Mk 1 Cabrioon MK2 Golfin tekniikka?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

Mk 1 Cabrioon MK2 Golfin tekniikka?

ViestiKirjoittaja manninen » 24.3.2009 20:38

Osako kukaan kertoilla, että minkälainen homma olisi sovittaa kakkosGolfista esim. 1.6 kaasari kone ykkösCabrioon? Tuo moottori on esimerkkinä vain siksi, että sellainen löytyy varaosa-autosta, ja saa sen sit korvattua tehokkaammallaki pannulla.

Ilmeisesti koneen kannakkeet pitää rakennella uusiks, kun ykkösessähän ei ole samanlaista apurunkoa kuin kakkiksessa?

Meinasin johtosarjan laittaa kakkiksesta, jos sais kakkiksen mittariston jne toimimaan ykkösessä..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.3.2009 20:53

Riippuu ykkösen tekniikasta, mutta ainakin jakopään puoleinen koneen kinnike on erilainen. Keskikannatin on myös erilainen, kakkosessahan ei ole tasauspyörästön kotelossa korvaketta kuten ykkösessä, joten sellaisen joudut laatikkoon sovittamaan. Vaihdelaatikon päällä oleva korvakkeen paikka taas sopinee molempien mallien korvakkeeseen.

Onko ykkönen "isolohkolla"? Jos ei niin vaihdevivustossakin lienee tekemistä.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 25.3.2009 17:09

Mk1 on aikoinaan ollut 1.5 koneella, mutta laitettu 1.8 8v gti kone jälkeenpäin (tuota konetta ei itsellä enää ole) Vaihdelaatikosta en muuta osaa sanoa, kuin että 4 lovinen se oli. Kait tuohon saa kakkiksen lootan + siirtäjät laitettua?

Onkos jotain määritelmiä miten noi moottorin kannakkeet tulee tehdä?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 25.3.2009 17:46

Otat/hommaat ykköskorisen moottorin kannakkeet ja asennat kakkosen moottoriin that's it.
Kakkosen vaihteistossa tasauspyörästössä on "takakannake" jonka tilalle joudut sovittamaan ykkösen kannakkeen tai hommaamaan laatikon jossa on ko. kannake valmiina(osa kakkosen laatikoista on molemmin päin yhteensopivia)Siirtäjät/vivusto menee suoraan.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 25.3.2009 18:18

Onkos ykkösgolfia muuten edes saanu tehtaalta 1.8 8v gti koneella? Tuli mieleen, että jos ei, niin sit siihen joku on jo sovittanut sen kakkiksen koneen... :D

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 25.3.2009 19:03

Ainakin cabrio ja caddy on tullut gti tekniikalla ihan tehtaalta. Ei ole juuri sovittamista kun moottori on ihan bolt on ja siirtymävaiheen vaihteistokin sopii suoraan.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 25.3.2009 19:16

Kovakattosen gti kone oli 1.6 tai 1.8 8v, samat padat löytyy myös avokattosesta. käddyssä taisi 95hv olla tehokkain bensa kone.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.3.2009 19:21

^^ mk1 GTI:t
vuoteen 1982 asti 1.6 (EG)
1588 cm3 81 kW (110 hv) @ 6100 r/min 140 Nm @ 5000 r/min
vuodesta 1982 alkaen 1.8 GTI (DX)
1781 cm3 82 kW (112 hv) @ 5800 r/min 153 Nm @ 3500 r/min


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa