Autotech Sport 270° Hydro Nokka-akseli

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mhe
-
Viestit: 83
Liittynyt: 10.9.2003 6:36

Autotech Sport 270° Hydro Nokka-akseli

ViestiKirjoittaja mhe » 20.2.2009 18:59

Posti kantoi tollasen, onko kenelläkään kokemusta?
eli pitäs olla suht.maltillinen nenä.
Mahtaako toimia myös 1.6 koneessa 1.8 kannella ja megalla?

Tietoja:
The AUTOTECH 270° Hydro is the best performing street legal camshaft available. Its idle characteristics have been refined to the point that it idles as if it were a stock cam (15 inches vacuum @ 900rpm). Yet, its full-range power lets you know that it is definitely not stock! Torque increases over stock appear as low as 2500 rpm, continuing without fail until over 6000 rpm. Power gains range from 7 to 9 horsepower depending on vehicle and its state of tune. The AUTOTECH Sport 270° Hydro Cam is ground on an OEM chill-hardened billet. SportTuned Valve Springs are not required, but are highly recommended for the best top-end performance. Fits all 1.8L and 2.0L liter engines up to 1995 with hydraulic lifters, including crossflow heads. Lifetime warranty.

http://www.autotech.com/prod_engine_cam ... htm#8vcams

Lift: 0.449" = 11.4mm.
Duration: 270° at 0.1mm check, 112° lobe center.
ebay ostos = ei ollu pahan arvokas
(joutu ostaa vaik ei sopiskaan...aina sen voi hukata jonnekin)

Edit: lisätty linkki.

mhe
-
Viestit: 83
Liittynyt: 10.9.2003 6:36

ViestiKirjoittaja mhe » 28.2.2009 10:40


Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 28.2.2009 11:32

Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tuotteelta ominaisuuksiensa puolesta, tai siis ainakin valmistajan hehkutuksien. Jos nokka-akselia rupean omaan romuuni päivittämään niin en kyllä halua tehdä moottorista japsimaista moottorisahaa jota pitää huudattaa, vaan mieluummin ajelen rotevammalla alaväännöllä.

Perstuntumalta sanoisin että kaikki 80-luvun puolivälistä 90-luvun alkuun tehdyt lohkot on täsmälleen samoja, ja varmaan suurin osa kansistakin. Iskutilavuuden muutokset on tehty kiertokangilla ja kampiakselilla.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.2.2009 11:38

Kaippa se toimii, eli sulla on 1.6 kone 9 puristuksilla ja kannessa 40mm imuvenat?

Kerro kokemuksia sitten

mhe
-
Viestit: 83
Liittynyt: 10.9.2003 6:36

ViestiKirjoittaja mhe » 28.2.2009 12:05

melkein oikein = 1.6 kone 9 puristuksilla ja kannessa 38mm imuvenat...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 5.4.2009 14:06

Jokos tämä nokka-akseli on asennettu ja koeponnistettu?

mhe
-
Viestit: 83
Liittynyt: 10.9.2003 6:36

ViestiKirjoittaja mhe » 25.6.2009 10:40

On edelleen kesken, jäänyt toisten systemien jalkoihin... (Huom. ei lopetettu)
Oma/ipanoiden (ns. pakollinen harrastaminen.)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 28.6.2009 0:36

Kerrohan sitten välittömästi kokemuksia kun saat asennettua ja ajettua! Itseäni kiinnostaisi hieman vakiota jyrkempi, mutta kuitenkin alaväännön säilyttävä nokka-akseli ja tämä kuulostaa asiaan sopivalta.

Kartaani
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.2.2016 8:12

Re: Autotech Sport 270° Hydro Nokka-akseli

ViestiKirjoittaja Kartaani » 12.11.2016 10:52

Onko tästä nokasta kellään kokemuksia?

Keväällä vasta on tarkoitus vaihtaa nokka tuohon käyttöautoon, eli Golf mk2 1.8 mono-jetronicciin. Toi Autotechin 270 vaikuttaa hyvältä, mutta onhan niitä muitakin:
Techtonics 266.
Newman Cams 268.
Nämä kaikki menee valmistajan mukaan bolt-on, eli vakiojousilla & nostajilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa