turbon päivititys apuja.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
turbon päivititys apuja.
Auto: Seat Cordoba vm:2000 Tdi agr:moottori.
autossa tällähetkellä: race-suuttimet, 2.0tdi:in cooleri, kunnon kytkin, ja heikoin lenkki eli gt15 vakio ahdin joka loppui nuihin tehoihin eli tehoa nyt 118kw ja 380nm karalan penkissä.
voisiko joku viisaampi kertoa minulle mihin asti tuon vakio ahtimen pystyy rakentamaan vai mikä tuonne kävisi melkein suoraan? koneen korva on todella lähellä kompressori-pesää eli kovin paljon isompaa ei sinne voi laittaa mutta jos tuosta vakio ahtimesta voisi modata paremmin hengittävän jos sinne vielä vähän lisää voimaa saisi että päästäisi 125-140kw tehoihin.
eli jos kairaisi tuon pakopesän isommaksi ja vaihtaisi isomman kompressoripesän niin se voisi riittää tuohon teho tavoitteeseen.
niin ja nyt just just menee savuista läpi konttorilla.
autossa tällähetkellä: race-suuttimet, 2.0tdi:in cooleri, kunnon kytkin, ja heikoin lenkki eli gt15 vakio ahdin joka loppui nuihin tehoihin eli tehoa nyt 118kw ja 380nm karalan penkissä.
voisiko joku viisaampi kertoa minulle mihin asti tuon vakio ahtimen pystyy rakentamaan vai mikä tuonne kävisi melkein suoraan? koneen korva on todella lähellä kompressori-pesää eli kovin paljon isompaa ei sinne voi laittaa mutta jos tuosta vakio ahtimesta voisi modata paremmin hengittävän jos sinne vielä vähän lisää voimaa saisi että päästäisi 125-140kw tehoihin.
eli jos kairaisi tuon pakopesän isommaksi ja vaihtaisi isomman kompressoripesän niin se voisi riittää tuohon teho tavoitteeseen.
niin ja nyt just just menee savuista läpi konttorilla.
Viimeksi muokannut cordobavariotdi, 2.10.2008 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Se menee juuri noin kun eerop kertoi jos meinaa AGR:ään lisää voimaa bolt-on tyyliin. Paitsi että kompurapesän voi pitää vakiokokoisena jos haluaa.
Suurempi pakopesä tuottaa tehoa, mutta alavääntö heikkenee oleellisesti.
Pikkupakopesä taas loppuu jonnekin 120 kW:iin vaikka mitä tekisi.
Akselivaihtoehtoja on 12-lapainen tai 9-lapainen. Ekalla voisi saada hiukan alempaa heräilemään isossa pakopesässä, koska se on tukkoisempi mallilltaan. 9-lapainen on tuttu vnt-ahtimista.
Kompurasiipikin vaikuttaa jonkin verran heräävyyteen. Matalaa jättöreunaa kannattaa kysellä siipeen.
Suurempi pakopesä tuottaa tehoa, mutta alavääntö heikkenee oleellisesti.
Pikkupakopesä taas loppuu jonnekin 120 kW:iin vaikka mitä tekisi.
Akselivaihtoehtoja on 12-lapainen tai 9-lapainen. Ekalla voisi saada hiukan alempaa heräilemään isossa pakopesässä, koska se on tukkoisempi mallilltaan. 9-lapainen on tuttu vnt-ahtimista.
Kompurasiipikin vaikuttaa jonkin verran heräävyyteen. Matalaa jättöreunaa kannattaa kysellä siipeen.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
noniin täytyy kysellä tuota 15/20 tai 17/20-ahdinta jos se sinne kerta menee suoraan. vai olisko jollain myydä hyvää yksilöä evullisesti? tuo olis passeli ku se 200hp on tavoite jolla taas pärjää vuoden tai kaksi. no autossa ei ole koukkua eli en vedä mitään perässä niin ei haittaa jos ala vääntö vähän kärsii ku nyt vääntökäyrä tais alkaa 1500rpm:n kohilta.
täytyy soittaa ja kysyä kumpaa ne suosittelee tuonne. kiitos.
täytyy soittaa ja kysyä kumpaa ne suosittelee tuonne. kiitos.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
juu täytyy kirjotella miltä auto tuntuu. ja kyllä se täytyy käydä karalan penkissä vielä kahtomassa mitä sieltä irtoaa heppoja ja vääntöä.
nyt autossa: bosio racet, iso cooleri, valeo kytkin paketti+sintteri levy ja ohjelma tehot vakio gt15 puhaltimella ~160hp ja 400nm mutta eiköhän tuon uuden ahtimen voimalla mennä jo 200hp:n paremmalle puolelle :)
nyt autossa: bosio racet, iso cooleri, valeo kytkin paketti+sintteri levy ja ohjelma tehot vakio gt15 puhaltimella ~160hp ja 400nm mutta eiköhän tuon uuden ahtimen voimalla mennä jo 200hp:n paremmalle puolelle :)
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
tuossa päivällä sitten innostuin ja vaihdoin tuon ahtimen, pitäähän nämä sairaslomapäivätkin jotenkin saada kulumaan. mutta siis parinkymmene kilometrin ajon jälkeen täytyy sanoa että toimii ihan hyvin nyt jaksaa vetää pitkälle ja heräilee siinä 2000rpm:n kohilla ennen heräili jo 1500rpm:n kohalla mutta ihan hyvä on olen tyytyväinen. huomenna täytyy käydä karalassa pyörähtää ja kahtoa millon ehdittäs ajaan rullilla ja säätään uudestaan jos tarttee. jos vaikka sais jonkinlaisen lapunkin sieltä matkaan :)
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
eli nyt tulevalla viikolla käydään penkissä ja katotaan mitä sieltä löytyy. 0-100km/h taittuu yllättävän nopeasti mitä nyt pitoja ei taho olla 1-2 vaihteilla eikä märällä kelillä edes 3-sella ku ahdin herää, tuo 60-120 välikin tuntus menevän aika hätäsesti verraten edellisellä ahtimella.
täytyy laittaa taas lisä tietoa ku pääsee penkittään tuon. jos vielä tuon putkiston uusis talven aikana.
täytyy laittaa taas lisä tietoa ku pääsee penkittään tuon. jos vielä tuon putkiston uusis talven aikana.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
tänään ajettiin sit rullilla, ei tulos ollu sitä mitä odotettiin tosin johtui ahtopaineista eli lisää paineita ja enemmän ilmaa ja ohjelman muokkaus vielä kerran. siisti käyrä tuli tasasesti vetää alusta loppuun, 130kw ja 340nm tuli tällä ohjelmalla mikä oli jo vakio ahtimella eli enemmän pitäs tulla ku vaihtaa tuon mapin ja säätää vielä lisää, täytyy laittaa pakopaine mittari ettei karkaa paineet liian korkeiksi ku vaihan tuon mapin.
mites tuon lapun saa lisättyä tuonne kuuluvalle topikille?
mites tuon lapun saa lisättyä tuonne kuuluvalle topikille?
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
egr ei ole ollu käytössä reilu 3-vuoteen, ja pakosarjaan tein pakopaine-mittarin lähön tuohon egr-n putken tilalle. ens viikolla ku saa tuon ahto mittarin vielä niin näkee millaset paine erot sielä oikeen on ja näkee miten tuo vakio putki oikeen ahdistaa.
ei vaan onnistu tuon ohjelman muokkaus ku nuo pakopaineet on hiukka korkeat kun nousisivat entuudestaan ahtopaineiden noston myötä.
mutta kyllä tuo 15-20kw on saatava lisää.
ei vaan onnistu tuon ohjelman muokkaus ku nuo pakopaineet on hiukka korkeat kun nousisivat entuudestaan ahtopaineiden noston myötä.
mutta kyllä tuo 15-20kw on saatava lisää.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
nyt mitattu ahdot ja pakopaineet 1,4-1,5bar ahtoja ja 2,0-2,2bar pakopaineita siis pakosarjan egr laipalta mitattuna ei ahtimen jälkeen sielä tod näköisesti korkeampi, laitan tuon mapin ku saan siihen sovite laipan väsättyä ku on pieni tappine ja vanha iso niin pääsee ajamaan uuden ohjelman ja penkittää kaikki mitä tuolla 10mm n-päällä saadaan irti.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
vinkkiä tarttis.
nyt ajeltu tuolla 1.5bar ja 3bar mapilla eroja on että 3bar mappi ei nosta ahtoja yhtään mutta pakopaine nousee kyllä mutta miksi, lisääkö tuo isompi mappi syöttöjä mutta rajoittaako ohjelma vai mikä ahtoja? kokeilen vielä varovasti ilman hukkaportin ohjausta että ahdin pelaa ja nostaa paineet ihan hyvin. 1.5bar mapilla taas ahto ja pako paine ovat melkein samat.
nyt pakoputkikin vaihdettu katista taaksepäin 2.5" ja yks läpivirtaava pönttö takana.
karala epäili mittari virhettä tai vuotoa, kumpikin tarkistettu ja vikaa ei ole.
autossa siis: racet, 17/20ahdin, iso cooleri ja ohjelma.
viisaammat vastatkoon jos ilmennyt samaa ongelmaa joskus apu olis tarpeen?
nyt ajeltu tuolla 1.5bar ja 3bar mapilla eroja on että 3bar mappi ei nosta ahtoja yhtään mutta pakopaine nousee kyllä mutta miksi, lisääkö tuo isompi mappi syöttöjä mutta rajoittaako ohjelma vai mikä ahtoja? kokeilen vielä varovasti ilman hukkaportin ohjausta että ahdin pelaa ja nostaa paineet ihan hyvin. 1.5bar mapilla taas ahto ja pako paine ovat melkein samat.
nyt pakoputkikin vaihdettu katista taaksepäin 2.5" ja yks läpivirtaava pönttö takana.
karala epäili mittari virhettä tai vuotoa, kumpikin tarkistettu ja vikaa ei ole.
autossa siis: racet, 17/20ahdin, iso cooleri ja ohjelma.
viisaammat vastatkoon jos ilmennyt samaa ongelmaa joskus apu olis tarpeen?
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
tilasin ahtimen yli 200hp:lle ja markus sano fin-turbolla että riittää hyvin yli 200hp:n noin 230hp:aan eli tuskin se tuossa ahdistaa, ja jaksoihan vakio ahdinkin puskea ilman ongelmia 1,5baria ahtoja niin miksei tuo nykyinen jaksais kun on isompi ja isommat siivetkin? täytyypi tuo downbipe vielä vaihtaa kun kerkiää, ja selvitän kyllä että miks ei ahdot nouse tuolla mapilla.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
soita suoraan holysmoken nikolle niin se laittaa sulle semmosen, ei ole niin välttämätön se nokkalevyn vaihto. pärjää sinne 270hv ilmankin sitä DE143 levyä. tosiaan jos tehoja et hae hirveästi yli 200 niin piisaa vakio. mutta jos menet siitä yli niin sillon rupeaa tarviimaan sitä isompaa päätä pumppuun
Jaksaa se tuo aaz:n hukkaporttiahdin k03:nki "ahtaa" 2bar mutta ei mitään merkitystä. Pakopaineita ei uskalla edes kuvitella. :D Jos sulla sielä hyllyssä on se 2556 niin laeta se. Myy eteenpäin tuo hybridi. Itsellä oli vnt15 vakiopilleri jolla sai 149hp@1,3bar. Holysmoken puolella on muuten juttua jos jonkinmoisista kokeiluista. Suosittelen lukemaan sieltäkin. Vaan senhän sinä jo tiesitkin.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
mites siis tuo 12mm rellunpää ilman nokkalevyn vaihtoa riittää tuonne ~270hp tehoille asti? no täytyy sit tuo 12mm:stä soittaa ja kysyä. ootteko itse vaihtanu nuo nestepäät vai vaihdattanu? ja mitä on kustantanu jos olette vaihdattanu että kandeeko ite vaihtaa vai maksaa jllekin ammo liikkeelle siitä vaihdosta. autoa ei ole mahdollista seisottaa 2-päivää pidempään niin rajoittaa nuita projekteja jonkin verran.
jos sinne 200hp:n paremmalle puolelle edes pääsis ku ei olo oikeen ole tyytyväinen tuohon 131kw, niin vois sitten taas kesällä jotain jännää rakentaa lisää.
jos sinne 200hp:n paremmalle puolelle edes pääsis ku ei olo oikeen ole tyytyväinen tuohon 131kw, niin vois sitten taas kesällä jotain jännää rakentaa lisää.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
noniin tässä on saatu perheen lisäyksen jälkeen taas aloitettua seatin kimpussa työstö.
nyt on sit katti tyhjätty ja putki turbosta taakse asti 2,5" enää ei pakopaine nouse niinkuin ennen ei tosin ole päässy kunnolla vedättää ku ei tuo tassu tunnu pitävän vaikka renkaat on uudet.
nyt täytyy eerop:lle soitella josko sillä olisi vielä se nestepää tiedossa ellei ole menny jo kun on ollut kaiken laista hässäkkää ettei ole ehtiny harrastaa mitään, sais loppu silauksen käydä tekee penkissä uuden ohjelman kera.
laitoin äsken tuon 3bar-mapin kiinni saas nähä huomenna ku töihin lähen aamusta että nouseeko ahtopaine tuosta 1,4-1,5 bar ylemmäs.
voimaa kaivattas lisää.
nyt on sit katti tyhjätty ja putki turbosta taakse asti 2,5" enää ei pakopaine nouse niinkuin ennen ei tosin ole päässy kunnolla vedättää ku ei tuo tassu tunnu pitävän vaikka renkaat on uudet.
nyt täytyy eerop:lle soitella josko sillä olisi vielä se nestepää tiedossa ellei ole menny jo kun on ollut kaiken laista hässäkkää ettei ole ehtiny harrastaa mitään, sais loppu silauksen käydä tekee penkissä uuden ohjelman kera.
laitoin äsken tuon 3bar-mapin kiinni saas nähä huomenna ku töihin lähen aamusta että nouseeko ahtopaine tuosta 1,4-1,5 bar ylemmäs.
voimaa kaivattas lisää.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
kaverilla on passat avb 100hp pumpparikoneella siihen tarttis saada isompi ahdin millasia olette ite laittanut? käykö siihen esim: 130hp ahdin tai 150hp ahdin suoraan vai pitääkö tuosta vakiosta modata sopiva? tehoa sais kuulemma tulla sellaset 180-+200hp muutosten jälkeen.
välijäähdytin vaihtuu samalla samoin pakoputkisto ja ahtoputket.
mites nuo suutin kärjet mistä olette hommannu niitä ja missä vaihdattanut? nekin voisi samalla vaihtaa ja hintaa noin suuntaa antavaa vois antaa jos olette kärkiä vaihtanut pumpparin suuttimiin.
tällänen projekti olis nyt työn alla oman lisäksi,
seattiinkin v-loppuna vaihtuu isompi nestepää vihdoinkin jes:) lisää ruokaa ja enemmän voimaa (ja savua)...
välijäähdytin vaihtuu samalla samoin pakoputkisto ja ahtoputket.
mites nuo suutin kärjet mistä olette hommannu niitä ja missä vaihdattanut? nekin voisi samalla vaihtaa ja hintaa noin suuntaa antavaa vois antaa jos olette kärkiä vaihtanut pumpparin suuttimiin.
tällänen projekti olis nyt työn alla oman lisäksi,
seattiinkin v-loppuna vaihtuu isompi nestepää vihdoinkin jes:) lisää ruokaa ja enemmän voimaa (ja savua)...
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Hiphei kiitos Eerop:n
nyt on nestepää vaihtunut 12mm:seen ja tuossa kun poikien pajalta kotio päin ajelin 50km matkan niin täytyy sanoa että on eroa aikas paljon vakiopäällä ja parimilliä isommalla, tuntuu että nyt farkkukin kiihtyä jo kohtuu reilusti vaikkei kaikki olevielä aivan valmista. 3bar mappikin on ollut jo tovin kiinni mutta nyt sen huomaa kun ahdot pomppaa tuonne 1,7bar:iin että menohaluja on. tosin onhan nuita tehokkaampiakin teillä.
nyt on nestepää vaihtunut 12mm:seen ja tuossa kun poikien pajalta kotio päin ajelin 50km matkan niin täytyy sanoa että on eroa aikas paljon vakiopäällä ja parimilliä isommalla, tuntuu että nyt farkkukin kiihtyä jo kohtuu reilusti vaikkei kaikki olevielä aivan valmista. 3bar mappikin on ollut jo tovin kiinni mutta nyt sen huomaa kun ahdot pomppaa tuonne 1,7bar:iin että menohaluja on. tosin onhan nuita tehokkaampiakin teillä.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
No se nyt oli arvattavissa kun ei ollu lysmiä putkessa, minähän sanoin :) Se vioittuminen ei välttämättä heti myöskään näy vaan voi alkaa pikkuhiljaa oireilemaan/volisemaan käyneiden ylikierroksien takia. Kyllä sitä oppii tekemään nekin lysmät kun pari kertaa käyttää ahdinta huollossa ;)
No, toivotaan nyt kuitenkin ettei tullu mitään vahinkoa.
No, toivotaan nyt kuitenkin ettei tullu mitään vahinkoa.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
niinhän siitä oli puhetta mutta lähti semmosesta putkesta missä oli trumppaukset päässä klemmari oli hajonnu kai tai sit kiristin huonosti silloin illalla sen nyt on kunnollla kiinni.
huomenna vielä tuo pakoputken viimeistely niin sit vois joku päivä vaikka ajella säätöön ja jotain lappuakin jos sais:)
toivottavasti nyt ei mitään hajonnu en ainakaan usko, olin just samalla löysäämässä vetoakin ku irtos ja eihän nuo kiinteä siipiset ole ihan niin herkkiä kuin vnt-ahtimet.
huomenna vielä tuo pakoputken viimeistely niin sit vois joku päivä vaikka ajella säätöön ja jotain lappuakin jos sais:)
toivottavasti nyt ei mitään hajonnu en ainakaan usko, olin just samalla löysäämässä vetoakin ku irtos ja eihän nuo kiinteä siipiset ole ihan niin herkkiä kuin vnt-ahtimet.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Eerop:
Kannattas antaa tuossa mainonnassa tehdyn työn puhua puolestaan, eikä perustaa markkinointia toisten haukkumiseen ja mollaamiseen.
Alkaa mennä vähän liian pitkälle tuo sun narina.
Pistä vaikka toisten haukkumisen sijaan tänne referenssejä omista tekemistäs softista, se voi tuottaa enemmän asiakkaita.
Kannattas antaa tuossa mainonnassa tehdyn työn puhua puolestaan, eikä perustaa markkinointia toisten haukkumiseen ja mollaamiseen.
Alkaa mennä vähän liian pitkälle tuo sun narina.
Pistä vaikka toisten haukkumisen sijaan tänne referenssejä omista tekemistäs softista, se voi tuottaa enemmän asiakkaita.
Lainaus:
221hv/407nm karalan säätämänä. Ja vielä vakio nestepäällä.
Vastalause! :D
Vastalause täältäkin, ei voi mitenkään pitää paikkaansa!
Onkos tuosta lappua olemassa?
Ei ole lappua olemassa, ainakaan tietääkseni kun auto kerran hajosi. Olin kyllä Karalalla käymässä tuolloin oman auton säädättämässä mutta lähdin kotio ennenkuin Golffi pääsi penkkiin.
siinä olis vielä lappu http://s420.photobucket.com/albums/pp288/TDITT/?action=view¤t=dyno2.jpg
.
Vähän korkealta lähtee veto, mutta muuten komea lappu.
Mika on näitä volkkareita säädellyt jo yli kymmenen vuotta...
Luulisin, että homma on aikas hyvin hyppysissä.
Itse kukin voi miettiä, millä mallilla oma harrastus oli kymmenisen vuotta sitten.
Mikasta persoonana voi jokainen ollakkin omaa mieltänsä, muuttei pidä sekoittaa sitä tähän tietämykseen liittyen autojen säätelyyn ja muutoksiin softassa.
Vähän korkealta lähtee veto, mutta muuten komea lappu.
Mika on näitä volkkareita säädellyt jo yli kymmenen vuotta...
Luulisin, että homma on aikas hyvin hyppysissä.
Itse kukin voi miettiä, millä mallilla oma harrastus oli kymmenisen vuotta sitten.
Mikasta persoonana voi jokainen ollakkin omaa mieltänsä, muuttei pidä sekoittaa sitä tähän tietämykseen liittyen autojen säätelyyn ja muutoksiin softassa.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
ite olen aina karalassa käyttäny eikä ole moittimista ollut. nyt vaan kysyin siltä että kannataako nestepään vaihto niin sano että ei kun kantta pitäs kanssa työstää, mutta tästä olen erimieltä sillä nyt kun tuo n-pää vaihdettiin niin huomaa että on siitä oikeesti hyötyä vaikka vakio kansi, on härskiä ku 1-2vaihteella ei kannata juuri yhtään polkee ku sutii vaan jos yrittää reilusti kiihytellä 3-5 ku vetää kaasun pohjaan 2000rpm:n kohilla niin kolmosella sutii ja nelosella ja vitosella kiihtyy ihan "sikana" ja vetää sinne 5000rpm:n asti ilman ongelmia verraten edelliseen viritykseen (180hp/350nm) jolloin kanssa kulki ihan kivasti mutta ei lähellekkään näin niinkuin nyt, isolla nestepäällä ja uudella putkistolla.
voisi ihan mielenkiinnosta käyttää joskus muuallakin niin näkisi onko tekijöissä paljon eroja tai pelkässä tehon mittauksessa niin voisi verrata penkkien eroja.
voisi ihan mielenkiinnosta käyttää joskus muuallakin niin näkisi onko tekijöissä paljon eroja tai pelkässä tehon mittauksessa niin voisi verrata penkkien eroja.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Tulitkin tänään lapa pystyssä tuolla vastaan, vähän myöhässä tajusin :) Mahtavaa että eroa on syntynyt, pian sitten nähdäänkin millanen ero lukemiin tulee kun käytetään toisessa mittauspaikassa, oma veikkaukseni on 160kw / 440Nm. Taitaa olla yksi kovimmista lapuista mitä tuollasella ahtimella ja vakiokannella on saatu, lisäksi kannattaisi melkein jo logittaa pysyykö ruiskutusennakot pyynnössään vai pitäisikö alkaa kotelopaineita korjailemaan -ellei tätä sitten tehty jo ohjelmamuutoksen(?) yhteydessä.
Mitäpä mieltä nestepään vaihdosta oltiin mieltä, kun ei _pitänyt_ vaikuttaa mitään? Kävikin hieman toisin :) Mihin asti muuten on vetävät kierrokset?
Mitäpä mieltä nestepään vaihdosta oltiin mieltä, kun ei _pitänyt_ vaikuttaa mitään? Kävikin hieman toisin :) Mihin asti muuten on vetävät kierrokset?
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
juu niinhän siinä tikkakosken kohilla ajelit vastaan.
tuossa olisi lappunen: http://www.aijaa.com/v.php?i=3917856.jpg tuo tummempi viiva missä on 130kw ja 340nm on ennen nestepään, mapin ja putkiston vaihtoa ajettu.
niin siis vakio kansi sekä imusarja on mulla, tosin Lt:n imusarja olis odottamassa mutta taitaa saada jäädä hyllyyn odottaan "jos" joskus vielä vähän innostuu kutitteleen tuota konetta.
niin ja ohjelmalle ei tehty mitään.
tuossa olisi lappunen: http://www.aijaa.com/v.php?i=3917856.jpg tuo tummempi viiva missä on 130kw ja 340nm on ennen nestepään, mapin ja putkiston vaihtoa ajettu.
niin siis vakio kansi sekä imusarja on mulla, tosin Lt:n imusarja olis odottamassa mutta taitaa saada jäädä hyllyyn odottaan "jos" joskus vielä vähän innostuu kutitteleen tuota konetta.
niin ja ohjelmalle ei tehty mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa