Sharan VR-6 rikkaalla?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

smokie
-
Viestit: 16
Liittynyt: 21.2.2006 22:02

Sharan VR-6 rikkaalla?

ViestiKirjoittaja smokie » 22.9.2008 14:11

Heps. Parikymmentä tkm on tullut Sharanilla päästeltyä ja pikkuhiljaa alkaa pänniä sen todella raivostuttava ominaisuus. Tiedot ensin: vm-96, moottori VR-6 + automaatti loota. Mittarissa pian 150tkm.

Kylmänä kun antaa vähänkään reilummin hanaa niin koko kosla tukehtuu siihen paikkaan ja sitten onkin tiedossa piiiiiiiitkä starttaus. Ellei kaasua polje ihan niin reilusti, nin auto vaan "hyytyy", eikä kulje oikein mihinkään. Lämpöisenä ei ole tälläistä ongelmaa.

Tai ehkä on? Kun kiihdyttää "kohtuullisesti" vauhti kiihtyy kaikkein eniten silloin kun kiihdytys on jo ohi ja nostaa jalkaa kaasulta. Aluksi ajattelin että loodassa menee turbiini lukkoon mikä siirtää moottorista ylimääräiset kierrokset tiehen mutta paranoidiin mieleen vilahti ajatus notta jospa kiihdytettäessä kone käy törkeän rikkaalla ja kaasua nostettaessa seos palautuu siedettävämpiin lukemiin = enemmän tehoa. Muutenkin kaasua saa painaa todella reilusti ennenkuin pirssi kiihtyy yhtään huomattavammin, tosin oon tottunut manuaaliaskeihin.

Bensankulutus on pitkää matkaa nätisti ajeltaessa (alle 100km/h) nippanappa alle 10L / 100km ja sikaillessa menee helposti 12-13. Pienillä matkoilla bensaa menee aivan röyhkeän paljon, liittynee tuohon tukehtumisongelmaan? Muuten auto pelaa mainiosti ja ooppeleiden jälkeen olo on kuin taivaassa istuisi, mainio pirssi.

smokie
-
Viestit: 16
Liittynyt: 21.2.2006 22:02

ViestiKirjoittaja smokie » 19.3.2009 14:15

Kaivellaas vanha ja sitkeä ongelma ylös. Ajoittain olen lyönyt päätäni seinään tuon ongelman kanssa ilman mitään tuloksia. On tainnut kulutuskin kasvaa pikkuhiljaa. Viimeisimmät havainnot oli että pitkän ajon jälkeen tulpat näytti ihan normaaleilta mutta lyhyen ajon jäljiltä olivat ihan pikimustat. Vaihdoin uudet tulpat ilman mitään vaikutusta ja samalla tutkailin kpinöitä ajoituslampun kanssa. Oon havainnut että jos kipinä on marginaalinen lamppu ei meinaa näyttää valoa ollenkaan. No koko takarivi oli aika mykän oloinen ja nytten seuraavaksi aion syyttää puolaa. Johdot on vastusmittarin mukaan OK mutta onpa se ennenkin nähty ettei se totuutta kerro.. Onko puolalle olemassa jotain arvoja, voiko sitä tutkia yleismittarin kanssa? Ei meinaa perse kestää ostella turhia osia...

Tai onko ehdotuksia? Joku anturi kenties? Alkaa olla sormi suussa..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.3.2009 0:00

Lambdavika ?
edit: Searchia jo käytetty ?
Viimeksi muokannut p0wer, 20.3.2009 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 20.3.2009 10:26

Vikakoodit luettu?

smokie
-
Viestit: 16
Liittynyt: 21.2.2006 22:02

ViestiKirjoittaja smokie » 20.3.2009 18:46

No on ettitty juu. Ei vain mitkään aiemmat (löytämäni) postaukset mun mielestä viitanneet samaan vikaan.

Vikakoodeja ei ole luettu, kynnys korjaamolle menemiseen ei ole vielä ylittynyt eikä auto vilkuttele mitään vikavaloa. Ei kai se lambdasta voi olla kiinni kun ongelmat esiintyy kylmällä koneella. Siksi ajattelin jotain anturivikaa, tulpanjohtoja ihmetellessä auto päätti pyöritellä flektiä vaikka lämpömittari oli hädintuskin noussut asteikolle. Ilmeisesti noita ohjaa eri anturit. Mutta ei kait se tuostakaan voi kiinni olla, jos kone luulee olevansa kuuma (siis kylmänä) niin silloinhan menisi laihalle. Näin ei tosiaan käy, bensa haisee oikein komiasti kun pihasta peruuttaa pois.

Ostin pirssiä varten korjauskirjan jossa heti ensimmäisellä sivulla mainittiin "V-6 engine not included". Pitää laittaa harkintaan ostaa moottoria varten oma kirja.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.3.2009 19:19

Saattaa vaan helpottaa monta kirjaa ja postausta se vikakoodien luku, ei se konkurssia tee ;)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.3.2009 19:28

Vikakoodit lukuun ja vagcomilla tutkailemaan eri antureiden näyttämiä ovatko järkeviä niin ei tartte arvailla niin paljoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa