Tdi Pasanen
Valvoja: ffp jäsenet
Tdi Pasanen
Tuli parisen viikkoa sitten lähdettyä hakemaan ventoon uutta kytkinpakettia kun matkalla huomasin autoliikkeen pihassa punaisen pasuunan.. lapputietojen mukaan auto olisi ollut 80 heppainen ja ajettu vain 260tkm ja ruotsista tuotu.. Mutta kun hansikaslokerossa olleita lappuja pääsin lukemaan auto tosiaankin oli 110hp versio + autolla ajettu paljonkin enemmän kuin 260tkm kun huoltokirja alkoi vuodelta -01 jolloin kilometrejä oli 19tkm.. Sekä autosta löytyi vakionopeuden säädin + ilmastointi ja sähkölasit joka ikkunaan..
Koeajollahan olisin halunnut jäädä koko loppu illaksi, mutta liikkeen omistajan puhelu pakotti saapumaan takaisin laittamaan nimeä lappuun jolloin vento jäi sinne ja passatti lähti mukaani kotiin..
Kotona tuli huomattua sellainen temppu että auto laski ikkunat automaattisesti sekä ovet ei menneet lukkoon kuskinovesta.. Seuraavalla viikolla sitten käväisin romikselta hakemassa osia ja rupesihan se toimimaan.. Renkaatkin piti vaihtaa kuluneista kitkoista nastarenkaisiin..
Vielä pitäisi nelipyöräsuuntauksessa käyttää kyseistä autoa ja takaoviin kaiuttimet hankkia kun joku oli neki vienyt tuosta..
Jotain kuvaa piti napata
Tuli tuossa paripäivää sitten noita lisävaloja mietittyä ja lähdin sitten niitä asentelemaan ja tuli huomattua entisen omistajan tekemät patentit rosvoliittimillä + johtojen yhteen liittämisellä jesseteipin avulla sekä sulakkeen pois jättämisellä.. vielä en sitten jaksanut kuin purkaa vanhat irti jolloin silmät iskivät ensikertaa kunnolla tähän.
Ilmeisesti jonkintyyppinen tyyppivika kun ei mistään tunnu tuohon mitään suojaa löytyvän?
Mutta katsotaan nytten miten tätä vielä jaksais muokkailla.. Passatti on sentään 3 volkkari joka minun alla on pyörinyt..
Koeajollahan olisin halunnut jäädä koko loppu illaksi, mutta liikkeen omistajan puhelu pakotti saapumaan takaisin laittamaan nimeä lappuun jolloin vento jäi sinne ja passatti lähti mukaani kotiin..
Kotona tuli huomattua sellainen temppu että auto laski ikkunat automaattisesti sekä ovet ei menneet lukkoon kuskinovesta.. Seuraavalla viikolla sitten käväisin romikselta hakemassa osia ja rupesihan se toimimaan.. Renkaatkin piti vaihtaa kuluneista kitkoista nastarenkaisiin..
Vielä pitäisi nelipyöräsuuntauksessa käyttää kyseistä autoa ja takaoviin kaiuttimet hankkia kun joku oli neki vienyt tuosta..
Jotain kuvaa piti napata
Tuli tuossa paripäivää sitten noita lisävaloja mietittyä ja lähdin sitten niitä asentelemaan ja tuli huomattua entisen omistajan tekemät patentit rosvoliittimillä + johtojen yhteen liittämisellä jesseteipin avulla sekä sulakkeen pois jättämisellä.. vielä en sitten jaksanut kuin purkaa vanhat irti jolloin silmät iskivät ensikertaa kunnolla tähän.
Ilmeisesti jonkintyyppinen tyyppivika kun ei mistään tunnu tuohon mitään suojaa löytyvän?
Mutta katsotaan nytten miten tätä vielä jaksais muokkailla.. Passatti on sentään 3 volkkari joka minun alla on pyörinyt..
Viimeksi muokannut Ani, 19.11.2008 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuollaisen olenkin meinannut tilata kun ei romikseltakaan tunnu sillaista löytyvän..
Etuvalot pitäis uudistaa kun vanhoista ei näe läpi ja vaikka uudet lamput tunki keulalle valoteho pysyi samana ja valo muuttui kellertäväksi..
E: Eikö tuossa suodattimen päällä kuitenkin pitäis olla jokin kansi kuitenkin?
Etuvalot pitäis uudistaa kun vanhoista ei näe läpi ja vaikka uudet lamput tunki keulalle valoteho pysyi samana ja valo muuttui kellertäväksi..
E: Eikö tuossa suodattimen päällä kuitenkin pitäis olla jokin kansi kuitenkin?
Japaninlistahan olis ihan hieno yksityiskohta mutta sitten pitää tuo kilpi saada edestä johonkin parempaan paikkaan..
Kohtuu normilla muutoksilla meinasin saada siitä tehtyä sellaisen mikä soveltuu silmään..
Mielessä on pyörinyt vain värin vaihtaminen mustaan sekä auton koristeleminen kiiltävillä osilla.. tietenkin matalaks ja leveät renkaat olis se normaali muutos..
Kohtuu normilla muutoksilla meinasin saada siitä tehtyä sellaisen mikä soveltuu silmään..
Mielessä on pyörinyt vain värin vaihtaminen mustaan sekä auton koristeleminen kiiltävillä osilla.. tietenkin matalaks ja leveät renkaat olis se normaali muutos..
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Slamilla otettu tilaus vastaankin mutta valojen takia pitäänee odotella.. Nooh ei se mitään haittaa.. Löysin kuitenkin väliaikaiseksi tuollaisen kopan mistä oli kiinnityskohta haljennut.. Joten otetaan 1kpl suojamuoveja 1kpl kolveja ja 1kpl vr6:sen haljennut muovilippa.. Siitä taiteiltiin tämänhetkinen patentti joka tuntuis jopa toimivan..
Mistäköhän tuo johtuisi kun on tuulilasin sisäpuoli sellainen tahmeahko.. vaikka sen putsaa niin parinpäivän päästä tuo on samanlaisessa kunnossa..
Mistäköhän tuo johtuisi kun on tuulilasin sisäpuoli sellainen tahmeahko.. vaikka sen putsaa niin parinpäivän päästä tuo on samanlaisessa kunnossa..
PIstetääs tuo turbon ahtamattomuus seuraavaks ominaisuuksia täynnä olevaan listaan..
Moottoritiellä painaessa yhtäkkiä katos väännöt koneesta.. koko loppumatkan ei pasatti meinannut kulkea mihinkään tai lähtä edes liikkeelle kunnolla mutta sitten iltapäivästä kun kotia lähdettiin se toimi jälleen kuin unelma.. ja jälleen kun oltiin moottoritiellä paukutettu menemään rupes samat oireet löytymään sieltä.. nytten paripäivää toi on toiminut hyvin mutta kiva se olis tietää mikä tossa on..
Moottoritiellä painaessa yhtäkkiä katos väännöt koneesta.. koko loppumatkan ei pasatti meinannut kulkea mihinkään tai lähtä edes liikkeelle kunnolla mutta sitten iltapäivästä kun kotia lähdettiin se toimi jälleen kuin unelma.. ja jälleen kun oltiin moottoritiellä paukutettu menemään rupes samat oireet löytymään sieltä.. nytten paripäivää toi on toiminut hyvin mutta kiva se olis tietää mikä tossa on..
Noniin.. Turbo on ruvennut pelaamaan taas.. Tehot tosin on kadoksissa ihan selvästi. Öljyn serviseki rupes vilkkumaan tuossa paripäivää sitten mutten ole vielä kerennyt niitä vaihtamaan.. (tosin kilometrejäkään en ole saanut sen jälkeen mittariin)
Piti heittää lisävalotkin keulalle kun ei tuolla ulkona tunnu mitään näkyvän kun nuo sameat vakiovalot ei näytä mihinkään.. Piti tosin odotella tuota valojen asentamista keulalle kun slamitin pakettia piti välissä odotella.. Nyt se tuli ja kiitokset sinne pojille vaikka siinä menikin hetkinen että tavarat saapuivat :]
Hellan 3003:set tulivat kaunistamaan keulaa ja lisäksi uudet polttimot vakiovaloille mutta kuvasta voitte huomata kuinka tarpeelliset olisivat myös uudet etuvalotkin joita vielä ainakin hetki saadaan kuulema odotella.. En halunnut vakiomaskiin porata reikiä tukirimoille joten sen takia talvella käytössä tuo allekirjoittamaton maski, vaikkei tukirimoja ole vieläkään jaksettu asentaa paikoilleen..
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/IMG_0275.JPG
Piti heittää lisävalotkin keulalle kun ei tuolla ulkona tunnu mitään näkyvän kun nuo sameat vakiovalot ei näytä mihinkään.. Piti tosin odotella tuota valojen asentamista keulalle kun slamitin pakettia piti välissä odotella.. Nyt se tuli ja kiitokset sinne pojille vaikka siinä menikin hetkinen että tavarat saapuivat :]
Hellan 3003:set tulivat kaunistamaan keulaa ja lisäksi uudet polttimot vakiovaloille mutta kuvasta voitte huomata kuinka tarpeelliset olisivat myös uudet etuvalotkin joita vielä ainakin hetki saadaan kuulema odotella.. En halunnut vakiomaskiin porata reikiä tukirimoille joten sen takia talvella käytössä tuo allekirjoittamaton maski, vaikkei tukirimoja ole vieläkään jaksettu asentaa paikoilleen..
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/IMG_0275.JPG
Noniin.. Tuli Tänään sitten ne öljyt vaihdettua.. hupsista että vierähti kyllä siinähommassa aikaa.. ensiksi aloitin hommat katsomalla pihalla pimeässä että tuolla näyttäis olevan se filtteri.. noh auto talliin ja öljyjä laskemaan.. Kun aukaisin luukun uudestaan että rupean irroittamaan sitä niin ohhoh se olikin poltoainesuodatin mitä katsoin. Sitten ruvettiin etsimään filtteriä ja menihän siinä se 20min että se löytyi sieltä piilostansa.. Itse filtterin avaaminenkaan ei ollut mikään helppo ratkaisu. Ahtoputket piti repaista irti samoiten pari muutakin kohtaa että pääsi käsiksi kunnolla sinne suodattimelle.. Noh eihän tuo mun avaaja mahtunut sinne joten piti käsivoimin yrittää repiä sitä auki.. Välillä meni hermot kokonaan ja asensin sillävälin sitten sen suojamuovin akulle + raitisilmasuodattimelle. Meinasin jo kaataa kalliit öljyt sisään ja lähtä ajamaan kun testasin vielä kerran irroittaa.. aukihan se lähti onneksi ja öljyt valuivat ihanasti pois.. Loppu meninkin kivasti siinä muistellen miten se homma pitikin tehdä ja muistella mitkä kaikki piti kiristää takaisin paikoilleen. Mutta Silti samainen service oil paska vilkkuu mittaristossa.. Mitenköhän sen sitten sais kuitattua?
Pari photoa sit miltä se suojamuovi tuli näyttämään asennettuna..
Ennen:
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/IMG_0282.JPG
Jälkeen:
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/IMG_0286.JPG
Ja en rupea hiomaan noita vakiota kun ylemmästä kuvasta voi huomata että ne ovat haljenneet keskeltä ja korjattu edellisen omistajan toimesta jollain liimalla.. Muuten kylläkin vois koittaa..
Pari photoa sit miltä se suojamuovi tuli näyttämään asennettuna..
Ennen:
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/IMG_0282.JPG
Jälkeen:
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/IMG_0286.JPG
Ja en rupea hiomaan noita vakiota kun ylemmästä kuvasta voi huomata että ne ovat haljenneet keskeltä ja korjattu edellisen omistajan toimesta jollain liimalla.. Muuten kylläkin vois koittaa..
Tuli kyl eri siisti tosta ku laitoit ton muovin. Tarvii vissii tilata kans samanmoinen.
Jos service oil lukee matkamittarissa niin tee seuraava: Paina trippimittarin tappi pohjaan virrat päälle löysää tappi kierrä kelloa myötäpäivään. Matkamittarissa pitäisi lukea, joko "service oil ---" tai "service ---".
Jos service oil lukee matkamittarissa niin tee seuraava: Paina trippimittarin tappi pohjaan virrat päälle löysää tappi kierrä kelloa myötäpäivään. Matkamittarissa pitäisi lukea, joko "service oil ---" tai "service ---".
Käväisin tässä pienoisella turunmuan reissulla passatilla.. 1500km tuli mittariin ja kaikki tuntui toimivan.. Mutta sitten kävi näin..
Ajelin rauhassa turun satamassa ja yhtäkkiä katosi pito takarenkailta ja sitten sitä lähdettiin.. Auto pyörähti 180 astetta ympäri ja mentiin aikas kovaa vauhtia takaperin sitten suoraan kanttikiviä päin.. Pitänee varmaan asentaa betonipainot tuonne takakonttiin että sais edes vähän pitoa sinnekkin.. Nytten pitäis hankkia sitten uudet talvivanteet tai pelkkä yksi vanne ja kesäksi sopivat valssit.. On tää elämä niin vaikeaa näiden kaikkien päätöksien kanssa..
Noh tulihan tähän tehtyäkin jotain.. Menomatkan jälkeen korvat tinnitti vielä seuraavana aamuna joten oli pakko hakea tuota noisekiller massaa ja survoa sitä lokarin sisälle.. Voisin ihmetellä miksen ole aikaisemmin sitä tehnyt.. Homma toimii..
Ajelin rauhassa turun satamassa ja yhtäkkiä katosi pito takarenkailta ja sitten sitä lähdettiin.. Auto pyörähti 180 astetta ympäri ja mentiin aikas kovaa vauhtia takaperin sitten suoraan kanttikiviä päin.. Pitänee varmaan asentaa betonipainot tuonne takakonttiin että sais edes vähän pitoa sinnekkin.. Nytten pitäis hankkia sitten uudet talvivanteet tai pelkkä yksi vanne ja kesäksi sopivat valssit.. On tää elämä niin vaikeaa näiden kaikkien päätöksien kanssa..
Noh tulihan tähän tehtyäkin jotain.. Menomatkan jälkeen korvat tinnitti vielä seuraavana aamuna joten oli pakko hakea tuota noisekiller massaa ja survoa sitä lokarin sisälle.. Voisin ihmetellä miksen ole aikaisemmin sitä tehnyt.. Homma toimii..
Epäonni jatkuu auton kanssa.. Käytin passatin keminmaan tupasvillalla pesulla ja otin listasta tietenkin kalleimman pesun mitä vain löytyy.. Lopputulos oli se että passatista katosi lakkapinta.. Katosa on iso palanen mistä lakkaa puuttuu + pilarit ovat täynnä tuollaisia 5cm suikaleita mistä sitä puuttuu.. Taisi olla viimeinen kerta että käytän pikapesuja..
pilarista sai vähän kuvaa
pilarista sai vähän kuvaa
Nonniin.. tuli nyt heitettyä uudet valaisimet keulalle ja kirottua kiinalaista laatutyötä..
Jos kesällä sais noi niin "tuuning" ikinäkoskaanmissäännähdyt annelinsilmät vaihdettua alkuperäisiin xenonlinsseihin..Annelit
Ja kyllä.. Alustaan tulee kevään aikana muutoksia..
Jos kesällä sais noi niin "tuuning" ikinäkoskaanmissäännähdyt annelinsilmät vaihdettua alkuperäisiin xenonlinsseihin..Annelit
Ja kyllä.. Alustaan tulee kevään aikana muutoksia..
Käytin passatin keminmaan tupasvillalla pesulla
Kannattaa mielummin tuossa Kemin Nesteellä käyttää.. Saapii myös harjattoman pesun.. Ihan hyvä lopputulos tulee kun eka vedät liuotinainesta auton päälle ja lykkäät auton tiskikoneeseen. :) Itse olen ollu tyytyväinen nesteen tiskikoneen lopputulokseen, eikä ole myöskään naarmuja harjallinen mulle tuottanu.. VIELÄ... ;)
Normaalisti olen kemin nesteellä käsipelillä pessyt tai torniossa siinä akkujenkeräysmestan pihalla olevissa itsepalvelupesureilla.. Mutta piti sitä kerrankin testata tuollaista.. Ja viimeiseksi kerraksi se kyllä jäikin..
Tänäänkin käytin pesemässä torniossa ja kyllähän tuo kiilsi.. ainakin sen 5min..
Tänäänkin käytin pesemässä torniossa ja kyllähän tuo kiilsi.. ainakin sen 5min..
Nooh, eihän ehjä lakkapinta kuitenkaan pesussa irtoa, vaikka ois millaiset aataminaikuiset harjat... Jos näin tapahtuisi, niin olisi aika paljon lakkavammaisia autoja tässä maassakin. :)
Että jotain syöpymää/vikaa siinä maalissa/lakassa on ollut jo ennestään. Kuvan perusteella kiven/nastaniskuja ainakin?
Että jotain syöpymää/vikaa siinä maalissa/lakassa on ollut jo ennestään. Kuvan perusteella kiven/nastaniskuja ainakin?
No siis maalissa oli pohjavikaa.. Toi kyseinen kohta mistä kuva räpsästy on maalattu maalarilla n.1kk ennenkuin ostin kyseisen auton.. Ja asiastahan mulla ei ollut mitään tietoa ennekuin autoliikkeessä kävin kyselemässä..
Eli toi on joskus maalattu uudelleen ja maalin on annettu kuivua liian kauan aikaa, näin sanoi maalarimestari.
Joten keväällä pyritään jonnekkin automaalaamoon jotta saadaan lakkapinta kesäks kuntoon..
Eli toi on joskus maalattu uudelleen ja maalin on annettu kuivua liian kauan aikaa, näin sanoi maalarimestari.
Joten keväällä pyritään jonnekkin automaalaamoon jotta saadaan lakkapinta kesäks kuntoon..
Nähtävästi se lampunpesurin pumppu ei ole kunnossa tai se ei saa sähköä.
Ajovalokytkin ei saa siis olla 0 tai parkki asennossa vaan siinä asennossa missä pitkät valot syttyvät.
EDIT: Mahdollisesti edellinen omistaja on voinut irroittaa pumpun liittimen, koska ne lampun pesurit on melko turhat eikä ne tee muuta kuin kuluttavat pesunestettä. =)
Ajovalokytkin ei saa siis olla 0 tai parkki asennossa vaan siinä asennossa missä pitkät valot syttyvät.
EDIT: Mahdollisesti edellinen omistaja on voinut irroittaa pumpun liittimen, koska ne lampun pesurit on melko turhat eikä ne tee muuta kuin kuluttavat pesunestettä. =)
Pumppu on paikoillaan + letkut tuntuvat jossain olevan kiinni.. En vain yleismittaria oo saanut pelaamaan niin ei pääse testaamaan tuleeko koko pumpulle edes virtaa.. Ja lisäksi jäähdytysnesteet valuu paisuntasäiliön alapuolelta karkuun ,mutta vain tipallisen kerrallaan eli tipallisen liikaa.. Noh jos huomisen reissun jälkeen tutkailis tilannetta..
Mahdollisesti edellinen omistaja on voinut irroittaa pumpun liittimen, koska ne lampun pesurit on melko turhat eikä ne tee muuta kuin kuluttavat pesunestettä. =)
Jooh.. niin ne teki.. irroitin pumpun ja huomasin että suppilo mihin pumppu tulee kiinni oli haljennut, noh kohta rupesi täyteen ladattu pissapoika valuttamaan nesteitään pois.. äkkiä pumppu paikoilleen ja lopputulos että pissapojantankit ovat nytten molemmat tyhjiä, eikä pumpun paikoilleen laitto estänyt valuttamista enään ollenkaan.. joten huomenna reissuun eikä nesteet pysy sisällä :]
Pitää varmaan jotain jesseteippiä laittaa väliaikaisesti halkeaman päälle..
Okei.. Myönnetään.. en vain jaksanut tehdä patentteja että voin tutkia tuleeko virtaa ilman mittaria..
Joten varasin viimeyön duunailua varten.. irroitin pumpun ja silloin huomasin että mikä voisi olla oikea syy.. Pumpun alaosa oli täynnä ruostetta joka myös voi kieliä syytä miksei kyseinen laitos saata toimia, joten uusi pumppu + linjastot kuntoon ja voila.. nyt on pesurit :]
Tämänpäiväinen kortteliralli tuotti tulosta.. passatin kuskinpuolen etuiskari pyhälsi mehut pihalle sekä ne pienet lokarit hajosivat lisäksi passatti sai vähäisiä savuvaurioita edellä pyhältäneestä vähäisen savuttavasta autosta :D
Joten varasin viimeyön duunailua varten.. irroitin pumpun ja silloin huomasin että mikä voisi olla oikea syy.. Pumpun alaosa oli täynnä ruostetta joka myös voi kieliä syytä miksei kyseinen laitos saata toimia, joten uusi pumppu + linjastot kuntoon ja voila.. nyt on pesurit :]
Tämänpäiväinen kortteliralli tuotti tulosta.. passatin kuskinpuolen etuiskari pyhälsi mehut pihalle sekä ne pienet lokarit hajosivat lisäksi passatti sai vähäisiä savuvaurioita edellä pyhältäneestä vähäisen savuttavasta autosta :D
Noni.. viimeviikolla tuli iskarit sitten perille.. joten kesäks pitäis saada varmaan vähän matalammaks jotta saadaan nuo oravakannat putoamaan alaspäin täältä.. Mutta tuossa perjantaina auto talliin ja tutkimaan.. Kuskinpuolen iskarin yläpää oli isketty massaa täyteen joten pienoisessa kiireessä oli pakko jättää homma kesken ja lähteä nauttimaan työttömän lomista.. Ja lisäksi tilasin sitten maalausvälineet joten ruvetaan opettelemaan sitäkin hommaa :)
Kuvasta näkee lisäksi ensikesän toisen projektin joka pitäisi saada ajokuntoon syksyn hirvijahtia varten kun muista autoista tuntuu maavara loppuvan kesken :D
Kuvasta näkee lisäksi ensikesän toisen projektin joka pitäisi saada ajokuntoon syksyn hirvijahtia varten kun muista autoista tuntuu maavara loppuvan kesken :D
Edellisestä päivityksestä onkin jo aikaa näemmä.. Alustaa ei olla vieläkään saatu asennettua kun ei tunnu jaksamista siihen löytyvän.. Mutta nyt sain sen tehtyä yhden pienen parannuksen mitä olen jo auton ostohetkestä suunnitellut.. eli takakaiuttimien asennuksen.. Alkuun luulin että alkuperäinen soitin ei vain halua soittaa takakaiuttimilla mitään , mutta kun aukaisin ovipahvin niin huomasinkin että kaiuttimet onkin korvattu vaahtomuovilla.. Tämmöistä sieltä löytyi joten uutta kaiutinta tilalle ja johtoja vetelemään.. Halvat dls:ät menivät täyttämään ovien kaiutinpaikkoja.. lisäksi liimasin tallista löytynyttä bilteeman äänieristysmattoa pienet suikaleet oviin..
Mutta ymmärrän kyllä sen että ihmisillä voi mennä hermot jonkin asian toimimattomuuteen mutta onko pakko aina tuhota kaikkea.. Tässä mallia ruotsi miten vaihdetaan mikrokytkin.. Nauru muuttui kyllä katosi melko nopeasti
Mutta ymmärrän kyllä sen että ihmisillä voi mennä hermot jonkin asian toimimattomuuteen mutta onko pakko aina tuhota kaikkea.. Tässä mallia ruotsi miten vaihdetaan mikrokytkin.. Nauru muuttui kyllä katosi melko nopeasti
Jep.. Huoltokirjan mukaan se olis vielä tehty jossain merkkihuollossa.. Tosin hyvinhän se on voitu jälkeenpäin siihen rustata..
Pieni kysymys jonka olen kysynyt muualla aikaisemmin mutta mihin näissä juuttuvasiipisissä koneissa toi ahtomittari työnnetään? Kun välillä tuntuu että se ei oikein jaksa täysillä ahtaa..
Pieni kysymys jonka olen kysynyt muualla aikaisemmin mutta mihin näissä juuttuvasiipisissä koneissa toi ahtomittari työnnetään? Kun välillä tuntuu että se ei oikein jaksa täysillä ahtaa..
Taas pientä päivitystä tullut tehtyä.. Juhannuksena lähdin pienelle roadtripille ja tänään päädyin takaisin kotiin.. 3600km tuli mittariin.. Tosin juhannuksen jälkeen kun kotona kävin varusteet vaihtamassa jouduin takaisintulomatkalla ajelemaan turbottomalla autolla kun liian rivakkaalla kaasupolkimen painolla turbo katosi..
Noh anturien vaihdolla rupesi kone taas toimimaan ja moottoritienopeus saatiin tarpeeksi isoksi..
Turussa kun kävin pyörimässä ja pesin painepesurilla hellästi likaa pois maalipinnalta niin kontin kannesta lähti maali palasina irti joten nyt tulee jo kiire sitten maalarin puheille..
Olen aina ajatellut että madallettu auto on vain huono täällä lapissa mutta kun pk-seudulla jouduin pyörittelemään ja opettelemaan syksyä varten ajoa niin ajattelin että miten siellä pystyy ajamaan metriäkään madalletulla kun tuolla nykyisellä traktori (maavaraa +30cm) raapii jokapaikkaan kiinni..
Mutta uusi alusta pitäisi tulla kuukauden sisällä paikoilleen jos vain vihdoin saisi ajan varattua paikalliselta fixarilta.. mutta tunnu kerkeävän kun auto on jokapäiväisessä käytössä kuitenkin
Noh anturien vaihdolla rupesi kone taas toimimaan ja moottoritienopeus saatiin tarpeeksi isoksi..
Turussa kun kävin pyörimässä ja pesin painepesurilla hellästi likaa pois maalipinnalta niin kontin kannesta lähti maali palasina irti joten nyt tulee jo kiire sitten maalarin puheille..
Olen aina ajatellut että madallettu auto on vain huono täällä lapissa mutta kun pk-seudulla jouduin pyörittelemään ja opettelemaan syksyä varten ajoa niin ajattelin että miten siellä pystyy ajamaan metriäkään madalletulla kun tuolla nykyisellä traktori (maavaraa +30cm) raapii jokapaikkaan kiinni..
Mutta uusi alusta pitäisi tulla kuukauden sisällä paikoilleen jos vain vihdoin saisi ajan varattua paikalliselta fixarilta.. mutta tunnu kerkeävän kun auto on jokapäiväisessä käytössä kuitenkin
Täällä taas.. Ei mennyt kauaa viimeisestä viestistä kun alusta meni vaihtoon.. Marjanpoimija oli jättänyt autonsa väärään paikkaan.. Joten pienen ojankosketuksen jälkeen takaiskari meni hienolle mutkalle ja lisäksi pari muutakin pientä kohtaa piti vaihtaa joten ajatus alustan vaihdosta iski päälle.. Noh työkiireiden + muiden kiireiden takia ei paljoa ole kotona kerennyt aikaa viettämään joten kaaret puree renkaisiin kiinni kokoajan joten ilkeää jälkeä siis renkaissa ja lisäksi perä ei tunnu laskevan sopivasti koskaan.. jos ruuvaa vähän ei tapahdu mitään mutta jos liikaa niin se on pohjassa..
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/Pa ... %20Kes%E4/ jotain pikseleitä sit tapahtuneesta madalluksesta.. korkeahan se on vielä mut ei sille voi mitään.. kohta katsotaan miten matalaks sen saa..
http://teneli.kuvat.fi/kuvat/Pasanen/Pa ... %20Kes%E4/ jotain pikseleitä sit tapahtuneesta madalluksesta.. korkeahan se on vielä mut ei sille voi mitään.. kohta katsotaan miten matalaks sen saa..
Jälleen täällä päivittelemässä.. Ostajia ei tälle autolle ole löytynyt vaikka myynnissäkin se on välillä ollut.. Ja kuukausi takaperin tuli muutettua tänne etelään tuolta pohjoisista.. Mutta työmatkat ovat vieläkin päälle 50km per siivu joten diisselillä pärjätään vieläkin.. Tänään tuli sitten korjattua tuo talvinen virhe tuon autopesun jäljiltä.. Eli lakkaa tuli iskettyä kattoon + pilareihin ja takaluukkuun pienoinen määrä ja sanotaanko että hieno siitä ei tullut mutta paremmalta se näyttää kuin lakaton pinta..
Lakkauksen aikana sai kyllä vain nauraa kuinka helppoa nuo pohjatyöt voi olla.. ensiksi vain vesiletku käyttöön ja normaalilla vesijohtoputkiston paineella söhittiin kohti kattoa niin lakan palaset vain lentelivät irti.. Ja n.10min myöhemmin koko katto oli lakaton.. Tosin sai hieman kiroilla kun joku oli maalannut vanhan lakan päälle tuolla volkkareista tutulla punaisella värillä..
Ja lisäksi jouduin muuton aikana hylkäämään ison kaiutinlaatikon kontista ja perjantaina sain sitten uuden laatikon mikä menikin nätisti konttiin ja sehän ei syönyt ylimääräistä tilaa kun se uusi laatikko meneekin tuonne kontin kylkeen..
Ja enää pariviikkoa ja mittarissa on tuo 300tkm lukema :(
Lakkauksen aikana sai kyllä vain nauraa kuinka helppoa nuo pohjatyöt voi olla.. ensiksi vain vesiletku käyttöön ja normaalilla vesijohtoputkiston paineella söhittiin kohti kattoa niin lakan palaset vain lentelivät irti.. Ja n.10min myöhemmin koko katto oli lakaton.. Tosin sai hieman kiroilla kun joku oli maalannut vanhan lakan päälle tuolla volkkareista tutulla punaisella värillä..
Ja lisäksi jouduin muuton aikana hylkäämään ison kaiutinlaatikon kontista ja perjantaina sain sitten uuden laatikon mikä menikin nätisti konttiin ja sehän ei syönyt ylimääräistä tilaa kun se uusi laatikko meneekin tuonne kontin kylkeen..
Ja enää pariviikkoa ja mittarissa on tuo 300tkm lukema :(
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa