Golf mk3 ei käynnisty

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

Golf mk3 ei käynnisty

ViestiKirjoittaja Junz » 5.2.2009 20:14

Yritin haulla katsella mutta ei löytynyt mitään apua.

Aamulla golffi käynnisty nätisti ja ei mitään ongelmia ollut ajon aikana. Ajelin 80km, josta 20-30km rekan takana ja lunta pöllyytti reippaasti). Nyt päivemmällä yritin lähteä autolla ja ei käynnisty millään. Kipinää antaa ja bensa haisee vähäsen moottorissa. Moottori on 1.6 AFT.


Eli tiivistelmänä:
- Startti pyörii
- Bensa haisee startatessa eli antaa bensaa?
- Kipinää antaa tulpanjohtoihin
- Ei edes pientä toivoa että lähtis moottori käyntiin
Viimeksi muokannut Junz, 6.2.2009 20:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 5.2.2009 20:23

Ihan villi veikkaus: saako ilmaa? Onko ilmanputsari mennyt lunta täyteen: sulanut ja nyt jäätynyt?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 5.2.2009 20:39

kaverilla oli aikoinaan tietokoneelta johto murtunut poikki/ vaikea paikallistaa. Ko. tapauksessa voisi olettaa että tuohon kosteuteen tuo ongelma liittyy.

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 6.2.2009 9:04

Kosteutta oli. Auto yön yli lämmittimeen ja pari mattoa päälle ja nyt lähti käyntiin kaasun kanssa. Kiitoksia vastauksista! Nyt taas pääsee kolperolla ajeleen :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 6.2.2009 12:38

Jotain vikaahan siinä on kun se tuollaista tekee. Kannattaa selvitellä, tai ennen pitkää se rupeaa tekemään tuota uudelleen.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 6.2.2009 15:36

Onko autossa varkaudenesto?

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 6.2.2009 20:15

Eiköhän autolla päässyt 30km ja sama temppu. Ei auttanut kuin auto hinauautolla lähimpään korjaamoon ja sielä jotain vikakoodia antoi mutta eivät kerinneet tekemään mitään. Maanantaina pitäisi selvitä mikä vikana on.

Nätisti kyllä toimi ton 30km mutta sitten yhtäkkiä ei vastannut kaasuun yhtään ja auto hyytyi täysin. Kytkimen ku painoi pohjaan niin auto sammui lopulta kokonaan ja ei lähtenyt käyntiin millään.

EDIT: Autossa on ajonesto.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 6.2.2009 21:21

Kaverilla oli just samallaisia ongelmia ja siellä ajonesto boksissa oli kylmä juotos.

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 9.2.2009 14:01

Korjaamolta soittivat että kampiakselin asentotunnistin olis sökö. Uusi maksaa 250e.. Noh ei auta kuin vaihdattaa se ja toivoa että sen jälkeen pelittää kunnolla.

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 9.2.2009 18:14

Sanoit että antaa kipinää? Jos asentotunnistin rikki niin ei anna kipinää.

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 9.2.2009 18:25

Jep kipinää kyllä antoi. Korjaamolla kuitenkin sanoivat että vikakoodi olis viitannu kampiakselin asentotunnistimeen. Puhdistivat sen ja lähti käyntiin mutta eivät uskaltaneet sanoa kuinka pitkälle olisin päässyt joten suosittelivat vaihtamaan uuteen.

Onkohan tässä nyt pissitty tietämätöntä silmään?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 10.2.2009 1:13

Oma 3 pallo antaa lähes aina vika-koodeja luettaessa tuon saman tunnistinvian, itsellä kyllä puolan kuori oli "johtimen kolosta" halki ja kostealla ilmalla löi läpi. Toinen usein luettavissa oleva vika on muistaakseni ilmamassa mittari, mutta kovasti epäilen näiden ilmaantuvan kun kone käy huonosti/sammuu jonkun muun vian takia. [esiintyy satunnaisesti]
Tuo kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ilmeisesti öljynsuodattimen läheisyydessä ja on vaihdettavissa helposti öljynvaihdon yhteydessä? Näin ainakin [ADY 2.0] jos korjausopasta lueskelin oikein.
Ajattelin tuon tunnistimen vaihtaa omaani kesällä ja hinta oli tosiaan tuota luokkaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.2.2009 7:21

Hetkinen, olikos tässä nyt se juttu että ECU antaa aina huomautuksen tuosta anturista jos koodit luetaan kun moottori on sammuksissa?

www.varaosatnetista.fi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 9.2.2009 12:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja www.varaosatnetista.fi » 10.2.2009 10:07

Kampiakselin anturi maksaa kauttani 48,00 + toimituskulut.

Kotisivumme / Verkkokauppamme www.varaosatnetista.fi avautuu Helmikuun aikana.

Kauttamme saat varaosat autoon kuin autoon, Suomen edullisimmilla hinnoilla!

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.2.2009 10:37

Kyllä Entris muistat oikein. Ainakin mulla tuossa AAM- koneisessa golffissa herjaa tuota asentoanturia aina kun koodit luetaan kone sammuksissa. Tuostahan on kyllä ollut juttua eikä tuo ole mielestäni vika, vaan tyyppiominaisuus kys moottorissa.

Sensijaan entisessä golffissa (ADY) ei tuota vikaa ilmennyt koskaan. Tuossa ADY-moottorissa on jonkinverran kehittyneempi ruisku/moottorinohjaus/vikakoodien taltiointi..

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 10.2.2009 11:32

Ettei olis 109 rele? Vai onko näissä semmosta?

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 11.2.2009 17:12

Soitto tuli korjaamosta. Olivat tilanneet väärän anturin ja uuden saa tilalle vasta maanantaina. Muut paikat kuulemma pitäis olla ehjät ja anturin vaihdossa pitäisi pelata taas normaalisti. Toivotaan parasta.

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 18.2.2009 16:25

Doddih nyt taas golffi pihassa. 220km tuli ajettua ja pelas täysin. Kunhan vain ei enää jättäisi tielle varsinkaan noin kaukana kotoa.

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 28.2.2009 20:33

Ei perhana.. Sama temppu jälleen. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa?

Ennen sammumista auto nyki ja vaikka kuinka laittoi kaasua niin auto vain hyytyi. Sain kuitenkin ajettua bussipysäkille johon auto sitten lopulta sammui kokonaan. Vaikka miten yritti startata niin ei käynnistynyt.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.2.2009 21:11

Ettei olis polttoainepumppu/pumpun relevika?

Corrado hyytyi mulla juuri noin, että eka vähän nyki, sitten vaan hyytyi ja hyytyi vaikka kuinka polki kaasua. Sen jälkeen ei enää edes lupaillut käyntiin. Vikana oli hajonnut bensapumpun rele.

Edittiä: tosin jo se bensa haisee, niin lähtisin etsimään vikaa muualta. Oliko se kampiakselin asentotunnistin jo vaihdettu? Entäs oliko tuossa ko. tekniikassa jonkinsortin ilmamassa/määrämittari?

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 28.2.2009 21:32

Kampiakselin asentoanturi vaihdettiin alkuperäiseen (maksoi mukavat 250e..). Ilmamäärämittari muistaakseni olisi ko. tekniikassa.

Polttoainepumpun relettä veikattiin kans mutta kun startatessa alkaa bensa haisemaan ja korjaamolta sanoivat että bensapumppu pyörii ihan normaalisti, niin yritetään etsiä vikaa muualta.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.2.2009 21:40

Eikös AFT -kone ole 4-pisteruisku ? eli 100hv. Onko bensanpaineita mittailtu ?

Onko vikakoodit luettu ?

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 28.2.2009 21:55

Jep sellanen se on eli 100hv 4-pisteruisku. Bensanpaineita ei ole mitattu. Vikakoodeja ei ole luettu koska ei ole saatavilla laitetta millä voisi lukea.

Junz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.8.2008 9:25

ViestiKirjoittaja Junz » 3.3.2009 16:26

No nyt vika selvis. Puolan kun vaihtoi niin golffi lähti käyntiin ja parani huomattavasti käynti. Että tällästä tällä erää :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa