Mikä Borassani on vikana
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä Borassani on vikana
Terve!
Ostin tuossa kuukausi sitten Bora powerdiesel 4motion -99. Ongelmia on ollut ja on edelleen. Auttakaa volkkaristia tai käyn hakee mun varman vm 96 Venton takaisin.
Vikoja:
1. Tehot katoaa. Tätä tapahtuu lähes minkälaisessa tilanteessa tahansa. Lähinnä kylläkin lämpimällä koneella. Tuntuu kuin turbo putoaisi pois pelistä. Tätä vikaa on yritetty korjata vaihtamalla joku venttiili mutta vika on ja pysyy.
2. Vakionopeuden säädin on edellisen huollon yhteydessä pudonnut pois pelistä. Ei reagoi mihinkään painallukseen, samassa viiksessä kyllä toimii vilkku ja pitkät
3. Lämmöt. En käsitä mikä tota vaivaa mutta moottoritie ajossa saattaa ihan täysin arvaamatta alkaa jäähdytysnesteen valo vilkkumaan ja piippari huutamaan. Lämmöt kohoaa 120-130 asteeseen jonka jälkeen putoaa takas alas ilman mitään kevätjuhlaliikkeitä ja ajoa voi jatkaa ihan normaalisti. Jonkun ajan kuluttua saattaa sama toistua. Nyt tänään sitten autoa kylmänä käynnistäessä sama valo alkoi taas vilkkumaan eikä sammunut ennenkuin pienen ajon jälkeen käynnistin auton uudelleen.
Auttakaa miestä mäessä!
Ostin tuossa kuukausi sitten Bora powerdiesel 4motion -99. Ongelmia on ollut ja on edelleen. Auttakaa volkkaristia tai käyn hakee mun varman vm 96 Venton takaisin.
Vikoja:
1. Tehot katoaa. Tätä tapahtuu lähes minkälaisessa tilanteessa tahansa. Lähinnä kylläkin lämpimällä koneella. Tuntuu kuin turbo putoaisi pois pelistä. Tätä vikaa on yritetty korjata vaihtamalla joku venttiili mutta vika on ja pysyy.
2. Vakionopeuden säädin on edellisen huollon yhteydessä pudonnut pois pelistä. Ei reagoi mihinkään painallukseen, samassa viiksessä kyllä toimii vilkku ja pitkät
3. Lämmöt. En käsitä mikä tota vaivaa mutta moottoritie ajossa saattaa ihan täysin arvaamatta alkaa jäähdytysnesteen valo vilkkumaan ja piippari huutamaan. Lämmöt kohoaa 120-130 asteeseen jonka jälkeen putoaa takas alas ilman mitään kevätjuhlaliikkeitä ja ajoa voi jatkaa ihan normaalisti. Jonkun ajan kuluttua saattaa sama toistua. Nyt tänään sitten autoa kylmänä käynnistäessä sama valo alkoi taas vilkkumaan eikä sammunut ennenkuin pienen ajon jälkeen käynnistin auton uudelleen.
Auttakaa miestä mäessä!
Testerin kanssahan tuon osaisi sanoa heti, mutta mitä luultavimmin kaikki viat liittyvät siihen yhteen samaan lämpötila-anturiin mikä heittää auton vikatilaan -> tehot katoaa.. ja välillä taas siinä samassa anturissa oleva mittaristolle lämpötilaa ilmoittava piiri menee oikoseen ja hyppää lämmöt mukamas ylös. Kyseinen anturi löytyy kannen päästä ylävesiletkusta, sellaisella sokalla kiinni - maksaa jotain 30e merkkiliikkeessä ja motonetilla vähän vähemmän.
Ei pala vakkarin valo, mutta mun mielestä se ei palanut ennen tota huoltoakaan vaikka toimi silloin. Softaa tuskin on päivitelty sen enempää jotain on ronklattu kyllä koska ton tehojen loppumisen joku turbon paineensäädin virhe sieltä nollattiin.
Voiko ton vakkarin viiksestä lakata toimimasta vain vakkari? Autoon kun asennettiin samalla lisävaloja ja kytkimet on vedetty ratin vasemmalle puolelle. Joku piuha irti jossain?
Voiko ton vakkarin viiksestä lakata toimimasta vain vakkari? Autoon kun asennettiin samalla lisävaloja ja kytkimet on vedetty ratin vasemmalle puolelle. Joku piuha irti jossain?
"Voiko ton vakkarin viiksestä lakata toimimasta vain vakkari? Autoon kun asennettiin samalla lisävaloja ja kytkimet on vedetty ratin vasemmalle puolelle. Joku piuha irti jossain?"
Vakkarin piuhoissa on jatkoliitin pyyhkijöitten alla--> jos siitä on naru irronnut/huono liitos. Ittellä oli vakkaria laittaessa liittimen alkup. puolelta yksi lanka vallan VAG-tehtaan jäljiltä puristumatta abikoon. VAG-Comilla siihen varmuuden sais kun sieltä näkyy kytkimen ja jarrupetaalinkin tila, mutta se vakkarin valo pitäisi mittaristoon syttyä. Katso myös vakkarin sulake.
Lämpöongelmassa kallistuisin myös siihen ylävesiletkun anturiin mitä tuossa onkin jo ehdoteltu.
Vakkarin piuhoissa on jatkoliitin pyyhkijöitten alla--> jos siitä on naru irronnut/huono liitos. Ittellä oli vakkaria laittaessa liittimen alkup. puolelta yksi lanka vallan VAG-tehtaan jäljiltä puristumatta abikoon. VAG-Comilla siihen varmuuden sais kun sieltä näkyy kytkimen ja jarrupetaalinkin tila, mutta se vakkarin valo pitäisi mittaristoon syttyä. Katso myös vakkarin sulake.
Lämpöongelmassa kallistuisin myös siihen ylävesiletkun anturiin mitä tuossa onkin jo ehdoteltu.
Toinen jarruvaloista näyttää kyllä olevan mykkä.
Jarruvalokytkimestä sen verran että jarrut ei ainakaan pala itsekseen.
Kattelin eilen konepellin alle ja siellähän oli paisuntasäiliö alle minimin. Voisiko veden vajaus johtua jakopään remontista joka on tehty kuluvan kuukauden aikana? Jos on jäänyt ilmaa vaan jonnekin ja on nyt lähtenyt webaston käytön myötä pois.
Niin ja kun näyttää olevan tuo VAG-COM niin ehdoton volkkarin omistajalla niin suositelkaas jotain edullista ja hyvää.
Jarruvalokytkimestä sen verran että jarrut ei ainakaan pala itsekseen.
Kattelin eilen konepellin alle ja siellähän oli paisuntasäiliö alle minimin. Voisiko veden vajaus johtua jakopään remontista joka on tehty kuluvan kuukauden aikana? Jos on jäänyt ilmaa vaan jonnekin ja on nyt lähtenyt webaston käytön myötä pois.
Niin ja kun näyttää olevan tuo VAG-COM niin ehdoton volkkarin omistajalla niin suositelkaas jotain edullista ja hyvää.
VAG-Comilla siihen varmuuden sais kun sieltä näkyy kytkimen ja jarrupetaalinkin tila, mutta se vakkarin valo pitäisi mittaristoon syttyä.
Eipä sitä vakkarin valoa ole läheskään kaikissa mittaristoversioissa lainkaan, joten sen perusteella ei oikein voi päätellä mitään. Lisäksi niissä noissa se löytyy, sen toiminta vaihtelee. Osassa valo palaa aina kun viiksi on ON-asennossa ja osassa vasta sitten kun vakkari on aktiivinen.
Tuli muuten sellainen hassu vika tossa mieleeni kun kävin aamulla ajelemassa.
Kun lähtee paikaltaan liikkeelle ja antaa vähän alkukaasua ja nostaa kytkimen ylös niin kaasupoljin lakkaa reagoimasta. Sitten kun päästää kaasun takaisin ylös ja painaa taas niin toimii normaalisti.
Ihme härveli on kyllä.
Kun lähtee paikaltaan liikkeelle ja antaa vähän alkukaasua ja nostaa kytkimen ylös niin kaasupoljin lakkaa reagoimasta. Sitten kun päästää kaasun takaisin ylös ja painaa taas niin toimii normaalisti.
Ihme härveli on kyllä.
Kun lähtee paikaltaan liikkeelle ja antaa vähän alkukaasua ja nostaa kytkimen ylös niin kaasupoljin lakkaa reagoimasta. Sitten kun päästää kaasun takaisin ylös ja painaa taas niin toimii normaalisti.
Tuo voisi viitata juurikin siihen, että polttoaineen syötön katkaiseva jarrupolkimen anturi antaisi väärää tietoa. Tarkkaan ottaen jarrupolkimessa on siis kaksi anturia, toinen jarruvaloille ja toinen polttoaineen syötölle (tai näin ainakin olen itse ymmärtänyt).
Kahdella piirillähän se anturi on. Omassa golfissa esp putoili pois päältä, kun jarruvalojen puoli ei kytkimestä enää toiminut kunnolla. Toisen piirin mukaan jarrua ei paineta ja toisen piirin mukaan painetaan -> vikatila.
Uuden anturin asentaminen on kyllä tähtitiedettä. Yritys ja erehdys -menetelmällä kuitenkin onnistuu.
Uuden anturin asentaminen on kyllä tähtitiedettä. Yritys ja erehdys -menetelmällä kuitenkin onnistuu.
Tuossa profiilin kulkupelissä näkyi ainakin vag-comilla kytkin- ja jarrupolkimien asentotiedot, en tosin kyllä ulkoa muista että miltä kanavalta. Joka tapauksessa niille oli omat bittinsä, nollaa näytti jos poljin ylhäällä ja ykköstä jos poljin painettuna. Itse sain luettua arvoja juuri kun vika jäi päälle, ja kytkimeltä tuli ykköstä koko ajan, painoi poljinta tai ei.
Nyt vaikuttaa siltä että tuo jäähdytysnesteenvalon vilkkuminen on johtunut paisuntasäiliön tyhjentymisestä. Olen nyt pariin otteeseen lisännyt 2-3 dl vettä koska näyttää menevän vesi sisään. Voisiko olla että jakopään rempassa olisi jäänyt ilmaa putkiin? Painetta kyllä ainakin on tuolla paisuntasäiliössä ollut joka kerta.
Jos tuo on vika ja siihen korjaus niin se on vasta yksi niistä.
Jos tuo on vika ja siihen korjaus niin se on vasta yksi niistä.
Kannattaa nyt ensimmäiseksi tarkastaa kaikki letkut, missä virtaa jäähdytin nestettä. Omassa kalkattajassa oli yks 8mm letku muuttunut muodottomaksi möhkäleeksi ja nesteet vuoti sen takia.
Nuo polkimien asentokytkimet voi toisaalta myös käyttää irti ja yleismittarilla kokeilla toiminnan. Harjula:n Cordobasta purin kytkinpolkimen tunnistimen ja tutkin mitä se oli nauttinut sekä putsailin kunnolla ennen kasaamista. Tietysti helpointa on vaan käydä ostamassa uudet niin tulee sitten varmasti kunnolliset.
Se polkimien asentokytkimien irroittaminen ja takaisin laittaminen on aika syvältä.
Nuo polkimien asentokytkimet voi toisaalta myös käyttää irti ja yleismittarilla kokeilla toiminnan. Harjula:n Cordobasta purin kytkinpolkimen tunnistimen ja tutkin mitä se oli nauttinut sekä putsailin kunnolla ennen kasaamista. Tietysti helpointa on vaan käydä ostamassa uudet niin tulee sitten varmasti kunnolliset.
Se polkimien asentokytkimien irroittaminen ja takaisin laittaminen on aika syvältä.
No niin auto palasi takaisin minulle. Kyseisiä vikoja en ole havainnut nyt 2 päivän kokeilulla. En tiedä vielä mitä loppujen lopuksi tehtiin mutta kyselen niitä vielä. Voin laittaa tänne sitten oman tapaukseni ratkaisseet asiat.
Nyt minun paranoiaani häiritsee tuo 4Motion. Miten sen pitäisi huomata normaali ajossa? Miten voin helposti todeta että se toimii oikein? Olen huomannut että toisinaan kun pyörät lähtee edessä sutimaan niin pohjasta kuuluu pieni "surahdus". Onko tuo normaali 4Motionin käynnistymisen ääni?
Nyt minun paranoiaani häiritsee tuo 4Motion. Miten sen pitäisi huomata normaali ajossa? Miten voin helposti todeta että se toimii oikein? Olen huomannut että toisinaan kun pyörät lähtee edessä sutimaan niin pohjasta kuuluu pieni "surahdus". Onko tuo normaali 4Motionin käynnistymisen ääni?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tyyppillä on neljä samanlaista kummitusautoa kun ne ajoi toistensa läpi? :D
Mites yleensä noi jarrut ja nelivedot on toimineet peruutettaessa?
Äipän -98 A3:ssa tuntuis että lukkiintumattomat jarrut ei toimi läheskään niin herkästi peruutettaessa kun eteenpäin ajettaessa.
Ja jos niissä on joku logiikka miksei toimii vähemmän herkästi peruutettaessa niin miksi?
Mites yleensä noi jarrut ja nelivedot on toimineet peruutettaessa?
Äipän -98 A3:ssa tuntuis että lukkiintumattomat jarrut ei toimi läheskään niin herkästi peruutettaessa kun eteenpäin ajettaessa.
Ja jos niissä on joku logiikka miksei toimii vähemmän herkästi peruutettaessa niin miksi?
4 Motioni runksuttelee liikkeellelähtiessä, välillä vauhdissakin-->jarruttaa enempi luistavaa etupyörää, itellä on ainakin tän päivää rutissut koko ajan...=)
Ääni on siis ABS:ien paukuttelua, kuuluu asiaan. Kokemukset gen1 ilman espiä.
Nythän on hyvä keli kokeilla, parkkiksella tms. kyllä sen huomaa vetääkö ne kaikki neljä rengasta. Jos ei pyrstö tunne niin voi käydä sitten hangesta tarkistamassa urien määrän...
Onko haldex huollettu koska viimeksi?
Ääni on siis ABS:ien paukuttelua, kuuluu asiaan. Kokemukset gen1 ilman espiä.
Nythän on hyvä keli kokeilla, parkkiksella tms. kyllä sen huomaa vetääkö ne kaikki neljä rengasta. Jos ei pyrstö tunne niin voi käydä sitten hangesta tarkistamassa urien määrän...
Onko haldex huollettu koska viimeksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa