G2 vaihdevivusto -> vaijeri
Valvoja: ffp jäsenet
G2 vaihdevivusto -> vaijeri
Eli nyt rupes Golffista 1 vaihde tökkimään eli ei meinaa mennä kunnolla päälle... Luultavimmin on holkeissa ja laakereissa väljyyttä. Mutta nyt rupesi tuollainen vaijerilla toimiva vivusto kiinnostamaan. Käykö asennus suoraan 020 laatikkoon... Ja mistä löytyy?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Korjaus oppaasta kun katselin niin tarvii pakoputki irroittaa kun ottaa tuon vaihdekepin pois alakautta. VWvortexista löytys muutamat ohjeet:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3126584
http://www.ask-knappy.com/forums/viewto ... f=30&t=168
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2561977
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3126584
http://www.ask-knappy.com/forums/viewto ... f=30&t=168
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2561977
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ilmaista toi oli ku kaveri aikoinaan kantoi mulle noi osat työpaikaltaan kun maalasin vissiin sen vanteet tai jotain... :) Ihan normaalilla 6mm kierteellä (niin sisä- kuin ulkoinenkin) olevia niveliä noi on et kai niitä luulis löytyvän ihan tarvikeliikkeistäkin.
Lyhyempään käytin 6mm kierrentankoa johon kiersin päät kiinni ja tuo pidempi on tehty volkkarin omasta tekemällä kierteet päihin ja kiertämällä nuo nivelet kiinni.
Aika hyvin sai vielä mitoiltaan samanlaisiksi vaikka aluksi luulin että tulis liian pitkä kun en pätkinyt tuota pidempää tankoa mutta sai kierrettyä sen verran pitkälle, että pituus täsmäsi.
Lyhyempään käytin 6mm kierrentankoa johon kiersin päät kiinni ja tuo pidempi on tehty volkkarin omasta tekemällä kierteet päihin ja kiertämällä nuo nivelet kiinni.
Aika hyvin sai vielä mitoiltaan samanlaisiksi vaikka aluksi luulin että tulis liian pitkä kun en pätkinyt tuota pidempää tankoa mutta sai kierrettyä sen verran pitkälle, että pituus täsmäsi.
Niveliä löytyy jopa Biltemasta ja Motonetista. Vinkki: Kun ne alkuperäiset vivustot (ne lattaraudat, jossa pallot ovat kiinni) ottaa irti ja hioo "pallon" takaa hitsausmällin irti, lähtee se pallo siististi irti ja jäljelle jää sopiva reikä noiden uusien nivelien asennusta varten.
Pidemmän tangon saa näppärästi vaikka kokonaan kierretangosta, pituus ja kulmakaan ei ole niin millintarkkaa kuin äkkiä kuvittelisi.
Pidemmän tangon saa näppärästi vaikka kokonaan kierretangosta, pituus ja kulmakaan ei ole niin millintarkkaa kuin äkkiä kuvittelisi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
http://www.4crawler.com/Diesel/ForSale/ ... kage.shtml
Tuollahan tuollaisia valmiita paketteja myydään ja mukaan tulee vielä vaihdevälin lyhentäjä...
Itse ajattelin myös tehdä tollaset + tuon lyhentäjän...
Tuollahan tuollaisia valmiita paketteja myydään ja mukaan tulee vielä vaihdevälin lyhentäjä...
Itse ajattelin myös tehdä tollaset + tuon lyhentäjän...
Lueskelin tossa VWvortexia ja siellä kaikki selitti et jos ykkönen ei suostu menemään päälle, syynä on:
Omassa kyllä menee ykkönen päälle, mut sitä on vaikee löytää ja välillä menee pakkikin päälle ykkösen kohdalla... Muut vaihteet kyllä menee päälle... Eli kyllä ekaksi vaihdan vivuston puslia yms.. Luultavasti teen vielä tuollaiset metalliset pallonivel siirtimet ja vaihdevälin lyhentäjän...
Olisi kyllä vaihdelaatikon vaihto tarpeen niin saisi 5 vaihteen ja hyvällä säkällä vaijeri-siiräjän...
Eli sen verran ymmärsin että vaihteiston sisältä olis vääntyny synchron hampaita yms... Eli tarvis vaihtaa joko koko vaihteisto tai korjata....1st/2nd synchro sleeve inner teeth are peened over, restricting the movement of the sleeve to 1st gear. The trans will have to be disassebled to repair the issue.
Omassa kyllä menee ykkönen päälle, mut sitä on vaikee löytää ja välillä menee pakkikin päälle ykkösen kohdalla... Muut vaihteet kyllä menee päälle... Eli kyllä ekaksi vaihdan vivuston puslia yms.. Luultavasti teen vielä tuollaiset metalliset pallonivel siirtimet ja vaihdevälin lyhentäjän...
Olisi kyllä vaihdelaatikon vaihto tarpeen niin saisi 5 vaihteen ja hyvällä säkällä vaijeri-siiräjän...
Huomenna käyn hakemassa uudet tangot ja puslat... vaihtelen niitä sitten ja katotaan auttaako mitään... Vaihdevälin lyhentäjän ajattelin myös laittaa...
Katottiin tänään että miltä näyttää kun ykköstä yrittää laittaa päälle, ja näytti vaihdetanko heiluvan aika paljon eli siinä kannakkeen holkissa on varmasti väljää... No katotaan mitä motonet pystyy tarjoamaan...
Katottiin tänään että miltä näyttää kun ykköstä yrittää laittaa päälle, ja näytti vaihdetanko heiluvan aika paljon eli siinä kannakkeen holkissa on varmasti väljää... No katotaan mitä motonet pystyy tarjoamaan...
Noniin tänään on tullut vähän onnistumisia ja sitäkin enemmän vitutusta!
-Vaihe 1-
Kävin ostamassa uudet "niveltangot" motonetistä... No pidempää tankoa asentaessa pallonivelen kuppi halki ja uutta hakemaan... Sitten tyhmänä pienempää asentamaan ja sama! Kuppi halki... No ei sitä jaksanu uutta hakemaan vaan vanha ehjä takasin... Tässä vaiheessa koitettiin miten vaihteet pelaa... 1 vaihde meni ehkä hiukan paremmin mutta ei kuitenkaan joka kerta... Joutu käymään 2 vaihteella ja vasta sen jälkeen 1 vaihde meni päälle....
-Vaihe 2-
Sitten ruvettiin vaihtamaan vaihdekepin alapalloa ja sen kuppia... No pultit auki ja sitten kuppia pois... No kupin ympärillä on kuminen tiiviste mikä on niin saatanan tiukassa... Lisäksi pakoputki siinä keskellä häiritsemässä! Ei tullut ajatelleeksi että on näin iso homma... Lisäksi ei mitään nosturia käytössä eli auton alla selällään pelleilemässä... Kuppi on edelleen missä kuuluukin ja hermot meni! Huomenna voisi koittaa jos keksisi jonkun paremman konstin repiä se pois sieltä.... pakoputki on varmaan pakko irrottaa! PRKL!
Edit: Tuo pidemmän niveltangon muovi oli haljennut eli nyt on uusi tilalla...
-Vaihe 1-
Kävin ostamassa uudet "niveltangot" motonetistä... No pidempää tankoa asentaessa pallonivelen kuppi halki ja uutta hakemaan... Sitten tyhmänä pienempää asentamaan ja sama! Kuppi halki... No ei sitä jaksanu uutta hakemaan vaan vanha ehjä takasin... Tässä vaiheessa koitettiin miten vaihteet pelaa... 1 vaihde meni ehkä hiukan paremmin mutta ei kuitenkaan joka kerta... Joutu käymään 2 vaihteella ja vasta sen jälkeen 1 vaihde meni päälle....
-Vaihe 2-
Sitten ruvettiin vaihtamaan vaihdekepin alapalloa ja sen kuppia... No pultit auki ja sitten kuppia pois... No kupin ympärillä on kuminen tiiviste mikä on niin saatanan tiukassa... Lisäksi pakoputki siinä keskellä häiritsemässä! Ei tullut ajatelleeksi että on näin iso homma... Lisäksi ei mitään nosturia käytössä eli auton alla selällään pelleilemässä... Kuppi on edelleen missä kuuluukin ja hermot meni! Huomenna voisi koittaa jos keksisi jonkun paremman konstin repiä se pois sieltä.... pakoputki on varmaan pakko irrottaa! PRKL!
Edit: Tuo pidemmän niveltangon muovi oli haljennut eli nyt on uusi tilalla...
Tänään saatiin se alapallon kuppi pois ulosvetäjällä ja sen myötä vaihto onnistui suht helposti... No sitten ukko oli käyny hakemassa motonetistä uuden lyhyen(8cm) niveltangon... Sitä asentaessa ylläty yllätys taas paskaksi... Ihme tavaraa... No se oli motonetin viiminen kappale joten uutta etsimään vaan jostain... Saatiin vanha laitettua vielä takasin ja kyllä nyt koottuna vaihteet menee tosi sulavasti päälle, myös 1 vaihde... Katottiin niin siinä vanhassa 8cm niveltangossa on sellanen 2mm heitto joka vaikuttaa ettei 1vaihde mene aina suoraan... sormilla kun auttaa nii menee hyvin päälle... eli uutta vaan etsimään... Noiden korvaus metallisilla on kans niin iso homma etten oo varma kannattaako.. Jos toi nyt mun ajokaudet kestää niin hyvä homma...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa