juu, tossa otin auton ylös ja rupesin vetarin kumia vaihtelemaan, niin oli apurungossa semmonen muutaman kilon 2"x2" tyyppinen palikka pultattuna kiinni. Mikä se on?
Liittyykö johonkin värinän vaimennukseen? tasapainoa...?
Seat toledo, mikä ihmeen paino???
Valvoja: ffp jäsenet
Usein tuo ajo-ominaisuuksien muuttuminen on kuviteltua kun jotain muutoksia alustaan tehdään, henkilökohtaisesti en usko ko. käikäleen vaikuttavan ajo-ominaisuuksiin tippaakaan koska se ei yksinkertaisesti ole alustan ajo-ominaisuuksiin vaikuttaviin osiin mitenkään vaikutuksissa. Jotain tietynliasta resonanssia se voi kyllä vaimentaa tietyssä nopeudessa tai kierrosalueella, ohessa keskustelua aiheesta: http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=5077
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Äh, tunnetustihan ne autotehtaalla laittaa jämärautaa lisäpainoksi tuotteisiinsa, niin pääsevät siitä helposti eroon, kilohinta on kuluttajalle näin houkuttelevampi... vai oliko se suunnitteluinsinööri sittenkin suojannut resonanssin aiheuttamilta rasitusmurtumilta... hmm en minä tiedä ottakaa pois vaan niin säästyy tippa bensaa tuhannella kilometrillä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä niillä jokin merkitys on, se on selvä. Siltikin jos autosta poistetaan kaikki ylimääräinen paino, näyttelee nämä mökkylät melko suuressa osassa tätä projektia. Tiedossa on kuitenkin että em. osien poiston jälkeen autoilla on ajettu todella suuria kilometrimääriä ilman ongelmia, toki tietenkin osan merkitykseen voi vaikuttaa myös se että auton ja etuakseliston muut osat ovat kokeneet niin paljon muokkauksia/etuakselisto jäykistämistä ettei sen resonanssipainon merkitys enää päde -tai sitten se voi päteä moninkertaisesti. Tiedä häntä, mokomia painoja en kyllä ainakaan tuohon omaan autooni enää paikalleen laita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 117 vierailijaa