Voi poistaaa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
Voi poistaaa.
tämmönen omega mv6 3.0 automaatti vm 95... Vaiheisto pitää ääntä ja tuntuu että potkis takasin kun nopeus on noin 80km/h ja kierroksen on noin 2000, kun siitä lähtee kiihdyttämään tasaisesti, mutta vika ei ilmene niin voimakkaana reippaassa kiihdytyksessä mut alkaa taas ravistamaan kovemmissa nopeuksissa, eli arvauksia kehiin, mikä vois pitää tuommosta ääntä ja ravistusta vai joutuuko ostamaan uuden laatikon? Ajattelin kysellä tätä täältä koska ooppeli foorumilla ei tunnu olevan paljookaan elloo, ja sekin helpottas jos joku tietää opel foorumin jonkun muun kun OCF.
Viimeksi muokannut ville.sopane, 5.4.2009 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
Jatkoa Sopasen juttuun, sekä korjauksia vian kuvaukseen.
Kyseiseen autoon on nyt vaihdettu laatikon öljyt ja öljypohjat käytetty auki. Öljypohjat oli erittäin siistit ja magneetissa ei ollut metallia.
Laatikko ei ainakaan nyt pitänyt ääntä vaan ylimääräiset äänet kuuluu muualta. Auto alkaa täristä/vapista erittäin voimakkaasti, kun nopeutta 80++km/h ja kierroksia yli 2000rpm. Rauhallinen ja tasainen kiihdyttäminen on pahin, mutta myös "räväkämpi" vetäisy täryyttää. Täryytys tuntuu käytännössä kolmos ja nelos vaihteella.
Täryytys on saman kaltaista, kun kardaani olisi vääntynyt tai vetarissa vikaa. Mutta kierrosluku vaikuttaa mielestämme täryytykseen.
Huomenna jatketaan tutkimista niin, että pukit taakse ja "ajellaan" autolla paikallaan montulla jos tärinä myös nähtäisiin altapäin. Ensiviikolla autom.pajallakin vieraillaan.
Arvauksia (asiallisia) ongelman osalta voisi vielä esittää ja kohtia, mitä kannattaisi tarkastella.
Laatikon tarkka valmistaja vieläkin tuntematon, kun ei löydetty mitään tunnuksia (siis muita kun GM). Laatikko kuitenkin ilmeisesti on GM AR35 4L30E.
EDIT: Tämä homma jo selvinnyt. Vika oli turbiinissa ja tarkemmin lukkolevyissä (Niinkuin yksi arvaus tästä jo olikin esitetty). Turbiini lähetetty huoltoon jne... Sopanen voit varmaankin poistattaa tämän häiritsemästä näitä VAG herroja.
Kyseiseen autoon on nyt vaihdettu laatikon öljyt ja öljypohjat käytetty auki. Öljypohjat oli erittäin siistit ja magneetissa ei ollut metallia.
Vaiheisto pitää ääntä ja tuntuu että potkis takasin kun nopeus on noin 80km/h ja kierroksen on noin 2000, kun siitä lähtee kiihdyttämään tasaisesti, mutta vika ei ilmene niin voimakkaana reippaassa kiihdytyksessä mut alkaa taas ravistamaan kovemmissa nopeuksissa
Laatikko ei ainakaan nyt pitänyt ääntä vaan ylimääräiset äänet kuuluu muualta. Auto alkaa täristä/vapista erittäin voimakkaasti, kun nopeutta 80++km/h ja kierroksia yli 2000rpm. Rauhallinen ja tasainen kiihdyttäminen on pahin, mutta myös "räväkämpi" vetäisy täryyttää. Täryytys tuntuu käytännössä kolmos ja nelos vaihteella.
Täryytys on saman kaltaista, kun kardaani olisi vääntynyt tai vetarissa vikaa. Mutta kierrosluku vaikuttaa mielestämme täryytykseen.
Huomenna jatketaan tutkimista niin, että pukit taakse ja "ajellaan" autolla paikallaan montulla jos tärinä myös nähtäisiin altapäin. Ensiviikolla autom.pajallakin vieraillaan.
Arvauksia (asiallisia) ongelman osalta voisi vielä esittää ja kohtia, mitä kannattaisi tarkastella.
Laatikon tarkka valmistaja vieläkin tuntematon, kun ei löydetty mitään tunnuksia (siis muita kun GM). Laatikko kuitenkin ilmeisesti on GM AR35 4L30E.
EDIT: Tämä homma jo selvinnyt. Vika oli turbiinissa ja tarkemmin lukkolevyissä (Niinkuin yksi arvaus tästä jo olikin esitetty). Turbiini lähetetty huoltoon jne... Sopanen voit varmaankin poistattaa tämän häiritsemästä näitä VAG herroja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa