Vento 1.8 Riuiskun alla sijaitsevan kumilaipan va /KORJATTU
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.8 Riuiskun alla sijaitsevan kumilaipan va /KORJATTU
** Vaihdoin bensan syöttöpumpun releen, sen jälkeen ajettu 10 päivää eikä nyi enää**
Venton sulakerasian oikeassa alakulmassa rele No 12 on bensan syöttöpumpulle. Tämän saa esim. Motonetistä hintaan 9,90. Se on yhtä helppo vaihtaa kun tavallinen sulake. Venton nykimiset/yskimiset/muut poukkoilut loppuivat releen vaihdon jälkeen. Rele oli ilmeisesti alkuperäinen, koska kyljessä oli VW - Audi logoja.
Korjaamon sedät mittasivat ennen releen vaihtoa lambda-anturin ja totesivat että toimii tarpeeksi hyvin, pitää ilmeisesti antaa 0.2-0.9V jännitettä ulos. En siis vaihtanut Lambdaa, vaikka pidin sitä yhtenä vaihtoehtona. En myöskään vaihtanut tuota ruiskun alla sijaitsevaa kumilaippaa.
Jos jollain on vastaavanlaisia ongelmia että Vento nykii täisin satunnaisesti, ja meinaa välillä sammua, niin tuo releen vaihto on erittäin helppo ja halpa osa vaihtaa. Saa ainakin sen vaihtoehdon poissuljettua.
Ventolla tällä hetkellä 284000 mittarissa, tähtäimessä ainakin tuo 300000 että saisi todeta tuon kuuluisan matkamittarin nollaantumisen.
**alkuperäinen viesti**
Vento 1.8i 1992 nykii satunnaisesti, kuitenkin jatkuvasti.
Korjattu tähän saakka:
- ruiskun ja jarrutehostimen välinen letku vaihdettu
- jäähdytysveden lämpötila-anturi vaihdettu
- tulpat, sytytysjohdot, pyörijä, virranjakajan kansi vaihdettu
- kaikki sähköliittimet konehuoneessa olleet auki / putsattu
Nykiminen jatkuu (tietysti)
Voisiko joku selittää miten vaihdetaan ruiskuyksikön alla sijaitseva kumilaippa?
- meneekö pelkällä irrota 1-pisteruisku, vaihda läppä, ruuvaa takaisin kiinni periaatteella?
- joutuuko tuota asento-tunnistinta jotenkin säätämään?
Olen vaiheessa vaihtaako puolapaketin (helpompi homma, kalliimpi osa) vai tuo kumilaippa ensin (hankalampi homma, halvempi osa)?
Näitä Golf/Vento nykimisketjuja kun lueskelee vaikuttaa siltä, että kukaan ei pysty tarkalleen määrittämään mistä nykimiset johtuvat, muuta kun osia vaihtamalla yksi kerrallaan?
Venton sulakerasian oikeassa alakulmassa rele No 12 on bensan syöttöpumpulle. Tämän saa esim. Motonetistä hintaan 9,90. Se on yhtä helppo vaihtaa kun tavallinen sulake. Venton nykimiset/yskimiset/muut poukkoilut loppuivat releen vaihdon jälkeen. Rele oli ilmeisesti alkuperäinen, koska kyljessä oli VW - Audi logoja.
Korjaamon sedät mittasivat ennen releen vaihtoa lambda-anturin ja totesivat että toimii tarpeeksi hyvin, pitää ilmeisesti antaa 0.2-0.9V jännitettä ulos. En siis vaihtanut Lambdaa, vaikka pidin sitä yhtenä vaihtoehtona. En myöskään vaihtanut tuota ruiskun alla sijaitsevaa kumilaippaa.
Jos jollain on vastaavanlaisia ongelmia että Vento nykii täisin satunnaisesti, ja meinaa välillä sammua, niin tuo releen vaihto on erittäin helppo ja halpa osa vaihtaa. Saa ainakin sen vaihtoehdon poissuljettua.
Ventolla tällä hetkellä 284000 mittarissa, tähtäimessä ainakin tuo 300000 että saisi todeta tuon kuuluisan matkamittarin nollaantumisen.
**alkuperäinen viesti**
Vento 1.8i 1992 nykii satunnaisesti, kuitenkin jatkuvasti.
Korjattu tähän saakka:
- ruiskun ja jarrutehostimen välinen letku vaihdettu
- jäähdytysveden lämpötila-anturi vaihdettu
- tulpat, sytytysjohdot, pyörijä, virranjakajan kansi vaihdettu
- kaikki sähköliittimet konehuoneessa olleet auki / putsattu
Nykiminen jatkuu (tietysti)
Voisiko joku selittää miten vaihdetaan ruiskuyksikön alla sijaitseva kumilaippa?
- meneekö pelkällä irrota 1-pisteruisku, vaihda läppä, ruuvaa takaisin kiinni periaatteella?
- joutuuko tuota asento-tunnistinta jotenkin säätämään?
Olen vaiheessa vaihtaako puolapaketin (helpompi homma, kalliimpi osa) vai tuo kumilaippa ensin (hankalampi homma, halvempi osa)?
Näitä Golf/Vento nykimisketjuja kun lueskelee vaikuttaa siltä, että kukaan ei pysty tarkalleen määrittämään mistä nykimiset johtuvat, muuta kun osia vaihtamalla yksi kerrallaan?
Viimeksi muokannut vertu99, 7.4.2009 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites lambda-anturi? Yleismallin bosch anturin saa edullisesti VPV-racing firmasta (75e).
Ja tuohon vanhempaan malliin pystyy puolan alla olevan anturin vaihtamaan, uudemmassa se on samaa klimppiä puolan kanssa, en nyt muista mikä se anturi on, gurut tarkentaa.
Entäs auton alla oleva bensansuodatin? Koska vaihdettu? Tuo ruiskun kumilaippa kannattaa ostaa merkkiliikkeestä (60e), tarvikemallit ei kuulemma kestä.
Nykimiseen vois auttaa rankempi polkeminen, omaan se auttoi.
Ja tuohon vanhempaan malliin pystyy puolan alla olevan anturin vaihtamaan, uudemmassa se on samaa klimppiä puolan kanssa, en nyt muista mikä se anturi on, gurut tarkentaa.
Entäs auton alla oleva bensansuodatin? Koska vaihdettu? Tuo ruiskun kumilaippa kannattaa ostaa merkkiliikkeestä (60e), tarvikemallit ei kuulemma kestä.
Nykimiseen vois auttaa rankempi polkeminen, omaan se auttoi.
Kävin viime viikolla katsastuksessa, auto ei silloin nykinyt. Kaikki päästöarvot olivat ok, vaikka pakoputki vuotaa jonkin verran.
Polttoaineen kulutus on suhteellisen korkea, oli jo viime syksynä vaikka oli lämpöiset kelit. Pintakaasulla kun ajeli, Vento vei silti 8l / 100km, nyt talvella 10l / 100km luokkaa.
Olen kyllä miettinyt tuota Lambda-anturin vaihtoa, olisiko silti aihetta vaihtaa anturi, vaikka päästöarvot ovat ok? Kommentteja? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista jolloin auton päästöt ovat olleet kohdallaan, mutta lambda-anturin vaihto on ratkaissut nykimisongelmat?
Auton tyhjäkäynti on todella tasainen, nykimiset alkaa liikkeelle lähtiessä, ja suurimmat ongelmat juuri kierroslukualueella 1000-3000rpm.
Polttoaineen kulutus on suhteellisen korkea, oli jo viime syksynä vaikka oli lämpöiset kelit. Pintakaasulla kun ajeli, Vento vei silti 8l / 100km, nyt talvella 10l / 100km luokkaa.
Olen kyllä miettinyt tuota Lambda-anturin vaihtoa, olisiko silti aihetta vaihtaa anturi, vaikka päästöarvot ovat ok? Kommentteja? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista jolloin auton päästöt ovat olleet kohdallaan, mutta lambda-anturin vaihto on ratkaissut nykimisongelmat?
Auton tyhjäkäynti on todella tasainen, nykimiset alkaa liikkeelle lähtiessä, ja suurimmat ongelmat juuri kierroslukualueella 1000-3000rpm.
Kai niitä syitä voi olla useampiakin, mutta kaverin Ventossa vaihdettiin se kumilaippa ja putsattiin liuottimella kylmäkäynnistysventtiili joka on imuilmaputkessa.Ne pienet letkut menee siihen...
Kumilaippaa ei sitten pidä ostaa Motonetista, kestää vain pari kuukautta ja vika uusiutuu. Orggis osalla pelaa ja saa 2v takuun.
niin joo, Vento meni päästöistä läpi vaikka koko lambdaa ei ollut kytketty kiinni :-)eli ei vaikuttanut nykimiseenkään.
Kumilaippaa ei sitten pidä ostaa Motonetista, kestää vain pari kuukautta ja vika uusiutuu. Orggis osalla pelaa ja saa 2v takuun.
niin joo, Vento meni päästöistä läpi vaikka koko lambdaa ei ollut kytketty kiinni :-)eli ei vaikuttanut nykimiseenkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa