Seat toledo, mikä ihmeen paino???

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

Seat toledo, mikä ihmeen paino???

ViestiKirjoittaja tepi3 » 19.3.2009 17:25

juu, tossa otin auton ylös ja rupesin vetarin kumia vaihtelemaan, niin oli apurungossa semmonen muutaman kilon 2"x2" tyyppinen palikka pultattuna kiinni. Mikä se on?

Liittyykö johonkin värinän vaimennukseen? tasapainoa...?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.3.2009 18:08

Juurikin värinän vaimennusta.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 19.3.2009 20:00

juu, meinaan jäi toi kyseinen pulikkasinne laittamatta ja tuntuu välillä hieman erilaiselta ajettaessa kuin aikaisemmin... kiitos tiedosta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.3.2009 23:51

Usein tuo ajo-ominaisuuksien muuttuminen on kuviteltua kun jotain muutoksia alustaan tehdään, henkilökohtaisesti en usko ko. käikäleen vaikuttavan ajo-ominaisuuksiin tippaakaan koska se ei yksinkertaisesti ole alustan ajo-ominaisuuksiin vaikuttaviin osiin mitenkään vaikutuksissa. Jotain tietynliasta resonanssia se voi kyllä vaimentaa tietyssä nopeudessa tai kierrosalueella, ohessa keskustelua aiheesta: http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=5077

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.3.2009 2:46

Ite otin seatista pois kaikki noi painot kans. Etuakselin painon ja syyläriä kannattelevassa palkissa olleen painon. Tuo jälkimmäinenkin on varaosaohjelman mukaan vain ohjaustehostetuissa malleissa. Ihme limppuja.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 20.3.2009 13:15

kiitos vinkeistä!! en varmaankaan sitten ees viitti laittaa sitä palikkaa sinne takasin, mitä sitä turhia :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.3.2009 13:17

Ettekö te oo aatellu että jostain syystä se siellä on?

Sehän voi olla että poistaa jotain epämiellyttäviä resonansseja, mutta kun ei sitä tiedä mihin kaikkialle kyseinen resonanssi vaikuttaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 20.3.2009 13:27

Äh, tunnetustihan ne autotehtaalla laittaa jämärautaa lisäpainoksi tuotteisiinsa, niin pääsevät siitä helposti eroon, kilohinta on kuluttajalle näin houkuttelevampi... vai oliko se suunnitteluinsinööri sittenkin suojannut resonanssin aiheuttamilta rasitusmurtumilta... hmm en minä tiedä ottakaa pois vaan niin säästyy tippa bensaa tuhannella kilometrillä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.3.2009 13:32

Eikä ne resonanssit laakeroiduissa kohteissakaan suotuisia ole...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.3.2009 20:29

Kyllä niillä jokin merkitys on, se on selvä. Siltikin jos autosta poistetaan kaikki ylimääräinen paino, näyttelee nämä mökkylät melko suuressa osassa tätä projektia. Tiedossa on kuitenkin että em. osien poiston jälkeen autoilla on ajettu todella suuria kilometrimääriä ilman ongelmia, toki tietenkin osan merkitykseen voi vaikuttaa myös se että auton ja etuakseliston muut osat ovat kokeneet niin paljon muokkauksia/etuakselisto jäykistämistä ettei sen resonanssipainon merkitys enää päde -tai sitten se voi päteä moninkertaisesti. Tiedä häntä, mokomia painoja en kyllä ainakaan tuohon omaan autooni enää paikalleen laita.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa