turbon päivititys apuja.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

turbon päivititys apuja.

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 2.10.2008 18:43

Auto: Seat Cordoba vm:2000 Tdi agr:moottori.
autossa tällähetkellä: race-suuttimet, 2.0tdi:in cooleri, kunnon kytkin, ja heikoin lenkki eli gt15 vakio ahdin joka loppui nuihin tehoihin eli tehoa nyt 118kw ja 380nm karalan penkissä.
voisiko joku viisaampi kertoa minulle mihin asti tuon vakio ahtimen pystyy rakentamaan vai mikä tuonne kävisi melkein suoraan? koneen korva on todella lähellä kompressori-pesää eli kovin paljon isompaa ei sinne voi laittaa mutta jos tuosta vakio ahtimesta voisi modata paremmin hengittävän jos sinne vielä vähän lisää voimaa saisi että päästäisi 125-140kw tehoihin.
eli jos kairaisi tuon pakopesän isommaksi ja vaihtaisi isomman kompressoripesän niin se voisi riittää tuohon teho tavoitteeseen.

niin ja nyt just just menee savuista läpi konttorilla.
Viimeksi muokannut cordobavariotdi, 2.10.2008 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.10.2008 19:34

Fin-turbolta 15/20 tai 17/20 sinne varmaan kannattais laittaa. Soittamalla selviää.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 2.10.2008 19:40

mutta onkos tuo 15/20 ja 17/20 kiinteällä pakosarjalla?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 2.10.2008 19:50

Pystyy tekemään vakioahtimen kuoriin ton 15/20 ainakin.
En tiedä että pitääkö 17/20 mallissa olla sitten esim. 1749VA mallin ahdin mihin tuo tehdään.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.10.2008 20:36

nyt ilmeisesti puhutaan hukkis ahtimesta. kyllä vakiosta pitäisi pystyä tekemään tuon 17/20 mutta eipä siitä paljon vakiosta jää jäljelle. kun tulee toinen kompura ja pakopesä. käy vakio paikalle eikä ole kiinteä pakosarjallinen kuten ei ole myöskään agr:n vakio

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 3.10.2008 6:53

mutta nyt pitäis saada käymaan suht bold on in tyylillä vähän isompi ahdin millä saadaan tuo 15-20kw lisää.
siis mitä eiks tuo agr:n vakio sarja ole kiinteästi tuo pakosarja ahtimessa? kyllä mun mielestä on.
onkos eerop:llä samanlainen kulkuneuvo ja ahdin vaihdettu???

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.10.2008 7:51

Se menee juuri noin kun eerop kertoi jos meinaa AGR:ään lisää voimaa bolt-on tyyliin. Paitsi että kompurapesän voi pitää vakiokokoisena jos haluaa.

Suurempi pakopesä tuottaa tehoa, mutta alavääntö heikkenee oleellisesti.
Pikkupakopesä taas loppuu jonnekin 120 kW:iin vaikka mitä tekisi.

Akselivaihtoehtoja on 12-lapainen tai 9-lapainen. Ekalla voisi saada hiukan alempaa heräilemään isossa pakopesässä, koska se on tukkoisempi mallilltaan. 9-lapainen on tuttu vnt-ahtimista.

Kompurasiipikin vaikuttaa jonkin verran heräävyyteen. Matalaa jättöreunaa kannattaa kysellä siipeen.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.10.2008 9:50

Autona on vanhempi cordoba, vm-00. golfista peräisin olevalla agr moottorilla. Kyllä mulla oli ainakin vakio ahdin irrallinen, joskus on mullakin ollut semmoinen fin-turbon 15/20 ja heräsi 150hv portterin suuttimilla liian hyvin sen takia suosittelen sitä 17/20. Tuo 17/20 taitaa riittää n.200hv

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 4.10.2008 7:56

noniin täytyy kysellä tuota 15/20 tai 17/20-ahdinta jos se sinne kerta menee suoraan. vai olisko jollain myydä hyvää yksilöä evullisesti? tuo olis passeli ku se 200hp on tavoite jolla taas pärjää vuoden tai kaksi. no autossa ei ole koukkua eli en vedä mitään perässä niin ei haittaa jos ala vääntö vähän kärsii ku nyt vääntökäyrä tais alkaa 1500rpm:n kohilta.
täytyy soittaa ja kysyä kumpaa ne suosittelee tuonne. kiitos.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.10.2008 9:45

janiballa on AHU Cordobasta vapautumassa isopakopesäinen hybridi.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 4.10.2008 14:13

onkos tuo minkä hintanen? ja tehoihin riittää ja kunto??

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 4.10.2008 16:30

Kyseinen ahdin on jo varattuna.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 7.10.2008 18:03

noniin jeesjees nyt on sitten gt17/20 ahdin tilattu ja toivottavasti päästään sitä paikoilleen laitamaan ens-kuun lopulla, mikäli saavat sen valmiiksi siihen mennessä.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 8.10.2008 12:34

Missä hintaluokassa tämä ahdin on?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 8.10.2008 13:25

cordobavariotdi sai ahtimen tilattua hintaan 1050e kaikkine tiivisteineen. Mikäli saamme edes lähes järkihinnalla viriaihioita, niin hinta voi hyvinkin nousta tuosta.

fr0z
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.2.2008 7:44

ViestiKirjoittaja fr0z » 9.10.2008 7:50

tarkoititko kuitenkin että laskea?

Millaisille tehoille tuo gt17/20 passaapi?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 9.10.2008 9:42

Ei, tiettyjen osien hinnat ovat vain nousseet. Eikä kiinnosta ilmaiseksi antaa.

Jokainen viriahdin tehdään asiakkaan kokoonpanon ja toiveiden mukaan, joten siipikokoja ja tyyppejä voidaan tarkoituksen mukaan valita.

Ko. ahdin tehdään hieman yli 200hp tehoille sopivaksi.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 9.10.2008 18:18

nyt vaan innolla odotetaan että päästään nautiskelemaan "toivottavasti" lisääntyvästä tehosta kun ahdin valmistuu ja saadaan paikoilleen ja saadaan auto säätöihin ja ajettua rullilla.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 9.10.2008 19:07

sama täällä, sain tänään oman auton ahtimen vaihdon tehtyä. mutta toki tehotavoite vähän kovempi. 225kw on melkein tultava että ollaan tyytyväisiä :)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 10.10.2008 19:41

eerop
ootkos sä se jyväskylän kaveri jolla on se vanhempi koppanen sedani cortsu?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 16.10.2008 7:24

Joitakin uusia komponentteja saatu, hinnat pysyivät samassa, eli eivät nousseet. Isopesäisiä voidaan tehdä nyt kolme kappaletta ja perus GT15/20 hybridejä neljä. Osat ovat uusia ja kauniita.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 27.10.2008 17:27

tänään tuli ahdin haettua postista, näyttää tuo olevan jonkin verran isompi kuin vakio, vieläkun pääsee v-loppuna vaihtamaan vakion pois ja tuon tilalle. toivottavasti tulee vetoja edes vähän lisää :)

sabaz
-
Viestit: 20
Liittynyt: 5.9.2008 16:09

ViestiKirjoittaja sabaz » 27.10.2008 20:12

laitappa sitte cordobavariotdi informaatiota tänne kun saat ahtimen vaihdettua että tuliko tehoihin/vääntöihin minkälaista muutosta nuin niinkö persdynolla! ..kun itellä ollu vähän samallainen ahdistin mielessä. mitä muuta autoos on muuten tehty?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 27.10.2008 21:08

juu täytyy kirjotella miltä auto tuntuu. ja kyllä se täytyy käydä karalan penkissä vielä kahtomassa mitä sieltä irtoaa heppoja ja vääntöä.
nyt autossa: bosio racet, iso cooleri, valeo kytkin paketti+sintteri levy ja ohjelma tehot vakio gt15 puhaltimella ~160hp ja 400nm mutta eiköhän tuon uuden ahtimen voimalla mennä jo 200hp:n paremmalle puolelle :)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 28.10.2008 18:35

tuossa päivällä sitten innostuin ja vaihdoin tuon ahtimen, pitäähän nämä sairaslomapäivätkin jotenkin saada kulumaan. mutta siis parinkymmene kilometrin ajon jälkeen täytyy sanoa että toimii ihan hyvin nyt jaksaa vetää pitkälle ja heräilee siinä 2000rpm:n kohilla ennen heräili jo 1500rpm:n kohalla mutta ihan hyvä on olen tyytyväinen. huomenna täytyy käydä karalassa pyörähtää ja kahtoa millon ehdittäs ajaan rullilla ja säätään uudestaan jos tarttee. jos vaikka sais jonkinlaisen lapunkin sieltä matkaan :)

fr0z
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.2.2008 7:44

ViestiKirjoittaja fr0z » 31.10.2008 16:37

Mies hävisi kesken jännitysnäytelmän... kerrohan kuulumisia uudesta hyrrästä!

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 1.11.2008 15:36

eli nyt tulevalla viikolla käydään penkissä ja katotaan mitä sieltä löytyy. 0-100km/h taittuu yllättävän nopeasti mitä nyt pitoja ei taho olla 1-2 vaihteilla eikä märällä kelillä edes 3-sella ku ahdin herää, tuo 60-120 välikin tuntus menevän aika hätäsesti verraten edellisellä ahtimella.
täytyy laittaa taas lisä tietoa ku pääsee penkittään tuon. jos vielä tuon putkiston uusis talven aikana.

sabaz
-
Viestit: 20
Liittynyt: 5.9.2008 16:09

ViestiKirjoittaja sabaz » 2.11.2008 17:37

numeroita odotellaan innolla! paljonko on muuten ahtoja?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 3.11.2008 16:33

ahtoja 1.5bar

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.11.2008 16:44

enemmän :)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 3.11.2008 20:06

olis tuossa tuo 3bar mappi vielä mutta ei tuo mika sitä suositellu laitettavaks ainakaan vielä ;)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 5.11.2008 18:48

tänään ajettiin sit rullilla, ei tulos ollu sitä mitä odotettiin tosin johtui ahtopaineista eli lisää paineita ja enemmän ilmaa ja ohjelman muokkaus vielä kerran. siisti käyrä tuli tasasesti vetää alusta loppuun, 130kw ja 340nm tuli tällä ohjelmalla mikä oli jo vakio ahtimella eli enemmän pitäs tulla ku vaihtaa tuon mapin ja säätää vielä lisää, täytyy laittaa pakopaine mittari ettei karkaa paineet liian korkeiksi ku vaihan tuon mapin.
mites tuon lapun saa lisättyä tuonne kuuluvalle topikille?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 7.11.2008 18:43

no niin ja taas ens-viikolla homma etenee, laitetaan pakopainemittari ja pakoputki tehdään uusiks kun saadaan tarvittavat osat ja samalla tulee tuo 3bar mappi, saas nähdä tapahtuuko mitään muutoksia suoritus kykyyn tuolla putkistolla ja mapilla.

fr0z
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.2.2008 7:44

ViestiKirjoittaja fr0z » 21.11.2008 11:16

Joko on penkissä keretty käydä?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 21.11.2008 15:05

ei ole vielä mitään uutta mittarit tuli tänään ja huomenna pitäs paikoilleen laittaa myös tuo 3bar mappi ja tutkiskella tuota pakoputkistoa.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 22.11.2008 15:03

minkäverran nuo pakopaineet saa olla, nyt 2,1bar 4-vaihteella täys-vedossa? ahdoista ei vielä tietoo ku ei ole mittari paikoillaan.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 22.11.2008 19:33

Pienillä ahtimilla se se pyrkii menemään ainakin 0,5bar korkeammaksi kuin ahtopaine ja tämä on vielä ihan siedettävä arvo, varsinkin jos käytetään talvella EGR:ää.

Kunnolla veto haettaessa olisi hyvä saada tuo pakopaine pienemmäksi kuin ahto tai samaksi.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 23.11.2008 13:35

egr ei ole ollu käytössä reilu 3-vuoteen, ja pakosarjaan tein pakopaine-mittarin lähön tuohon egr-n putken tilalle. ens viikolla ku saa tuon ahto mittarin vielä niin näkee millaset paine erot sielä oikeen on ja näkee miten tuo vakio putki oikeen ahdistaa.
ei vaan onnistu tuon ohjelman muokkaus ku nuo pakopaineet on hiukka korkeat kun nousisivat entuudestaan ahtopaineiden noston myötä.
mutta kyllä tuo 15-20kw on saatava lisää.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 1.12.2008 10:48

nyt mitattu ahdot ja pakopaineet 1,4-1,5bar ahtoja ja 2,0-2,2bar pakopaineita siis pakosarjan egr laipalta mitattuna ei ahtimen jälkeen sielä tod näköisesti korkeampi, laitan tuon mapin ku saan siihen sovite laipan väsättyä ku on pieni tappine ja vanha iso niin pääsee ajamaan uuden ohjelman ja penkittää kaikki mitä tuolla 10mm n-päällä saadaan irti.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.1.2009 9:14

vinkkiä tarttis.
nyt ajeltu tuolla 1.5bar ja 3bar mapilla eroja on että 3bar mappi ei nosta ahtoja yhtään mutta pakopaine nousee kyllä mutta miksi, lisääkö tuo isompi mappi syöttöjä mutta rajoittaako ohjelma vai mikä ahtoja? kokeilen vielä varovasti ilman hukkaportin ohjausta että ahdin pelaa ja nostaa paineet ihan hyvin. 1.5bar mapilla taas ahto ja pako paine ovat melkein samat.
nyt pakoputkikin vaihdettu katista taaksepäin 2.5" ja yks läpivirtaava pönttö takana.

karala epäili mittari virhettä tai vuotoa, kumpikin tarkistettu ja vikaa ei ole.
autossa siis: racet, 17/20ahdin, iso cooleri ja ohjelma.

viisaammat vastatkoon jos ilmennyt samaa ongelmaa joskus apu olis tarpeen?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.1.2009 16:05

Niin sulla on se DP vielä se originelli peukalonpaksunen?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.1.2009 16:47

katin sisälle suoraa putkea ja muutenkin koko dp isoksi, ainakin 2.5".

voi olla että sulla loppuu tuosta siivestä tuotto kesken ja siinä vaiheessa hyötysuhde menee perseelleen ja pakopaine pomppaa jumalattomasti ahtoihin nähden

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.1.2009 17:58

Niinp.. ^

Itse väänsin 3" dp:n ja katin läpi sama. 2,5" muuttuu vasta akselinylitykseen.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.1.2009 18:01

tilasin ahtimen yli 200hp:lle ja markus sano fin-turbolla että riittää hyvin yli 200hp:n noin 230hp:aan eli tuskin se tuossa ahdistaa, ja jaksoihan vakio ahdinkin puskea ilman ongelmia 1,5baria ahtoja niin miksei tuo nykyinen jaksais kun on isompi ja isommat siivetkin? täytyypi tuo downbipe vielä vaihtaa kun kerkiää, ja selvitän kyllä että miks ei ahdot nouse tuolla mapilla.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.1.2009 18:13

en kyllä luottaisi täysin siihen ohjelmaankaan. on niitä parempiakin tekijöitä kun se yksi siellä jyväskylässä

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.1.2009 18:21

mistä saan hommattua 12mm nestepään ja pitääkös siihenkin vaihtaa se nokkalevy? sen ku vielä vaihtas niin vois tehä "viimesen ohjelman tuohon taas".
siinähän on nyt se sama ohjelma mikä oli vakio ahtimen ollessa paikoillaan jo eli se voi olla/on ohjelman syy mitä itsekkin epäilen.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.1.2009 19:06

soita suoraan holysmoken nikolle niin se laittaa sulle semmosen, ei ole niin välttämätön se nokkalevyn vaihto. pärjää sinne 270hv ilmankin sitä DE143 levyä. tosiaan jos tehoja et hae hirveästi yli 200 niin piisaa vakio. mutta jos menet siitä yli niin sillon rupeaa tarviimaan sitä isompaa päätä pumppuun

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.1.2009 20:05

Jaksaa se tuo aaz:n hukkaporttiahdin k03:nki "ahtaa" 2bar mutta ei mitään merkitystä. Pakopaineita ei uskalla edes kuvitella. :D Jos sulla sielä hyllyssä on se 2556 niin laeta se. Myy eteenpäin tuo hybridi. Itsellä oli vnt15 vakiopilleri jolla sai 149hp@1,3bar. Holysmoken puolella on muuten juttua jos jonkinmoisista kokeiluista. Suosittelen lukemaan sieltäkin. Vaan senhän sinä jo tiesitkin.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.1.2009 20:55

kyllä tuo bemarin ahdin parempi on mutta ei kyllä hyvä ole sekään, kompura siipi on aika surkea. eipä vaan mahdu vakiopakosarjan ja vakio moottorin korvakon kanssa sinne paikalleen, sitten ainakaan kun laittaa välilaipalla ahtimen kiinni

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.1.2009 21:29

täytyy selvittää tuo nestepään hinta ja saatavuus millon sen sais, mihin asti tuolla 11mm päällä pääsee 250hp?
täytyy vaihtaa se Db:ppi ja nestepää niin kattoo mihin asti tuo ahdin riittää jos niillä sit taas pärjäis jonkin aikaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.1.2009 21:37

10mm pumppu + 11mm pää riittää n. 230hv tehoihin.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.1.2009 21:57

mites siis tuo 12mm rellunpää ilman nokkalevyn vaihtoa riittää tuonne ~270hp tehoille asti? no täytyy sit tuo 12mm:stä soittaa ja kysyä. ootteko itse vaihtanu nuo nestepäät vai vaihdattanu? ja mitä on kustantanu jos olette vaihdattanu että kandeeko ite vaihtaa vai maksaa jllekin ammo liikkeelle siitä vaihdosta. autoa ei ole mahdollista seisottaa 2-päivää pidempään niin rajoittaa nuita projekteja jonkin verran.
jos sinne 200hp:n paremmalle puolelle edes pääsis ku ei olo oikeen ole tyytyväinen tuohon 131kw, niin vois sitten taas kesällä jotain jännää rakentaa lisää.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.1.2009 22:08

mulla mitattiin 291hv vakio nokkalevyllä, että silleen

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 14.1.2009 9:45

eli ei sitä sit tartte vaihtaa.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 1.3.2009 18:27

noniin tässä on saatu perheen lisäyksen jälkeen taas aloitettua seatin kimpussa työstö.
nyt on sit katti tyhjätty ja putki turbosta taakse asti 2,5" enää ei pakopaine nouse niinkuin ennen ei tosin ole päässy kunnolla vedättää ku ei tuo tassu tunnu pitävän vaikka renkaat on uudet.
nyt täytyy eerop:lle soitella josko sillä olisi vielä se nestepää tiedossa ellei ole menny jo kun on ollut kaiken laista hässäkkää ettei ole ehtiny harrastaa mitään, sais loppu silauksen käydä tekee penkissä uuden ohjelman kera.
laitoin äsken tuon 3bar-mapin kiinni saas nähä huomenna ku töihin lähen aamusta että nouseeko ahtopaine tuosta 1,4-1,5 bar ylemmäs.
voimaa kaivattas lisää.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.3.2009 12:12

kaverilla on passat avb 100hp pumpparikoneella siihen tarttis saada isompi ahdin millasia olette ite laittanut? käykö siihen esim: 130hp ahdin tai 150hp ahdin suoraan vai pitääkö tuosta vakiosta modata sopiva? tehoa sais kuulemma tulla sellaset 180-+200hp muutosten jälkeen.
välijäähdytin vaihtuu samalla samoin pakoputkisto ja ahtoputket.

mites nuo suutin kärjet mistä olette hommannu niitä ja missä vaihdattanut? nekin voisi samalla vaihtaa ja hintaa noin suuntaa antavaa vois antaa jos olette kärkiä vaihtanut pumpparin suuttimiin.


tällänen projekti olis nyt työn alla oman lisäksi,
seattiinkin v-loppuna vaihtuu isompi nestepää vihdoinkin jes:) lisää ruokaa ja enemmän voimaa (ja savua)...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.3.2009 12:36

Jokunen vuosi sitten pumpparin race kärjet asennettuna maksoi kaverin passattiin 1200€.

Vakiosta muokattu hybridi riittää noihin tehotavoitteisiin.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 13.3.2009 14:59

juu no saatiin tarjous kärkien vaihdosta tasan 1000e eli ei paha.
no täytyypi kahtoo jos ton vakio ahistimen lähettäs fin-turbolle ja modais siitä sit, mutta odotetaan ja katotaan mitä nuo muut nyt vielä ehdottaa.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 15.3.2009 0:28

Hiphei kiitos Eerop:n
nyt on nestepää vaihtunut 12mm:seen ja tuossa kun poikien pajalta kotio päin ajelin 50km matkan niin täytyy sanoa että on eroa aikas paljon vakiopäällä ja parimilliä isommalla, tuntuu että nyt farkkukin kiihtyä jo kohtuu reilusti vaikkei kaikki olevielä aivan valmista. 3bar mappikin on ollut jo tovin kiinni mutta nyt sen huomaa kun ahdot pomppaa tuonne 1,7bar:iin että menohaluja on. tosin onhan nuita tehokkaampiakin teillä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.3.2009 9:59

Hyvin tuntui kulkevan uudella nestepäällä. Eikös se Karala ollu sitä mieltä että pään vaihdolla ei saavuteta mitään hyötyjä ? mwahah. :D

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 15.3.2009 13:25

niinhän se sano ettei kannata vaihtaa ja kuinkas kävikään kyllä kannatti.
lähti muuten ahtoputki irti jus 1km ennekö olin kotona onneks ei kovasta vedosta, petti kiristin klemmari.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.3.2009 15:37

No se nyt oli arvattavissa kun ei ollu lysmiä putkessa, minähän sanoin :) Se vioittuminen ei välttämättä heti myöskään näy vaan voi alkaa pikkuhiljaa oireilemaan/volisemaan käyneiden ylikierroksien takia. Kyllä sitä oppii tekemään nekin lysmät kun pari kertaa käyttää ahdinta huollossa ;)

No, toivotaan nyt kuitenkin ettei tullu mitään vahinkoa.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 15.3.2009 18:53

niinhän siitä oli puhetta mutta lähti semmosesta putkesta missä oli trumppaukset päässä klemmari oli hajonnu kai tai sit kiristin huonosti silloin illalla sen nyt on kunnollla kiinni.
huomenna vielä tuo pakoputken viimeistely niin sit vois joku päivä vaikka ajella säätöön ja jotain lappuakin jos sais:)
toivottavasti nyt ei mitään hajonnu en ainakaan usko, olin just samalla löysäämässä vetoakin ku irtos ja eihän nuo kiinteä siipiset ole ihan niin herkkiä kuin vnt-ahtimet.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.3.2009 19:08

no ei ne ihan yhtä herkkiä ole, onneksi. hyvä että olet tyytyväinen. mutta nyt tee se pakoputki kunnolla

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.3.2009 3:09

Toukokuun viimeisellä viikonlopulla järjestelen diesel-tehonmittauspäivää tänne Jyväskylään, tule sinne ehdottomasti jos vaan on vapaata!

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 16.3.2009 9:10

voishan sitä tulla käymään.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 19.3.2009 19:14

nyt on aika säätöön varattu täytyy ola taas yhteyksissä kun selviää lukuja, laski pakopaine ja rupes ahdin vihelteleen aikas paljon putken teon jälkeen.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 19.3.2009 21:19

mitenkäs muuttui kulku putki muutoksilla

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 19.3.2009 22:07

ei hirveesti muuttunut mutta nyt kuuluu ahtimen vihellys todella selvästi. 30päivä ajetaan uusi ohjelma ja toivottavasti menee edes se 200hp ja 380nm rikki.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.3.2009 6:49

Jos se jyväskylän keisari sen tekee niin voin vaikka vähän tuleeko niinkään paljoa, toivottavasti. Ainakin pumpun kansi on semmosessa asennossa että syöttöä saa tarvittaessa reilusti lisää. Ennakot pitäisi katsoa että jaksaa pitää hyvin niin sitten luulisi ainakin tulevan voimaa jonkun verran lisää

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 20.3.2009 10:07

se on melkein pakko mennä rikki tuo 200hp:n raja jos ei niin käynti kuopiossa saattaa olla lääke siihen vai mitä ;)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.3.2009 11:33

Eiköhän se 200hv täällä saada rikki viimeistään

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 20.3.2009 17:58

Eerop:
Kannattas antaa tuossa mainonnassa tehdyn työn puhua puolestaan, eikä perustaa markkinointia toisten haukkumiseen ja mollaamiseen.
Alkaa mennä vähän liian pitkälle tuo sun narina.
Pistä vaikka toisten haukkumisen sijaan tänne referenssejä omista tekemistäs softista, se voi tuottaa enemmän asiakkaita.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.3.2009 19:15

Ei Eero tee softia :) Tuskimpa myöskään sen kummemmin haukuttukaan on, on vaan parempiakin vaihtoehtoja kuin "nimekkäät" ohjelmantekijät, niin hinnan kuin saadun lopputuloksenkin perusteella.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.3.2009 20:15

jaa katos, en olekkaan tietoinen että teen softiakin. on siellä perustelut kohdallaan taas.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 21.3.2009 14:30

on vaan parempiakin vaihtoehtoja kuin "nimekkäät" ohjelmantekijät, niin hinnan kuin saadun lopputuloksenkin perusteella.


Ja listaa esille. Tuloksia ja hintapolitiikkaa haluaa nähdä hän.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.3.2009 15:04

Perusteluja löytyy kun etsii tdifreakin postauksia

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.3.2009 15:07

Mikähän lie paras penkitystulos 1.9tdi:stä Karalan toimesta? Onko ne kaikki näitä 200 molemminpuolin saatuja savuttomia hevosia?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.3.2009 16:09

Tutun Golf IV ALH koneisesta irtosi savuttomana Karalan penkissä 240hv ja kun sinne laitettiin syöttöä niin pumppu sanoi sopimuksen irti 14mm nestepään takia.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.3.2009 18:43

Onkos tuosta lappua olemassa?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 21.3.2009 19:16

221hv/407nm karalan säätämänä, hyvin sai kaiken kohilleen. Ja vielä vakio nestepäällä. Tosin oli vakio kytkin kiinni niin kävi luistamaan penkissä. Vääntöä olisi vielä jokunen kymmenen nm tullut lisää, jos olisi kytkin pitänyt.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 21.3.2009 20:05

Perusteluja löytyy kun etsii tdifreakin postauksia


Kun ei jaksaisi lukea 384 postusta läpi millään...

Joku kun suosittelisi... vaikka privaan jos ei muuten.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.3.2009 21:29

221hv/407nm karalan säätämänä. Ja vielä vakio nestepäällä.


Vastalause! :D

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.3.2009 22:04

Lainaus:
221hv/407nm karalan säätämänä. Ja vielä vakio nestepäällä.

Vastalause! :D

Vastalause täältäkin, ei voi mitenkään pitää paikkaansa!

Onkos tuosta lappua olemassa?

Ei ole lappua olemassa, ainakaan tietääkseni kun auto kerran hajosi. Olin kyllä Karalalla käymässä tuolloin oman auton säädättämässä mutta lähdin kotio ennenkuin Golffi pääsi penkkiin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.3.2009 22:07

Vai että 221hp vakio nestepäällä.. :) Onko kyseessä nyt siis 10mm pää?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.3.2009 22:10

Eiköhän AGR:ssä ole vakiona 10mm nestepää.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.3.2009 22:14

No niinhän tuota luulisi.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 22.3.2009 8:36

siinähän annatte vastalauseita, mitä hemmettiä tuollaista asiaa valehtelemaan. Vakio nestepää siellä nyt vaan on. Kaikki on vain osunut nappiin viritystä tehdessä.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 22.3.2009 8:41


tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 22.3.2009 13:15

.
Vähän korkealta lähtee veto, mutta muuten komea lappu.

Mika on näitä volkkareita säädellyt jo yli kymmenen vuotta...
Luulisin, että homma on aikas hyvin hyppysissä.
Itse kukin voi miettiä, millä mallilla oma harrastus oli kymmenisen vuotta sitten.
Mikasta persoonana voi jokainen ollakkin omaa mieltänsä, muuttei pidä sekoittaa sitä tähän tietämykseen liittyen autojen säätelyyn ja muutoksiin softassa.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 22.3.2009 15:25

ite olen aina karalassa käyttäny eikä ole moittimista ollut. nyt vaan kysyin siltä että kannataako nestepään vaihto niin sano että ei kun kantta pitäs kanssa työstää, mutta tästä olen erimieltä sillä nyt kun tuo n-pää vaihdettiin niin huomaa että on siitä oikeesti hyötyä vaikka vakio kansi, on härskiä ku 1-2vaihteella ei kannata juuri yhtään polkee ku sutii vaan jos yrittää reilusti kiihytellä 3-5 ku vetää kaasun pohjaan 2000rpm:n kohilla niin kolmosella sutii ja nelosella ja vitosella kiihtyy ihan "sikana" ja vetää sinne 5000rpm:n asti ilman ongelmia verraten edelliseen viritykseen (180hp/350nm) jolloin kanssa kulki ihan kivasti mutta ei lähellekkään näin niinkuin nyt, isolla nestepäällä ja uudella putkistolla.
voisi ihan mielenkiinnosta käyttää joskus muuallakin niin näkisi onko tekijöissä paljon eroja tai pelkässä tehon mittauksessa niin voisi verrata penkkien eroja.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 22.3.2009 17:01

Penkkien eroja ei voi verrata ellei ole tasan samanlaiset penkit, itse käytin entistä Cordoa kolmessa penkissä ja kaikki anto eri lukemia.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.3.2009 22:57

Sepäse. Nythän "cordobavariotdi" näet erot penkkien välillä kun tulet toukokuussa mittaamaan tehot toisessa paikassa. Eroja on tuntunut olevan melko reilusti eri mittauspaikkojen välilläkin joten varauksellahan noihin kannattaa aina suhtautua.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 23.3.2009 10:13

Karalan penkki on kaikista näkemistäni penkeistä positiivisin tähän mennessä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 23.3.2009 10:18

oma mielikuva kans että hyviä arvoja antaa muihin verrattuna

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 23.3.2009 11:40

itekin olen sitä mieltä että on hyvä tehopenkki.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 30.3.2009 17:15

tänään ajettu lappu 170kw ja 470nm että tämmönen päivä tänään.
ilmankos se tuntuu pikkasen vetävän paremmin ku enne hehe :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.3.2009 19:06

Tulitkin tänään lapa pystyssä tuolla vastaan, vähän myöhässä tajusin :) Mahtavaa että eroa on syntynyt, pian sitten nähdäänkin millanen ero lukemiin tulee kun käytetään toisessa mittauspaikassa, oma veikkaukseni on 160kw / 440Nm. Taitaa olla yksi kovimmista lapuista mitä tuollasella ahtimella ja vakiokannella on saatu, lisäksi kannattaisi melkein jo logittaa pysyykö ruiskutusennakot pyynnössään vai pitäisikö alkaa kotelopaineita korjailemaan -ellei tätä sitten tehty jo ohjelmamuutoksen(?) yhteydessä.

Mitäpä mieltä nestepään vaihdosta oltiin mieltä, kun ei _pitänyt_ vaikuttaa mitään? Kävikin hieman toisin :) Mihin asti muuten on vetävät kierrokset?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 30.3.2009 20:35

juu niinhän siinä tikkakosken kohilla ajelit vastaan.
tuossa olisi lappunen: http://www.aijaa.com/v.php?i=3917856.jpg tuo tummempi viiva missä on 130kw ja 340nm on ennen nestepään, mapin ja putkiston vaihtoa ajettu.
niin siis vakio kansi sekä imusarja on mulla, tosin Lt:n imusarja olis odottamassa mutta taitaa saada jäädä hyllyyn odottaan "jos" joskus vielä vähän innostuu kutitteleen tuota konetta.
niin ja ohjelmalle ei tehty mitään.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.3.2009 21:07

ohjelmalle ei tehty mitään.


olisi voinut saada vetäviä jonkun verran lisää jos olisi vähän sorkkinut.

niin mitäs se setä sano nestepään vaihdosta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa