hermot menee AHU:n kanssa! prkl!!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

hermot menee AHU:n kanssa! prkl!!

ViestiKirjoittaja Jope86 » 15.3.2009 17:33

eli tilanne on se että joka ikisen kerran ohittaessa vetää limppiin... ja antaa vikakoodin:
00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

-letkut käyty läpi, ei vuotoja
-kokeiltu uutta MAFfia
-n75 pitäisi olla ehjä
-ahdot pleedattu 1.2 bar ja iq 2.0

tossa vielä vähän LOGia jos noista joku jotain ymmärtäs...

Friday,13,March,2009,13:45:23
028 906 021 GK,,1.9l R4 EDC 00SG 1414,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'011
,,,,,,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle
,TIME,,,,,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,Boost Valvle
Marker,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,,,,,,0.83,1239,250.0,515.4,4.8,1.23,1239,948.6,1040.4,91.6
,,,,,,1.63,1197,250.0,508.7,21.1,2.05,1176,948.6,1030.2,91.6
,,,,,,2.45,1155,250.0,422.3,59.8,2.85,1155,999.6,1030.2,91.2
,,,,,,3.25,1113,385.0,399.0,59.8,3.65,1113,1224.0,1030.2,72.9
,,,,,,4.08,1134,530.0,522.0,39.8,4.49,1155,1224.0,1030.2,48.6
,,,,,,4.91,1071,250.0,522.0,59.8,5.34,1302,969.0,1030.2,54.2
,,,,,,5.76,1659,255.0,422.3,59.8,6.17,1638,989.4,1030.2,57.4
,,,,,,6.59,1638,255.0,425.6,59.8,6.99,1596,989.4,1030.2,61.0
,,,,,,7.42,1575,250.0,425.6,59.8,7.84,1554,989.4,1040.4,65.3
,,,,,,8.25,1512,250.0,545.3,4.8,8.67,1449,979.2,1030.2,70.5
,,,,,,9.07,1407,250.0,535.3,4.8,9.47,1365,969.0,1030.2,76.1
,,,,,,9.87,1302,250.0,525.4,4.8,10.27,1260,958.8,1030.2,82.9
,,,,,,10.67,1218,250.0,518.7,4.8,11.07,987,948.6,1030.2,90.0
,,,,,,11.48,924,250.0,435.6,59.8,11.88,924,948.6,1030.2,91.6
,,,,,,12.28,1155,250.0,395.7,59.8,12.68,1407,969.0,1030.2,91.2
,,,,,,13.08,1617,250.0,528.7,4.8,13.48,1512,989.4,1020.0,91.6
,,,,,,13.90,1449,250.0,542.0,4.8,14.32,1365,969.0,1020.0,91.6
,,,,,,14.73,1281,250.0,522.0,19.9,15.15,1302,958.8,1020.0,91.6
,,,,,,15.55,1239,265.0,425.6,59.8,15.95,1260,1050.6,1020.0,90.0
,,,,,,16.36,1302,325.0,435.6,59.8,16.80,1386,1173.0,1020.0,75.3
,,,,,,17.21,1470,330.0,428.9,59.8,17.63,1575,1224.0,1030.2,54.6
,,,,,,18.03,1701,500.0,488.8,58.2,18.43,1869,1876.8,1071.0,34.7
,,,,,,18.83,2142,850.0,847.9,4.8,19.23,2478,1836.0,2080.8,51.0
,,,,,,19.63,2793,850.0,847.9,4.8,20.03,3108,1825.8,2172.6,91.2
,,,,,,20.43,3402,850.0,847.9,4.8,20.83,3675,1805.4,2131.8,91.2
,,,,,,21.23,3927,850.0,847.9,4.8,21.63,4158,1774.8,2101.2,91.6
,,,,,,22.03,4347,850.0,847.9,4.8,22.43,4137,1183.2,2060.4,91.6
,,,,,,22.83,2856,850.0,847.9,4.8,23.23,2961,1836.0,2244.0,91.6
,,,,,,23.63,3066,850.0,847.9,4.8,24.03,3192,1825.8,2182.8,91.6
,,,,,,24.43,3297,850.0,847.9,4.8,24.84,3402,1825.8,2193.0,91.6
,,,,,,25.24,3507,850.0,847.9,4.8,25.64,3591,1815.6,2172.6,91.2
,,,,,,26.06,3675,850.0,847.9,4.8,26.47,3759,1805.4,2172.6,91.6
,,,,,,26.89,3843,850.0,847.9,4.8,27.31,3906,1795.2,2162.4,91.6
,,,,,,27.71,3969,850.0,847.9,4.8,28.11,3612,1122.0,2091.0,91.6
,,,,,,28.51,2709,850.0,847.9,4.8,28.91,2730,1836.0,2305.2,91.6
,,,,,,29.32,2772,850.0,847.9,4.8,29.72,2793,1836.0,2233.8,91.2
,,,,,,30.12,2835,850.0,847.9,4.8,30.52,2793,1071.0,2223.6,91.6
,,,,,,30.94,1995,250.0,711.6,4.8,31.35,1596,989.4,1295.4,90.4
,,,,,,31.77,2142,250.0,615.1,59.8,32.18,2142,1030.2,1244.4,91.2
,,,,,,32.58,2121,250.0,495.4,59.8,32.98,2079,1030.2,1234.2,91.2
,,,,,,33.38,2058,250.0,482.1,59.8,33.78,2016,1020.0,1213.8,91.6
,,,,,,34.18,1995,250.0,475.5,59.8,34.58,1974,1020.0,1203.6,91.2
,,,,,,34.98,1953,255.0,478.8,59.8,35.38,1932,1009.8,1193.4,91.6
,,,,,,35.78,1911,255.0,485.5,59.8,36.18,1890,1009.8,1193.4,91.6
,,,,,,36.58,1848,250.0,478.8,59.8,36.98,1848,1009.8,1193.4,91.2
,,,,,,37.38,1827,250.0,475.5,59.8,37.78,1785,1009.8,1183.2,91.6
,,,,,,38.18,1743,250.0,545.3,4.8,38.58,1743,999.6,1101.6,91.2
,,,,,,38.98,1701,250.0,555.3,4.8,39.38,1680,999.6,1091.4,91.6
,,,,,,39.78,1659,250.0,552.0,4.8,40.18,1638,989.4,1091.4,91.6
,,,,,,40.58,1617,250.0,555.3,4.8,40.98,1596,989.4,1081.2,91.2
,,,,,,41.38,1554,250.0,552.0,4.8,41.78,1554,989.4,1081.2,91.6
,,,,,,42.18,1554,255.0,538.6,19.9,42.58,1512,989.4,1081.2,91.6
,,,,,,42.98,1155,250.0,555.3,4.8,43.38,1092,948.6,1081.2,91.2
,,,,,,43.81,2037,250.0,389.0,59.8,44.23,2625,1846.2,1081.2,41.4
,,,,,,44.65,2751,850.0,847.9,4.8,45.06,2877,1836.0,2254.2,90.8
,,,,,,45.46,2982,850.0,847.9,4.8,45.86,3108,1836.0,2213.4,91.6
,,,,,,46.29,3213,850.0,847.9,4.8,46.71,3318,1836.0,2233.8,91.6
,,,,,,47.13,3423,850.0,847.9,4.8,47.54,3549,1825.8,2233.8,91.2
,,,,,,47.94,3633,850.0,847.9,4.8,48.37,3717,1815.6,2223.6,91.2
,,,,,,48.79,3801,850.0,847.9,4.8,49.21,3885,1805.4,2203.2,91.6
,,,,,,49.62,3969,850.0,847.9,4.8,50.02,4053,1795.2,2182.8,91.2
,,,,,,50.45,4137,850.0,847.9,4.8,50.87,3906,1162.8,2172.6,91.6
,,,,,,51.29,2835,850.0,847.9,4.8,51.70,2898,1846.2,2284.8,90.4
,,,,,,52.10,2940,850.0,847.9,4.8,52.50,2982,1846.2,2233.8,91.6
,,,,,,52.90,3024,850.0,847.9,4.8,53.30,3066,1846.2,2254.2,91.6
,,,,,,53.73,3108,850.0,847.9,4.8,54.15,3171,1846.2,2264.4,91.6
,,,,,,54.56,3192,850.0,847.9,4.8,54.98,3234,1846.2,2264.4,91.6
,,,,,,55.38,3297,850.0,847.9,4.8,55.78,3318,1846.2,2274.6,91.6
,,,,,,56.18,3360,850.0,847.9,4.8,56.58,3402,1846.2,2274.6,91.6
,,,,,,56.98,3444,850.0,847.9,4.8,57.38,3486,1846.2,2274.6,91.6
,,,,,,57.78,3507,850.0,847.9,4.8,58.18,3528,1856.4,2264.4,68.1
,,,,,,58.58,3528,850.0,811.3,4.8,58.98,3528,1856.4,1887.0,68.1
,,,,,,59.38,3528,850.0,847.9,4.8,59.78,3549,1836.0,1927.8,68.1
,,,,,,60.18,3045,255.0,724.9,4.8,60.58,2226,1060.8,1509.6,68.1
,,,,,,60.98,1785,250.0,581.9,4.8,61.38,2688,1081.2,1224.0,68.1
,,,,,,61.78,2730,250.0,598.5,4.8,62.18,2709,1081.2,1275.0,68.1
,,,,,,62.58,2688,250.0,608.5,4.8,62.98,2646,1081.2,1305.6,68.1
,,,,,,63.38,2604,250.0,608.5,4.8,63.78,2562,1071.0,1305.6,68.1
,,,,,,64.18,2520,250.0,605.1,4.8,64.58,2478,1060.8,1295.4,68.1
,,,,,,64.98,2436,250.0,601.8,4.8,65.38,2394,1060.8,1285.2,68.1
,,,,,,65.78,2352,250.0,595.2,4.8,66.18,2310,1060.8,1275.0,68.1
,,,,,,66.58,2268,250.0,588.5,4.8,66.98,2247,1050.6,1254.6,68.1
,,,,,,67.38,2205,250.0,585.2,4.8,67.78,2184,1050.6,1244.4,68.1
,,,,,,68.18,2205,550.0,595.2,19.9,68.58,2205,1897.2,1295.4,68.1
,,,,,,68.98,2226,850.0,847.9,4.8,69.38,2247,1897.2,2050.2,68.1
,,,,,,69.78,2268,850.0,847.9,4.8,70.18,2289,1887.0,2101.2,68.1
,,,,,,70.58,2289,850.0,847.9,4.8,70.98,2289,1060.8,2060.4,68.1
,,,,,,71.38,2289,250.0,605.1,59.8,71.78,2268,1050.6,1387.2,68.1
,,,,,,72.18,2247,250.0,601.8,4.8,72.58,2247,1050.6,1244.4,68.1
,,,,,,72.98,2226,250.0,588.5,4.8,73.38,2205,1050.6,1213.8,68.1
,,,,,,73.78,2184,250.0,578.6,4.8,74.18,2184,1040.4,1203.6,68.1
,,,,,,74.58,2163,250.0,578.6,4.8,74.98,2163,1040.4,1193.4,68.1
,,,,,,75.38,2142,250.0,578.6,4.8,75.78,2142,1040.4,1193.4,68.1
,,,,,,76.18,2121,250.0,575.2,4.8,76.58,2121,1040.4,1183.2,68.1
,,,,,,76.98,2100,250.0,575.2,4.8,77.38,2079,1040.4,1183.2,68.1
,,,,,,77.78,2058,250.0,571.9,4.8,78.18,2058,1030.2,1183.2,68.1
,,,,,,78.58,2037,250.0,575.2,4.8,78.98,2016,1030.2,1173.0,68.1
,,,,,,79.38,1995,250.0,575.2,4.8,79.78,1974,1030.2,1162.8,68.1
,,,,,,80.18,1953,250.0,565.3,4.8,80.58,1911,1020.0,1162.8,68.1
,,,,,,80.98,1890,250.0,561.9,4.8,81.38,1890,1081.2,1152.6,68.1
,,,,,,81.78,1869,265.0,485.5,59.8,82.18,1869,1162.8,1162.8,68.1
,,,,,,82.58,1848,275.0,492.1,59.8,82.98,1848,1152.6,1173.0,68.1
,,,,,,83.38,1848,275.0,495.4,59.8,83.78,1827,1152.6,1193.4,68.1
,,,,,,84.18,1827,280.0,508.7,59.8,84.61,1827,1162.8,1203.6,68.1
,,,,,,85.02,1806,280.0,512.1,59.8,85.44,1806,1152.6,1213.8,68.1
,,,,,,85.84,1785,275.0,508.7,59.8,86.24,1785,1152.6,1224.0,68.1
,,,,,,86.64,1785,275.0,512.1,59.8,87.04,1785,1142.4,1224.0,68.1
,,,,,,87.44,1785,270.0,505.4,59.8,87.86,1785,1132.2,1224.0,68.1
,,,,,,88.26,1785,270.0,502.1,59.8,88.69,1806,1101.6,1224.0,68.1
,,,,,,89.10,1806,265.0,498.8,59.8,89.52,1806,1071.0,1213.8,68.1
,,,,,,89.93,1806,260.0,495.4,59.8,90.35,1806,1040.4,1213.8,68.1
,,,,,,90.77,1806,260.0,488.8,59.8,91.18,1806,1009.8,1203.6,68.1
,,,,,,91.60,1806,255.0,488.8,59.8,92.00,1806,1009.8,1193.4,68.1
,,,,,,92.40,1806,255.0,492.1,59.8,92.80,1785,1009.8,1193.4,68.1
,,,,,,93.20,1785,255.0,485.5,59.8,93.60,1785,1009.8,1183.2,68.1
,,,,,,94.00,1785,260.0,485.5,59.8,94.40,1764,1132.2,1183.2,68.1
,,,,,,94.80,1764,275.0,492.1,59.8,95.21,1743,1142.4,1183.2,68.1
,,,,,,95.63,1743,275.0,502.1,59.8,96.05,1743,1142.4,1193.4,68.1
,,,,,,96.46,1743,275.0,508.7,59.8,96.88,1722,1132.2,1193.4,68.1
,,,,,,97.28,1722,270.0,508.7,59.8,97.68,1722,1132.2,1203.6,68.1
,,,,,,98.09,1722,270.0,508.7,59.8,98.49,1722,1122.0,1203.6,68.1
,,,,,,98.89,1722,260.0,502.1,59.8,99.33,1722,999.6,1203.6,68.1
,,,,,,99.74,1722,250.0,492.1,59.8,100.16,1701,999.6,1193.4,68.1
,,,,,,100.56,1701,250.0,478.8,59.8,100.96,1701,999.6,1173.0,68.1
,,,,,,101.37,1701,250.0,468.8,59.8,101.79,1701,999.6,1132.2,68.1

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 15.3.2009 17:55

00575 - Intake Manifold Pressure

Onko koitettu uudella imusarjan paine-anturilla ?
Anturi löytyy paine-letkusta vähän ennen imusarjaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 15.3.2009 18:12

Eipä löydy AHUssa, siinä se on ECUn sisällä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 15.3.2009 18:14

Eli anturilta menee Eculle asti pieni letku ? Letku irti ja katsoa onko se tukossa / ahdas.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 15.3.2009 18:16

Menee imusarjasta letku ECUn sisään MAPpi anturille.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 15.3.2009 18:22

Mikäs tuossa on muuten vakio-ahdot, jos niitä on nyt kerran nostettu ja raja ylittyy niin sehän menee silloin vika-tilaan ?

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 15.3.2009 18:37

mapin letku tarkastettu ja on kunnossa.. tekee saman myös vakio ahdoilla.. jotka on
ilmeisesti 0.9bar

vaisiko vika olla esim imusarjan tiiviste? yms?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.3.2009 19:11

n75 temppuaa

JPolvela
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.3.2006 20:07

00575

ViestiKirjoittaja JPolvela » 15.3.2009 19:14

Et ole ainut ongelman kanssa. Olen itekkin tapellut viimeisen vuoden ajan samasta vikakoodista. Mitä kyselin kotimaisilta foorumeilta apuja, niin ei oikein kellään tahdo löytyä ratkaisua tähän ongelmaan (muuta kuin auton vaihto). Lontoon kielisillä foorumeilla neuvotaan vaihtamaan n75-venttiili, alipaineletkut, se ecun sisällä oleva pieni letku, tarkistamaan ahtovuodot ja viimeisenä vaihtoehtona tarkistamaan hukkaportin painekellon kunto. Painekellossa kuulemma voi olla joko vuoto tai se on täynnä huohotusmoskaa...Foorumeilla ei niinkään uskota sen paineanturin hajoamiseen, mikä on tinattu sinne piirilevylle.

Ite olen vaihellu n75-venttiilin, kaikki alipaineletkut, sekä pienet paineletkut myös sen ecun sisällä olevan. Ahtoletkut tarkistettu vuotojen varalta. JA vikakoodia pukkaa edelleen. Se on jännä, että kertaakaan ei ole menny vikatilaan kun on kiihyttänyt kaasupohjassa, mutta esim motarilla ei kärsi vitosella paljoa kiihyttää kun menee jo vikatilaan.

Itellä loppu mielenkiinto ongelman ratkaisemiseen kun ei ole oikein paikkaa missä värkätä, ei viitti taivasalla ruveta mihinkään isompaan kun pitää autolla päästä töihinkin seuraavana päivänä. Mutta kirjotele vastaus tänne, jos satut löytään ratkaisun tähän...

Edit: auto on vakio ja ahtopaineet on normaalit, eikä jää piikityksen jälkeen seilaamaan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.3.2009 19:45

laita 3 barin mappi ;) johdot boxin sisältä anturille...

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 15.3.2009 19:54

selviänkö pelkällä kolvaushommalla tossa 3bar mapin vaihdossa vai pitääkö jotakin rukata vag-comilla??

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.3.2009 20:01

juu kolvailulla luonaa...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.3.2009 21:43

Tuossa hukkaportin kello jutussa voi ola perääkin. Kun otin tuon oman vakioahtimen pois niin hykkaportin kello oli ainakin ihan täynnä öljyä/paskaa.

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 16.3.2009 20:24

olisiko kenelläkään kytkentäkaaviota tota mapin vaihtoa silmälläpitäen? tai voisiko joku muuten selventää hommaa?? hommasin jo C loppuisen mapin odottamaan asennusta...

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 17.3.2009 19:18

Vai 3bar MAPpia kiinni... siitä vaan. Login perusteellahan tuo on miltei selvä tapaus ja EeroP:kin jo kertoi sen todennäköisimmän vian. Eikä kukaan näköjään edes ihmettele, miksi ahdot bleedattu 1,2bar? ISOT suuttimet vakio turbolla?
Hermothan tämmöseen vastaillessakin menee.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.3.2009 20:14

* sulla on asiat hyvin jos hermojenmenetysongelmat on tota luokkaa :)
vakiosuuttimethan tosa on ? bleedit tietty pois jos mappia vaihtelee

edit: katos olikin toinen jamppa kun sano että n75 vaihdettu eikä jope86 =)
Viimeksi muokannut TerZi1982, 17.3.2009 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AMTman
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.9.2006 23:49

n75

ViestiKirjoittaja AMTman » 17.3.2009 20:32

Ja ihan ilmaiseksi vinkiksi kerrottakoon, notta tarkastappa myös N75:n johtosarja katkosten varalta ja oikosulun mahdollisuus johtojen/rungon välillä..

Nimim: Lesson learned.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.3.2009 20:49

MItä järkeä on alkaa vaihtaa mappia kun vika ei kumminkaan poistu sillä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 17.3.2009 22:16

vaihda nyt se n75 ihan ensimmäiseksi ja sitten kerro miten kävi.

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 18.3.2009 11:03

Oma teki aivan samaa kun ahdot meni yli kilon. Nyt on ahdot rajoitettu 1bar ja vika hävis sillä. Suosittelen kokeilemaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.3.2009 11:47

jos maffin ja mapin eroitus liian suuri niin antaa silloinkin koodin :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.3.2009 12:19

uudella mapilla pääsee siitä juur eroon että ahtojen takia tulee

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.3.2009 13:37

Mistä välistä ahdot on muuten bleedattu?

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 18.3.2009 20:23

no tällä hetkellä ahtoja ei ole bleedattu ollenkaan ja menee limbbiin edelleen isoilla vaihteilla vedättäessä... kokeilen ensin vielä uudella N75 ennenkuin rupeen kolvaileen sitä mappia paikalleen..

ja Sami P jos hermot on noin riekaleina niin varmaan parempi kun et vastaa ollenkaan??

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 18.3.2009 21:37

Juu täysin riekaleina, mutta en ole ainoa. Viittasin tölväykselläni ihan vain topikin otsikkoon. Liekö tuotakaan kukaan edes muistaa kun moni täällä ei tahdo muistaa kahta edellistä postausta pidemmälle.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 19.3.2009 0:20

Login perusteella ahtaa noin +400 mbar yli pyynnin, josta tuo vikakoodi johtuu. ECU yrittää korjata tilannetta täysillä, ahtopaineen säätöventtiilin Duty cycle yli 90%.
Jos hukkaportin kello ja letkut on kunnossa, niin N75 venttiili on silloin sökö.

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 20.3.2009 21:11

no niin... nyt on N75 vaihdettu ja limbbasi vieläkin evryn kanssa kovemmissa vauhdeissa.
syyksi selvisi hukkaportin kellon säätö jota oli ronkittu... muuten rupesi pelaamaan pirun hyvin... Kiitos ja nam!!

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.3.2009 21:23

eli portti ei auennut enää riittävästi että olisi pitänyt ahdot kurissa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.3.2009 23:11

Joku koittanut nostaa siitä ahtoja :D

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.3.2009 20:07

Jatketaan ja lainataan aihetta. Eli tänään porukoita heitin lentokentälle Vaasan ja sieltä takasin Seinäjoelle. No ajelin takaisin sjoelle päin ja lähdin ohittamaan jotain Nissania niin sen ohitettavan kohdalla passatista katos täysin tehot ja auto ei kiihtynyt mihinkään, ohi pääsin kumminkin onneksi. Kaverilla on TDi golffissa täysin samaa vikaa että esim neloseela lähtee 60km/h vauhdista kaasupohjassa kiihdyttämään niin noin 2200 kierroksen kohdalla tehot häviää. Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin toimii normaalisti. Vikakoodeja ei passatista olla luettu,mutta tuossa Golffissa oli muistaakseni suomennettuna jotenkin että "ahtaa liikaa". Kaveri on massamittarin vaihtanut,mutta sekään ei auttanut. Nyt ajattelin että oliskohan se vika sitten tuossa "N75-venttiilissä"? Molemmissa autoissa se naksuu ihmeellisesti kun virrat on päällä, passatissa ei ole tuota ennen tehnyt..

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 22.3.2009 20:20

^Juu, N75 huonona / letkut tukossa.
Tai sitten VNT:n ollessa kyseessä, johdinsiivet voivat jumitella.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.3.2009 21:12

Mitä tuo venttiili maksaa marmorilla? Tarkoitatko että turbon siivet jumittaa? Kalliskin korjauttaa jos turbossa vika?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 23.3.2009 10:12

N75 venttiili on muistaakseni maksaa 80-90e pintaan ja jos VNT ahtimen siivet jumittaa niin ahdin irti ja putsaus.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.3.2009 10:33

pierburg 721895550 tarvikkeena 45€

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.3.2009 21:11

Kävin merkkiliikkeessä tänään tuosta viasta kyselemässä kun tuntuu olevan yleinenkin vika. Kun kuvailin vikaa niin epäilivät että turbo jumittaa, mutta noita venttiileitäkin on kuulemma mennyt.. Kävi varaosamyyjä sitten joltain asentajalta kyselemässä ja sieläkin samaa virttä kertoivat. No myyjä sitte muisti että jollain sen talon raskaankaluston asentajalla oli jossai TDi Seatissa ollut samaa vikaa ja oli tuon venttiilin vaihtanut,mutta mitään ei ollu auttanut. Oli kuulemma hermonnu ja kotimatkalla huudattanu autoa 3 vaihteella monta kilometriä ja oli auttanut. Myyjä sitte käski kokeilla tuota samaa. No minäpä sitte poljin tota nokilekaa monta kilsaa 3 vaihteella ja kierrokset jossain 4000:ssa ja kappas en saanut enää vikaa millään päälle, kävin vielä tunti sitte kokeilemassa eikä enää vikaa tullut:) Mutta pitää ny kattoa että alkasko todella tuolla toimimaan..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.3.2009 21:47

Niinhän se voi olla että hissuttelun tuloksena johdinsiivet olivat vain paksun karstan peitossa ja näinollen kiinni jumineet.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.3.2009 22:25

Tottahan se karsta palaa kun tulee tarpeeksi lämpöä.

Itse luulin kerran auton syttyneen jostain tuleen kun motarilla oikeen päästelin.
Ajon jälkeen kotipihalla jälkikäyttöä ja tuli aivan sairas usva pakoputkesta tyhjäkäynnillä. Tais karsta poikineen palaa siellä...

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 25.3.2009 10:29

Juu. Turhaan sitä moottoria kiusaa ajelemalla 80km/h viitosvaihteella kierrokset 1500rpm tuntumassa. Karstaa vaan kerää.
Reippaasti vaan kierroksia, talvella varsinkin, niin pysyy se pikku-ihanainen turbo puhtaana. Ei se siihen hajoa, vaikka reilusti yli kahdentonnin kiekoilla ajelisi matkaakin näillä käänteisnopeilla suomen teillä.

Muutenkin tuntuu, että kun näitä pikku dieseleitä myydään niin taloudellisina ja alhaalta vääntävinä, niin sitten mummut ja papat köröttää niillä kuutosvaihteella 1100rpm. Ja hienosti vääntää, ainakin paremmin kuin se entinen 1,3l fiesta.
Sitten on turbot, katit ja hiukkassuodattimet tukossa ja pajoilla tekemistä. Toisaalta täytyyhän niilläkin, ainakin nyt, töitä olla!

Auto tykkää siitä, että sillä ajetaan!

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.3.2009 20:16

Kyllä se vaan sillä tuli kuntoon perkeles:) 250km oon sillä ajellu sen jälkeen eikä oo vika palannu.. Eli monon pohjaa noi rieselitkin vaan tarvii, voimasavua ilmoille:D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa