Golf V 1,4 TSi DSG outo tärähtely koneesta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

Golf V 1,4 TSi DSG outo tärähtely koneesta

ViestiKirjoittaja ArtoE » 24.3.2009 22:11

Hei! Onko kellään ideoita mikä seuraavanlainen vika voisi olla kun maahantuoja ja autoliikekään eivät tiedä?? Eli vika tuli tuossa joulukuussa ja ilmenee joka kerta siten, että kun auto käy tyhjäkäynnillä ja vaihde on P:llä tai N:llä niin auto alkaa hatken paikalla käynnin (siis muutama sekuntti) jälkeen hieman tärähdellä mikä kuuluu vaimeana kolauksena ja tuntuu myös kuskin penkille värähdyksenä. Kolaus jatkuu tasaisesti noin sekunnin välein. Kun konepelli on ylhäällä huomaa selvästi kun kone heilahtaa.
Nyt kolmen kuukauden aikana olen käynyt erilaisissa testeissä ja mitauksissa ja ohjelmapäivityksissä, mutta vikaa ei löydy. Ohjelmaa on päivitetty kaksi kertaa, viimeksi 1,5 viikkoa sitten, vikakoodeja ei ole muuta kuin satunnaisesti on kaksi kertaa ilmoittanut 4 pytyn palamishäiriötä, puristuksia mitattu kahteen eri kertaan, ohivuotoja mittailtu, ei niissäkään mitään häikkää. Nyt ensi viikolla tarkastetaan jakopää.
Auto toimii siis ihan moitteettomasti mutta tuo kolauksen aiheuttaja on saatava selville vielä kun tuota 4 pytyn palamishäiriötä on ilmoittanut. Äänestä tulee mieleen kuin jokin yrittäisi kytkeytyä päälle esim vaihteistossa.
Alkaa vihastuttamaan tuo merkkihuollossa käyminen kun taitaa lähteä 7 kerta kun jotai mitataan ja vielä ei ole mitään löydetty. Niin ja alkaa muutenkin kevät painaa päälle niin olisi kiva saada viasta selvyys ja takuuna kuntoon, jotta voisi virisoftaa laitella kun tuo takuu umpeutui juuri.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.3.2009 0:29

Äänestä tulee mieleen kuin jokin yrittäisi kytkeytyä päälle esim vaihteistossa.


Parissa TDI + DSG -touranissa olen havainnut vastaavaa ääntelyä,
UltimateVw:n juttujen mukaan se voisi johtua vauhtipyörän & laatikon välisten rihlojen kulumisesta.

Tämä ei kyllä suoraan selitä tuota vikakoodia.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 11.5.2009 18:17

Lopultakin löytyi vika ja se saatiin korjatuksi, (koputtaa puuta). Eli vian etsiminen kesti porilaiselta merkkiliikkeeltä hiukan reilu viisi kuukautta, käyntejä taisi tulla lähemmäs kymmenen. Vikamuistia ja muuta mm. uusien softien ajoa oli useana kertana, vuototestejä ja sen sellaista. Jakopää vaihdettiin kun ne sanoin että siinä ei ole jako kohdallaan. Eihän se auttanut...Jotain venttiileitä vaihdeltiin turbolle sun muuta. Välillä 4. pytty antoi sytytyshäiriöilmoitusta, joka sotki entisestään pakkaa. Eikä mikään auttanut. Väitettiin vaan että kaikki viat on korjattu, minulle näytettiin kaikkia tulostettuja lappuja että mitään vikaa ei löydy. Hermo ehti mennä jo moneen kertaan kun lopulta sain huoltoneuvojan ymmärtämään että mekaaninen vika ei näy aina hienoilta tietokoneilta. Netistä olin lukenut, että kaksoisvaihtimassapyöriä on mennyt rikki mm. taksi dsg touraneista. Huollossa väitettiin ettei se voi olla rikki kun ei niitä ole ollut rikki kuin takseista ja se pitää erilaista ääntä.
Nyt alettiin jo sanomaan että ei tiedetä ku vian maksaa koska takuu autosta loppui maaliskuussa ja elettiin jo huhtikuuta, (halusivat tehdä asiasta vaikeaa...)( silti olihan vika jo ilmennyt joulukuussa, mutta he eivät saaneet sitä korjatuksi). Sanoin että jos he eivät saa autoa kuntoon niin kai joku muu osaa korjata... Sanoivat että jos eivät saa autoa kuntoon niin maahantuojalla on jokin erikoiskorjaamo. No lopulta sain huoltoneuvojan kanssani jälleen kerran kuuntelemaan ääntä. Nyt hänkin sen kuuli.. Lopulta sain taas kerran ajan huoltoon ja löytyihän se vika lopulta, kahen kilon siika oli pakoputkessa, ei vaan, kaksoisvauhtimassapyörä härdellissä oli vikaa ja samalla sinne vaihdettiin jokin sokka.. Loppu hyvin siis vaikka asikaspalvelu oli mitä oli, itseltä vaadittiin vain pitkää pinnaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 12.5.2009 17:15

Nyt alettiin jo sanomaan että ei tiedetä ku vian maksaa koska takuu autosta loppui maaliskuussa ja elettiin jo huhtikuuta, (halusivat tehdä asiasta vaikeaa...)( silti olihan vika jo ilmennyt joulukuussa, mutta he eivät saaneet sitä korjatuksi).


Tuo on kyllä ehkä säälittävintä mitä tuohon tilanteeseen voi merkkiliike sanoa. Ei ne oikeesti ole tosissaan voineet uskoa että menisit tuohon halpaan? :D "niinno, niin, takuuhan siinä kyllä nyt umepeutu niin omasta pussista se kai menee". Jos näin on, niin vähänpä asiakkaistaan välittäävät.

Tästä tulikin mieleen isän 2006 vuosimallin Audi A6 Allroad josta kuului vikinää rattia käännettäessä. Huoltoliike vaihtoi ohjaustehostimen (autolla ajettu 70tkm), sillä huolto-ohjeet kertoivat että niin pitää toimia. Vikinä ei kadonnut mihinkään ja lopulta uuden käynnin jälkeen jotkut öljyt vaihtoivat ja ääni oli tiessään. Kertonee jotain siitä mitenkä niitä vikoja korjaillaan, tietokoneilla ja valmiisiin korjausohjeisiin luottamalla vai todellisella ammattitaidolla. ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa