automaatin vaihto manuaaliksi vai ei??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vippe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2008 20:03

automaatin vaihto manuaaliksi vai ei??

ViestiKirjoittaja vippe » 5.12.2008 19:35

tuli hommattua 96vm passat gl tdi 4v automaatti josta loova sökö.
automaatti olis eka vaihtehto jos sais kuntoon sopivasti €€€? minkä firman
puoleen kääntyä ? . tai muuttasko manuaaliksi meniskö tdi,hin tavan 1,9d
vauhtipyörä? + muut osat??: ja sitte automaattiin menee 3 nippua sähköjohtoja?? pitääkö vaihtaa "sähköt" manuaalista??.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.12.2008 20:35

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=107896
Joitain löytyy haulla. Kuinka pahasti hajonnut?
Osta koko kolari/ruosteinen auto josta otat tekniikan (1osa kerralla purkamoista hakemalla tulee kalliiksi).

vippe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2008 20:03

ViestiKirjoittaja vippe » 5.12.2008 20:55

jep mulla on 93 vm passat 1,9d osittain purettuna aattelin siitä ottaa kytkinjarrupoljin
hässäkän ja vaihde kepin ym. en vaan ole ehtinyt purkaan autoja ja vertaileen osien vaihtokelpoisuutta , toi tdi on mulle uusi tuttavuus ei ole tullu ennen kajottua tollaseen,
kun on noilla vanhemmillakin pärjännyt ja halvalla

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.12.2008 21:08

Tuossahan taitaa olla jo 02a laatikko eli vaihdekeppi on vaijereilla joten se sopii silloin.

vippe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2008 20:03

ViestiKirjoittaja vippe » 18.2.2009 11:16

nyt pitäs aloittaa manuaalin asennus ,mutta noi automaatille menvät sähköt pitäs selvitää.
ei taida selvitä niin helpolla että jättää vaan automaatin johdot irti .? ilmeisesti moottorin ohjaus ja johdotus pitää hankkia manuaalista .

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.2.2009 11:22

Tutki löytyykö tuosta samanlaista pistoketta kytkinpolkimelle kuin on jarrupolkimella.
Boksi sopeutus manuaalille pitäis onnistua.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 21.3.2009 9:53

Työn alla tuollainen samanlainen homma eli Passat -96 TDI:n automaattilootan vaihto manuaaliin. Kaikki muu jo tehtynä paitsi nuo sähköhommat, yritin käynnistää mutta ei edes starttaa siis ei edes yritä.
Vaikuttaako tuo kytkinpolkimelle tuleva pistoke/anturi siihen starttaukseen eli pitääkö kytkin olla pohjassa että auto starttaa?
Miten paljon johtoja on automaattilootan ja moottorin ohjauksen välillä kun tuolla sulakerasian takana oli tullainen 8? napainen liitin joka jäi nyt irti kun purin kaikki automaattilootan sähköjohdot pois, että menisikö ne tuolle moottorin ohjaukselle?
Sitten olisi mukava saada kuvia tai tietoa siitä minkälainen ja minkä värinen liitin sille kytkimelle tulee ja millainen anturi on, onko samanlainen kuin jarrulla?
Mitä tarkoittaa boksin sopeutus? Uudelleen ohjelmointi?
Ainut mitä ei varmasti ole niin pakkivalon johdot jotka tuli tuossa siitä automaatin nipusta niin olisi kiva tietää miten se kuuluu mennä tai miten sen voisi tehdä itse?
Onko mahdollista että toimisi jos jättäisi tuon automaatin johto nipun jonnekin tuonne autoon?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 21.3.2009 16:07

starttaukseen vois vaikuttaa se kun ei tule laatikolta tietoa, että mikä pykälä päällä(D tai N niin starttaa) kytkimen asennon ei kai pitäis vaikuttaa muuhun ko vakionopeuden säätimen poiskytkentään. kaipa tuonkin voi ohittaa joitaki piuhoja yhdistelemällä kun vaan tietää mitkä piuhat

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 21.3.2009 19:13

Pankaas vanhoille lodjuille osoitteet mistä saa noutaa pois;)
Vois olla vielä käyttöä minulle.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.3.2009 21:09

^^
(D tai N niin starttaa)

P(arking) tai N(eutral) niin starttaa. R/D/pakkovaihde=käynnistys estetty. Automaattishifteristä tarkistaa piuhojen värit ja nämä yhteen.
kun ei tule laatikolta tietoa

Toisinsanoen virtapiiri on katkaistu ja ohjaimelle "tulee tieto" että vaihteenvalitsin ei ole P/N asennossa.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 22.3.2009 15:53

On edistynyt tuo homma, nyt starttaa ja on purettu kaikki automaatin piuhat pois. Ei tarvinnut kuin laittaa yhteen liittimeen hyppypiuha sen napojen välille niin pelaa. Vielä pitäisi saada pakkivalo toimimaan eli jos joku tietää miten tuon manuaalilaatikon pakkivalonanturi toimii niin voisi sitten rakentaa siihen oman kytkennän. Ilmeisesti olin hiukan epäselvä tuossa aiemmassa viestissä eli Automaatti vaihtui manuaaliin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.3.2009 18:20

T4 kytkentä löytyy, ja sulaketaululta 10A sulakkeelta lähtee puna-musta (1.0) peruutusvalokytkimelle ja siitä sini-musta (1.0) peruutusvalolle.

htruecanadian
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.9.2008 19:55

ViestiKirjoittaja htruecanadian » 23.3.2009 9:42

http://www.powermatic.fi/
Vaikutti aivan asialliselta, toki laatikon korjaukselle tulee aina hintaa. Henk. kohtasesti kokemusta vain automaattilaatikon varaosien ostosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa