Mikäs kaasari kyseessä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

N|ba
-
Viestit: 68
Liittynyt: 27.9.2008 12:01

Mikäs kaasari kyseessä?

ViestiKirjoittaja N|ba » 1.3.2009 17:28

Joo hei taas hei..

Sain kaverilta tällaisen kaasarin käsiini ja pisti himetteleen että mikä kaasari oikeen on kyseessä? Kun "kanneessa" lukee piersburg ja kaasarin rungossa sitten taas solex? Joku pirun hybridi? Ja toinen olis että oiskohan tämä yhtään parempi kaasari ala vääntöjen ja tehojen kannalta kun kaasarissa aukeaa molemmat kaasuläpät samaan aikaan toisin kuin jettan piersburg 2e3 kaasarissa.? tässä vähän kuvia jos joku vaikka tunnistaisi?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kertokaa nyt ihmeessä jos jotain tiiätte ettei tyhmä tarvii miettiä liikaa..

mhe
-
Viestit: 83
Liittynyt: 10.9.2003 6:36

ViestiKirjoittaja mhe » 1.3.2009 19:04

Arvaus voisko olla LT:n Pierburg solex 34/34 2B6

vähän OT, mut kertoo ton solex pierburg kytkennän toisiinsa... (historia)

http://www.rheinmetall-ag.com/index.php?lang=3&fid=1389
translate.google.com
ainakin kääntää saksan englanniksi niin että pystyy lukemaan kohtalaisesti, jos saksa ei taivu.

N|ba
-
Viestit: 68
Liittynyt: 27.9.2008 12:01

ViestiKirjoittaja N|ba » 1.3.2009 19:45

Okeii..

Oisko tosta mihinkään viritys mielessä? aattelin että paremman väännön vois saada ku molemmat läpät aukeaa samaan aikaan? korjatkaa jos olen väärässä? puhtaampa veto siis?

skyhawk
-
Viestit: 55
Liittynyt: 20.11.2006 23:12

ViestiKirjoittaja skyhawk » 1.3.2009 19:55

Mun avo golffissa on 1.6 kone ja kunnon vanha-ajan polski fiatin kaksikurkkuinen weber. Mekaanisella kurkkujen aukaisulla. Pelaa todella hyvin ja vie vähän bensaa. Tuo vastaa päällisinpuolin sitä. Suosittelen.

mhe
-
Viestit: 83
Liittynyt: 10.9.2003 6:36

ViestiKirjoittaja mhe » 1.3.2009 20:14

No ni,
Olisko kuiteskin tommonen... (ainakin sukunäköä on)
Eli linkki ebay.de:hin

http://tinyurl.com/d2x3jt

N|ba
-
Viestit: 68
Liittynyt: 27.9.2008 12:01

ViestiKirjoittaja N|ba » 1.3.2009 21:02

Tuo kaasari taitaa itse asiassa olla fordin V6 koneesta? kaveri sellasein ainakin otti keulilta pois joten kaasari on siitä varmaankin.. Onko tieto meneekö suoraan piersburgin laippaan? tai mistä tuohon saisi sovite laippaa?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.3.2009 10:55

Eipä mene suoraan kun pb:ssä on kumilaippa alla. Joku metallipaja tekee varmaan sovituksen edullisesti. Kumilaippa pois ja malliksi pajalle sekä kaasarin laipan tiiviste mukaan.
Esim. Talbot 1510(1.5l) oli aikoinaan tuollaisella kaasuttimella, tosin käsi rikastin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa