G60 jarrut - kysymyksiä ... ja lisää...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

G60 jarrut - kysymyksiä ... ja lisää...

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.3.2009 13:34

*Tyhmän kysymyksen varoitus*

Mikä virka on G60 -jarrusatuloissa ( Girling 54 ) olevissa kierteissä sylinterin pohjassa?

Siis sylinterin ulkopuolella, "pohjassa" on reikä kierteillä, ja kummallakin puolella pieni kolo.

Tuossahan on normaalit liittimet letkulle ja ilmausruuville, mikä tämä kolmas reikä, joka ei näyttäisi olevan yhteydessä nesteeseen ollenkaan?
Viimeksi muokannut TurboJ, 22.3.2009 19:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.3.2009 14:16

Mikä virka on G60 -jarrusatuloissa ( Girling 54 ) olevissa kierteissä sylinterin pohjassa?
Kysehän ei ole siitä kierteestä johon mäntä "ruuvataan"?..

Onko kyseinen kierre sen näköinen että sitä olis koskaan käytettykään?

E: Jaa... Taitaa olla etujarrut kyseessä männän koosta päätellen.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 19.3.2009 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.3.2009 14:52

Jos meinaa satulan ulkopuolella niin sinnehän kuuluu se pikku jarruputkenpätkä ja teline johon letku kiinnittyy.

En kyllä sisäpuolelta ole ikinä sen kummemmin ajatellut edes. =D

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.3.2009 16:38

Täs kuva mis näkyy toi putki ja rauta

Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.3.2009 16:41

Onkos tuossa joku hyvä pointti miks siinä pitää toi olla?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.3.2009 20:14

OK, tuokin selvisi. Kiitoksia vaan..

Kysymys numero 2:

Tarvitaanko G60 -olkakappaleiden kanssa 21 mm pallonivelet, vai meneekö uudemman kakkosen 19-millinen noihin suoraan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.3.2009 20:26

-90 mallissa on samat alapallonivelet ainakin kaikissa etuvetoisissa, jos se auttaa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.3.2009 19:05

Kiitos.

Satulat olivat hiekkapuhalluksessa, ja kävi niin, että liukutapit olivat päässeet irtoamaan.
Nyt on kolmen liukutapin kolot ja kartiot saaneet hiekkaa, ja kiilto on pinnasta pois.

Onko nyt satulat entiset, vai saako rasvauksella vielä toimimaan?

Lähinnä siis sitä kysyn, että onko liukutapin vastinpinnan oltava kiiltävän tasainen,
vai riittääkö oikea rasvaus hiekkapuhalluten pinnan kanssa.
Ja mitä rasvaa kannattaisi ko. tilanteessa käyttää?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.3.2009 22:04

Jarrukumirasva on ihan hyvää.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2009 7:59

Kannattaa hivaista hienolla paperilla se hiekkapuhallettu kohta sileäksi, niin ei ainakaan nahista liikkumista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 119 vierailijaa