ja siitä on useampi kuukasi
Tuokin jännä, että miten mahtaa loppujen lopuksi toimia noi virit jos muuten on vakio auto (putkisto sun muut), mutta tuollainen 214hv mitä luvataa tolla 3 kitillä ois aikas jees.
Tuokin jännä, että miten mahtaa loppujen lopuksi toimia noi virit jos muuten on vakio auto (putkisto sun muut), mutta tuollainen 214hv mitä luvataa tolla 3 kitillä ois aikas jees.
Tota onkohan siinä 100km/h kierrokset 2,5k ok? katselin tuossa ja ihmettelin että voiko olla totta. vai onko kytkin loppumassa.?
Mikä muuten voi aiheuttaa sen, että bensapumppu nakuttaa vaikka virrat ei ole päällä? Tästä meinaa johtua pieni bensankäry kabiinissa.
Voiko muuten flekti huutaa yli 15min koneen sammutuksen jälkeen?
Hieman tyhmiä kysymyksiä, mutta pakko kysyä.
Mikä muuten voi aiheuttaa sen, että bensapumppu nakuttaa vaikka virrat ei ole päällä? Tästä meinaa johtua pieni bensankäry kabiinissa.
Voiko muuten flekti huutaa yli 15min koneen sammutuksen jälkeen?
Hieman tyhmiä kysymyksiä, mutta pakko kysyä.
No siis ei nakuta, mutta sellasta surinaa pitää. aika outoa kyllä tuommonen. en rupea korjaamaan :D
voisiko pakoputken vuoto aiheutta bensankatkua kabiinin? ja voisiko se vaikuttaa päästöihin?
eikö muuten ahtojen pitäisi nousta vaikka painaa pikkuhiljaa kaasua? nostaa kierroksia pikkuhiljaa? koitin tuossa illalla, että painoin pikkuhiiljaa kaasua (aina 5000rpm), mutta mittarin mukaan ahdot ei noussu. sitten kun polkasee kunnolla (kierrättää rajottajalle) niin sitten nousee n.0,7 ahdot.
ahtimen akselin päästä vuotaa pikkasen öljyä. eli kannattaa varmaan hommata se korjaussetti dopilta (tai suosiolla lähettää dopille)?
omasta mielestä ahdin ja kone toimii ok.
voisiko pakoputken vuoto aiheutta bensankatkua kabiinin? ja voisiko se vaikuttaa päästöihin?
eikö muuten ahtojen pitäisi nousta vaikka painaa pikkuhiljaa kaasua? nostaa kierroksia pikkuhiljaa? koitin tuossa illalla, että painoin pikkuhiiljaa kaasua (aina 5000rpm), mutta mittarin mukaan ahdot ei noussu. sitten kun polkasee kunnolla (kierrättää rajottajalle) niin sitten nousee n.0,7 ahdot.
ahtimen akselin päästä vuotaa pikkasen öljyä. eli kannattaa varmaan hommata se korjaussetti dopilta (tai suosiolla lähettää dopille)?
omasta mielestä ahdin ja kone toimii ok.
voisiko pakoputken vuoto aiheutta bensankatkua kabiinin?
En putkesta tiedä, mahdollisesti, mutta imusarjan juuressa, suoraan pakosarjan yläpuolella on n. 15cm pätkä bensaletkua mikä vuotaessaan aiheuttaa bensakatkua kabiiniin asti. Ja mikä parasta, kun se vuotaa kunnolla niin se roiskii bensat suoraan (yleensä melko kuuman)pakosarjan päälle, mistä saattaapi aiheutua niin kutsuttu tulipalo.
Itsellä oli ollut bensankäryä kabiinissa jo jonkin aikaa, ennen kun tuo bensaletku päätti alkaa vuotamaan ihan kunnolla. Ei ehtinyt syttyä, mutta ei ollut kaukanakaan... Mulla se vuoti molemmista päistään, mutta se voi myös murtua väliltäkin.
ja voisiko se vaikuttaa päästöihin?
Kyllähän se vuotava putki päästöihin vaikuttaa. Tai ei kai se varsinaisesti niihin päästöihin vaikuta, mutta siihen mittaustulokseen kylläkin mikä luonnollisestikin mitataan sieltä putken päästä.
ahtimen akselin päästä vuotaa pikkasen öljyä. eli kannattaa varmaan hommata se korjaussetti dopilta (tai suosiolla lähettää dopille)?
Kyllä, se vuoto kun voitelee sen ahtimen jakoa hoitavan hammashihnan ja aiheuttaa jaon hyppäämisen niin sen jälkeen sen ahtimen voikin sitten lähettää verkonpainoksi.
Flektille on lämpötila tunnistin venakopan päällä/imusarjassa koneen päällä ja antaa flektille virtaa aina tarviitaessa. Oli johto murtunut otti maihin välillä, ihmettelin kun flekti oli päälllä välillä miten sattui kunnes tuo löytyi.
Melko haperoa ovat johtojen kuoret monessa liitoksessa, tai siis kovettuneet.. tuttuavai onkohan jos ollut hieman liian lämmintä konehuoneessa?
Olisiko jollain korjaamo kuvaa alipaine/paine letkuista konehuoneessa? Siis kaikki ne pient letkut mitä siellä risteilee?
Melko haperoa ovat johtojen kuoret monessa liitoksessa, tai siis kovettuneet.. tuttuavai onkohan jos ollut hieman liian lämmintä konehuoneessa?
Olisiko jollain korjaamo kuvaa alipaine/paine letkuista konehuoneessa? Siis kaikki ne pient letkut mitä siellä risteilee?
Käyntiongelmia..yllättäen
Pitkään mentiin hienosti ilman ongelmia, nyt sitten tyhjäkäynnin kanssa ongelmia.
Auton kun laittaa käyntiin niin kone ei löydä oikeaa kierroslukua..kone vemppaa noin 500 kierrosta tuhannen yli ja ali. Jos sattuu käymään niin että kone tukehtuu, kun kierrokset laskevat liian alas, niin laitetta ei saa taas puoleen päivään käyntiin. Bensa haisee, joten ilmeisesti kastelee tukahtuessaan tulpat.
Jos kaasulla pitää kierrokset yllä, niin pääsee ajelemaan, mutta pitää varata muutama ylimääräinen tunti marketin pihassa steppailuun ja sahailuun jos sattuu värkkiä kitkuiluttaan sillä kertaa.
Voisiko vika olla tyhjäkäyntiventtiilissä? Kun ekoja kertoja teki tämän, niin korjasin kumiletkun imusarjasta venttiilille (oli murtumaa). Muita tuntemuksia tai kokemuksia tullut muilla vastaan?
EDIT: Nyt kun muistin venttiilin olevan nimellä ISV-->searchi löysi samaisesta viasta keskustelua. Sinisen lämpötila-anturin, lambdan ja ISV likasuus siis voivat aiheuttaa ongelmaa?
EDIT2: Sininen lämpötila-anturi toiminee. Lambda on vaihdettu uuteen 10k sitten.Käynti muuttuu tasaiseksi kun nappaan ISV:n pois toiminnasta. Voidaan olettaa, että ISV on paskainen.
Kysymys: miten saan sen ahtojen paluupäähän menevän letkun irti rikkomatta kiristävää liitintä? Vai pitääkö laittaa paskaksi ja hommata uutta liitintä kehiin?
Kysymys2: Onko ihmiset kokeneet ISV:n puhdistamisen toimineen pitkäänkin? Eli oletteko laittaneet uutta osaa kehiin vai vain putsailleet (toistamisiin) ?
Auton kun laittaa käyntiin niin kone ei löydä oikeaa kierroslukua..kone vemppaa noin 500 kierrosta tuhannen yli ja ali. Jos sattuu käymään niin että kone tukehtuu, kun kierrokset laskevat liian alas, niin laitetta ei saa taas puoleen päivään käyntiin. Bensa haisee, joten ilmeisesti kastelee tukahtuessaan tulpat.
Jos kaasulla pitää kierrokset yllä, niin pääsee ajelemaan, mutta pitää varata muutama ylimääräinen tunti marketin pihassa steppailuun ja sahailuun jos sattuu värkkiä kitkuiluttaan sillä kertaa.
Voisiko vika olla tyhjäkäyntiventtiilissä? Kun ekoja kertoja teki tämän, niin korjasin kumiletkun imusarjasta venttiilille (oli murtumaa). Muita tuntemuksia tai kokemuksia tullut muilla vastaan?
EDIT: Nyt kun muistin venttiilin olevan nimellä ISV-->searchi löysi samaisesta viasta keskustelua. Sinisen lämpötila-anturin, lambdan ja ISV likasuus siis voivat aiheuttaa ongelmaa?
EDIT2: Sininen lämpötila-anturi toiminee. Lambda on vaihdettu uuteen 10k sitten.Käynti muuttuu tasaiseksi kun nappaan ISV:n pois toiminnasta. Voidaan olettaa, että ISV on paskainen.
Kysymys: miten saan sen ahtojen paluupäähän menevän letkun irti rikkomatta kiristävää liitintä? Vai pitääkö laittaa paskaksi ja hommata uutta liitintä kehiin?
Kysymys2: Onko ihmiset kokeneet ISV:n puhdistamisen toimineen pitkäänkin? Eli oletteko laittaneet uutta osaa kehiin vai vain putsailleet (toistamisiin) ?
Flektille on lämpötila tunnistin venakopan päällä/imusarjassa koneen päällä ja antaa flektille virtaa aina tarviitaessa. Oli johto murtunut otti maihin välillä, ihmettelin kun flekti oli päälllä välillä miten sattui kunnes tuo löytyi.
Tuollaista anturia ei ainakaan löydy vanhemista volkkarin koneista vm.80-94 olevista 4.syl koneista. Flektin anturi on syylärin vasemmassa alakulmassa.
Tuosta ISV-venttiilistä niin puhdistus ja säätö auttaa hetken aikaa mutta tuo on lopun alun merkkejä.
Lainaus:
Flektille on lämpötila tunnistin venakopan päällä/imusarjassa koneen päällä ja antaa flektille virtaa aina tarviitaessa. Oli johto murtunut otti maihin välillä, ihmettelin kun flekti oli päälllä välillä miten sattui kunnes tuo löytyi.
Tuollaista anturia ei ainakaan löydy vanhemista volkkarin koneista vm.80-94 olevista 4.syl koneista. Flektin anturi on syylärin vasemmassa alakulmassa.
Eikös se siinä venakopan ja imusarjan välissä ole, keulasta katsottuna vasemmassa reunassa sellaisen erillisessa "tikussa" kiinni? PG:ssä siis.
Viimeksi muokannut Sebastian, 9.8.2009 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun ottaa ECUn lämpötila-anturin johdon irti 'kaikenlaista' säätöä varten, niin pitäisikö koneen käydä silti tasaista tyhjäkäyntiä, jos kaikki anturit yms. ovat kunnossa? Oma alkaa käydä melkein sammun-hörähdän kierrosten heitellessä 500-1500. ISV on vielä puhdistamatta, uusi ECU anturi on, lambdakin näyttäis olevan joku aftermarket-versio...
ISV puhdistetaan ja lambdakin taidetaan tilata orkkis, kun yritettään myös selvittää lämpimänä olevaa tyhjänkäynti ongelmaa: käy raskaasti rikkaalla pöllyttäen mustaa ja hieman ontuen 600-800 kierrosta. Kuumana myös ajossa huomaa että 1000-2000 on tasainen nopeus hieman ontuvaa pitää, alkaa nykiä hieman.
Saa antaa vihjeitä, jos on poikkeavia kuin ISV/lambda asia tai myös vahvistusta noiden syyllisyyteen.
Lambda: Tuolla Vortexilla on kyllä monta korvaavaa bocshin lambda vaihtoehtoa muista autoista (mustang, taurus, yms. bosch sarjannumerolla, heillä ainakin paljon halvempia..), onko kukaan kokeillut?
ISV puhdistetaan ja lambdakin taidetaan tilata orkkis, kun yritettään myös selvittää lämpimänä olevaa tyhjänkäynti ongelmaa: käy raskaasti rikkaalla pöllyttäen mustaa ja hieman ontuen 600-800 kierrosta. Kuumana myös ajossa huomaa että 1000-2000 on tasainen nopeus hieman ontuvaa pitää, alkaa nykiä hieman.
Saa antaa vihjeitä, jos on poikkeavia kuin ISV/lambda asia tai myös vahvistusta noiden syyllisyyteen.
Lambda: Tuolla Vortexilla on kyllä monta korvaavaa bocshin lambda vaihtoehtoa muista autoista (mustang, taurus, yms. bosch sarjannumerolla, heillä ainakin paljon halvempia..), onko kukaan kokeillut?
-68 ahdinpyörä
- Lastu
- Supersprint putkisto ja katti poistettu
- K&N paneelisuodatin muokatussa boksissa
Koneen sisällä vielä kaikki suht orginaalia mutta uutta. Ahdin jo kaipailee huoltoa.
Onkos tuolla kuinka suuri ero käytännössä 65 ja 68 ap:n välillä? Onko tuo dopin lastu tarkoitettu justiin tuohon 68 milliseen vai toimiiko pienemmänkin kanssa?
- Lastu
- Supersprint putkisto ja katti poistettu
- K&N paneelisuodatin muokatussa boksissa
Koneen sisällä vielä kaikki suht orginaalia mutta uutta. Ahdin jo kaipailee huoltoa.
Onkos tuolla kuinka suuri ero käytännössä 65 ja 68 ap:n välillä? Onko tuo dopin lastu tarkoitettu justiin tuohon 68 milliseen vai toimiiko pienemmänkin kanssa?
Mulla nousi ahtimen huollon jälkeen ahdot kans tonne 1,2 bar lukemiin 68mm hihnapyörällä. Meno oli aika nykivää yläkierroksilla, ni eihän sillä uskaltanu ajella, kun tuntu siltä et menovesi loppuu. Nyt on motti purettuna palasiks ja kaikki tiivisteet ja laakerit menee vaihtoon. Megasqruit tarttis väkerrellä täs syksyn aikana paikalleen ohjaan myös sytkää, pääsis sit jääradalle taas kiusaan passattia :D
Edit: Mulla jää toi digifantti ja johtosarja ylimääräseks, et siitä voisin luopua korvausta vastaan, jos jollakulla on tarvetta moiselle...
Edit: Mulla jää toi digifantti ja johtosarja ylimääräseks, et siitä voisin luopua korvausta vastaan, jos jollakulla on tarvetta moiselle...
http://www.autosahko.suntuubi.com/?cat=1 <- tuolta kannattaa kysellä noita lambdoja. Ite kysäsin ja tälläinen vastaus tuli
Kyselyyn laitoin selkeästi koneen mallin ja merkin sekä moottorikoodin. En ole tuolta vielä itelleni lambdaa tilaanut, mutta vois melkein laittaa tilaukseen.
Hei
Tarjoamme teille kyselynne perusteella
Lambda-anturi, 3-johtoinen
hinta 60,-
halvempi malli 50,-
Kyselyyn laitoin selkeästi koneen mallin ja merkin sekä moottorikoodin. En ole tuolta vielä itelleni lambdaa tilaanut, mutta vois melkein laittaa tilaukseen.
Demon: oliko orkkis boschin lambda tuohon hintaan?
Omassa tuli vihdoin säädöt kuntoon kun vaihdettiin orkkis osanron boschin lambda (corron uudempi 4-johtoinen) ja uus CO-säädin pötikkä. Mukavaa kun on edes tasainen perus kuminauha veto niin uskaltaa miettiä muita asioita siihen lisää.
Johtosarja on melko paskassa kunnossa, kaikki teippailtu ja liittimien juurista kuoret murtuneet. PItäis käydä tarkkaan läpi, ilmeisesti lämpötilan-anturin johdossa on jotain häikkää kun ei ennakot muutu kun irroittaa liittimen ecun anturilta.
Samalla vaivalla jo vaihtais ohjausjärjestelmääkin...ku lisää vaan kasan euroja, mut sehän siinä haittaakin..
Ahtaa kyllä vain 0,5bar vakiona. Hihna uus ja samoin kiristäjä. Ahdin pitäisi olla rempattu muutama tuhat sitten, mutta kulumasta/kunnosta ei tiedä. Pitäisi kai irroittaa kaikki ahtoletkut ja katsoa suurennuslasilla läpi nekin.
Ihan terveenkuuloinen ahdin on kuitenkin. Vähäsen kylläkin pukkaa öljyä stefoista läpi. Mistäs tarkistan, että öljyletkussa on kuristin?
Omassa tuli vihdoin säädöt kuntoon kun vaihdettiin orkkis osanron boschin lambda (corron uudempi 4-johtoinen) ja uus CO-säädin pötikkä. Mukavaa kun on edes tasainen perus kuminauha veto niin uskaltaa miettiä muita asioita siihen lisää.
Johtosarja on melko paskassa kunnossa, kaikki teippailtu ja liittimien juurista kuoret murtuneet. PItäis käydä tarkkaan läpi, ilmeisesti lämpötilan-anturin johdossa on jotain häikkää kun ei ennakot muutu kun irroittaa liittimen ecun anturilta.
Samalla vaivalla jo vaihtais ohjausjärjestelmääkin...ku lisää vaan kasan euroja, mut sehän siinä haittaakin..
Ahtaa kyllä vain 0,5bar vakiona. Hihna uus ja samoin kiristäjä. Ahdin pitäisi olla rempattu muutama tuhat sitten, mutta kulumasta/kunnosta ei tiedä. Pitäisi kai irroittaa kaikki ahtoletkut ja katsoa suurennuslasilla läpi nekin.
Ihan terveenkuuloinen ahdin on kuitenkin. Vähäsen kylläkin pukkaa öljyä stefoista läpi. Mistäs tarkistan, että öljyletkussa on kuristin?
Viikonlopun aikana tarttis pg koneen alakerta kasata ja siitä tulikin mieleen kysymys: millaseen kireyteen runkolaakerien pukkien pultit ja männänvarren alapään mutterit tulis kiristää?
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaa_pg/ ... nkcase.pdf
Tuolta löytynee.. ja hot-linkitys lienee estetty, joten copy-pasteta toi osoite uuteen ikkunaan...
Tollekin joku voi keksiä käyttöä, samalta sivustolta:
http://volkswagen.msk.ru/engine/pg/g60.zip
http://volkswagen.msk.ru/engine/pg/g60.zip
Hyvää iltaa kaikille kohtalotovereille!
Itse tänään tuli hankittua tollainen G60 syncro pasuuna. Ahtimesta sen verran, että onko normaalia, että osakaasulla/pintakaasulla ahtimesta lähtee sellainen "säksätys"? Kaasua painettaessa äänen laatu sit muuttuu erilaiseksi ja ahtaa kyllä ihan hyvin ja toimii, ei mitään valittamista. Kuulostaa mun korvaan toi "säksätys" vaan jotenkin kummalliselta.
Niin ja vireinä on 68mm hihnapyörä ja dopin(?) lastu.
Itse tänään tuli hankittua tollainen G60 syncro pasuuna. Ahtimesta sen verran, että onko normaalia, että osakaasulla/pintakaasulla ahtimesta lähtee sellainen "säksätys"? Kaasua painettaessa äänen laatu sit muuttuu erilaiseksi ja ahtaa kyllä ihan hyvin ja toimii, ei mitään valittamista. Kuulostaa mun korvaan toi "säksätys" vaan jotenkin kummalliselta.
Niin ja vireinä on 68mm hihnapyörä ja dopin(?) lastu.
Moro
ei nyt varsinaisesti tänne kuulu mutta farmari tarvittais ja tuo vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto, eikä kuvista päätellen hirveesti oo pilattu..
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2683017
onko tuttu yksilö?
ei nyt varsinaisesti tänne kuulu mutta farmari tarvittais ja tuo vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto, eikä kuvista päätellen hirveesti oo pilattu..
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2683017
onko tuttu yksilö?
Onko kukaan kokeillut esim. tällaista settiä: www.bahnbrenner.com/vw_audi/products/46 ... eroute_Kit. Eli poistaa ISV:n (tyhjäkäyntisäätimen) ja siinä eliminoi kaiken sen vuotamisen, ja muka tehoakin toisi.
Tuolla BBM:llä nyt on aika paljon kaikkea mielenkiintoista muutakin.. esim 495$
Entäs tarviikos korkeampipaineinen bensanpaineen säädin muutoksia myös lastuun? Suositeltavaa varmaan olisi, vai kuinka? Vrt. Dopin lastu.
Tuolla BBM:llä nyt on aika paljon kaikkea mielenkiintoista muutakin.. esim 495$
Entäs tarviikos korkeampipaineinen bensanpaineen säädin muutoksia myös lastuun? Suositeltavaa varmaan olisi, vai kuinka? Vrt. Dopin lastu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 107 vierailijaa