Niin eli parina päivänä auto lähtenyt aamulla huonosti käymään mutta sitten muita ongelmia ei ole ollut. Eli kun on käynnissä niin kaikki on ok. Mutta silloin tällöin tyhjäkäynnissä on jotain pientä häikkää.
Ja ny sitten huomasin että tankinkorkki suhisee ja kun otin korkin pois niin tankissa oli painetta ja sitten koetin autoa käyntiin niin käynnistymis ongelmakin katosi.
Mistä tollainen voisi johtua bensapumppu tai elämää vanhempi suodatin tai joku muu??
Uusi suodatin on jo tulee huomen aamulla ja en tiedä koska on mahdettu vaihtaa viimeksi.
3b passatin bensatankkiin tulee painetta kun kone käynnissä?
Valvoja: ffp jäsenet
Niin siis ylipainetta tosiaankin ja korkkiakin koetin puhaltamalla menee ilma läpi ja samoin imemällä.
Niin eli onko tämä se parin tulitikkuaskin kokoinen sylinterimäinen palikka ruiskun lähellä mihin tulee joku pienempi letku ja sähköliitin.
Niin ja vika tosiaanki katoaa kun on hetken ajanut.
Niin joo ja kyseessähän tosiaankin oli 2.8 v6 syncro -98
Niin siis tottakai siellä jonkun sorttinen paine on mutta kun tankista kuuluu jo klonksahteluja kun se laajenee eli ei mikään pikku paine
aktiivihiilipönttö/magneettiventtiili
Niin eli onko tämä se parin tulitikkuaskin kokoinen sylinterimäinen palikka ruiskun lähellä mihin tulee joku pienempi letku ja sähköliitin.
Niin ja vika tosiaanki katoaa kun on hetken ajanut.
Niin joo ja kyseessähän tosiaankin oli 2.8 v6 syncro -98
Eikös siellä pitäisikin olla painetta kun bensapumppu on päällä? Jospa vika onkin vuotavassa korkissa?
Niin siis tottakai siellä jonkun sorttinen paine on mutta kun tankista kuuluu jo klonksahteluja kun se laajenee eli ei mikään pikku paine
APUJA! 1.8T Passatin tankki ei 'hengitä'
Terve!
Nyt tarvitsisi pikapikaa apuja hiukan vastaavanlaiseen ongelmaan, eli kyseessä on vm. 1997 1.8T Passat ja ongelmana on, että ajaessa tankki imee alipainetta itseensä. Toisin sanoen tankki ei 'hengitä' kunnolla.
Pidemmällä matkalla tämä näkyy sammahteluna ajaessa ja pahimmillaan tankki on imeytynyt kasaan (tuolloin tankki &polttoaineanturi vaihdettu).
Pitäisikö tankin korvausilma tulla polttoainekorkin pienien reikien läpi, vai onko sitä varten olemassa jokin erityinen putki tms, johon olisi kertynyt likaa? Nyt ajaminen onnistuu vain kun korkkia ei kiristä ihan loppuun asti, mutta tuntuu että tällöin tankki saa 'liikaa ilmaa'..?
Mikä siis neuvoksi?
Olisin todella kiitollinen, mikäli joku pystyisi jeesailemaan/neuvomaan asiassa mahdollisimman pian kun pitäisi huomenna lähteä pidemmälle reissulle,
Nyt tarvitsisi pikapikaa apuja hiukan vastaavanlaiseen ongelmaan, eli kyseessä on vm. 1997 1.8T Passat ja ongelmana on, että ajaessa tankki imee alipainetta itseensä. Toisin sanoen tankki ei 'hengitä' kunnolla.
Pidemmällä matkalla tämä näkyy sammahteluna ajaessa ja pahimmillaan tankki on imeytynyt kasaan (tuolloin tankki &polttoaineanturi vaihdettu).
Pitäisikö tankin korvausilma tulla polttoainekorkin pienien reikien läpi, vai onko sitä varten olemassa jokin erityinen putki tms, johon olisi kertynyt likaa? Nyt ajaminen onnistuu vain kun korkkia ei kiristä ihan loppuun asti, mutta tuntuu että tällöin tankki saa 'liikaa ilmaa'..?
Mikä siis neuvoksi?
Olisin todella kiitollinen, mikäli joku pystyisi jeesailemaan/neuvomaan asiassa mahdollisimman pian kun pitäisi huomenna lähteä pidemmälle reissulle,
niin oothan ihan kokeillu uuella korkilla? vaikka puhaltamalla tuntuu että sieltä pääsee ilmaa läpi, ni ei silti lupaa että se toimii oikein. En tiiä onko omassa alkuperäinen korkki mutta mulla on siinä korkin tankinpuoleisessa osassa jousi, eli kiristäessä korkki menee kasaan, tukkiskohan se ne ilmareijät sulla kun korkki menee kasaan? melkein miltätahansa huoltsikalta saa tarvike-tankinkorkkeja. Ja tuskin se tankki/kone liikaa ilmaa voi saada, ainoo vaan että pääsee enemmän bensasta haihtuu pois, tai jos kanttailet aika kovasti ni voi päästä läikkymään ulos tankista.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
En ole uudella korkilla kokeillut kun en ole saanut varmuutta, että 'hengittääkö' tankki korkin kautta, vai jotain muuta reittiä.. Vaihdoin väliaikasesti kokeeks korkin tosta toisesta Passatista. Saa nähdä miten vaikuttaa.
Jossain keskustelussa muistelin vaan lukeneeni, että jos bensatankki saa liikaa ilmaa menee pa-pumpulla paineet jotenkin sekaisin tms. Tiedä sitten miten pitää paikkaansa, mutta näin perstuntumalla meno tuntuu jotenkin tahmeemmalta mitä enemmän korkki on auki.
Tutkin tilannetta tässä iltasella vielä lisää. Gurut saa ohjeistaa vielä asian tiimoilta lisää, jos tietämystä löytyy...
En ole uudella korkilla kokeillut kun en ole saanut varmuutta, että 'hengittääkö' tankki korkin kautta, vai jotain muuta reittiä.. Vaihdoin väliaikasesti kokeeks korkin tosta toisesta Passatista. Saa nähdä miten vaikuttaa.
Jossain keskustelussa muistelin vaan lukeneeni, että jos bensatankki saa liikaa ilmaa menee pa-pumpulla paineet jotenkin sekaisin tms. Tiedä sitten miten pitää paikkaansa, mutta näin perstuntumalla meno tuntuu jotenkin tahmeemmalta mitä enemmän korkki on auki.
Tutkin tilannetta tässä iltasella vielä lisää. Gurut saa ohjeistaa vielä asian tiimoilta lisää, jos tietämystä löytyy...
Sama vika täälläkin. Alipainetta tankissa! Nyt mennään korkki höllässä ettei ole käyntiongelmia ja bensamittarikin näyttää pikkasen oikeempaa lukemaa.
Toinen kiusallinen ongelma on kun tankkaa niin saa lirutella pikkuhiljaa ainetta tankkiin ettei kahva koko ajan pätkis. Mahtaakohan olla joku ilmareikä tukossa joka vaikuttaisi tankkaamiseen (ja ehkä myös imupuoleen koneelle)?
Toinen kiusallinen ongelma on kun tankkaa niin saa lirutella pikkuhiljaa ainetta tankkiin ettei kahva koko ajan pätkis. Mahtaakohan olla joku ilmareikä tukossa joka vaikuttaisi tankkaamiseen (ja ehkä myös imupuoleen koneelle)?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa