Töötin kytkeminen
Valvoja: ffp jäsenet
Töötin kytkeminen
Kyseessä olis -87 vuos mallin Jetta johon on vaihdettu uusi ratti. Ongelma on, että miten se kytketään ratin ja viiksien välin äänikerkin töötin johto. Viiksi yksikösä on metalliliuska jossa johto on ollut aijemmin kiinni ja ratin keskällä normi painonappi. Jos johdon laittaa kiinni nappiin ja metalliliuskaan ei tapahdu mitään, vaikka kytkee virrat. Jos toisella kertaa samoin paitsi metalliliuskan ruuvaan sen alla olevaan ruuviin kiinni ja kytkee virrat, niin soi kokoajan, naippiin kajoamatta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Anteeksi äskeinen, on näin perjantaisin ruuhka- aikaan tuo tööttinappi herkässä...
Näin minunkin mielestä.
Tarkemmin nappia näkemättä, luultavimmin se johto pitää yhdistää sinne "liukurenkaalle".
Edit
Lmgtfy melkeen klonkkari =D
/Edit
Tööttönappi on muistaakseni maadoittava...
Näin minunkin mielestä.
Tarkemmin nappia näkemättä, luultavimmin se johto pitää yhdistää sinne "liukurenkaalle".
Edit
Lmgtfy melkeen klonkkari =D
/Edit
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nope. Mutta ainahan sitä kannattaa yrittää. Tosin ei oo tööttökokemuksia kuin yksi. Kaikki muut menneet (töötistä) läpi ja tässä vaan katsuri "huomautti" kun yhdessä vanhassa E30 bimmerissä neljästä painikkeesta yksi ei toiminut.
Varalle hyppyjohdot, teippiä ja painonappi millä saa parkkipaikalla käynnin jälkeen katsurin tyytyväiseksi. Mutta kannattaa sekin etukäteen kysyä että onko sallittu ratkaisu.
Ja jos ei se leiman muste ala olemaan jo liian vanhaa niin laita vaan kerralla rauhassa kunnolla kuntoon. Mikään ei v-tuta sen enempää kuin omien purkkaviritysten korjaus. Tai, no, itse asiassa muiden purkkaviritysten korjaus menee tuosta vielä noin sata kertaa pahemmaksi.
Varalle hyppyjohdot, teippiä ja painonappi millä saa parkkipaikalla käynnin jälkeen katsurin tyytyväiseksi. Mutta kannattaa sekin etukäteen kysyä että onko sallittu ratkaisu.
Ja jos ei se leiman muste ala olemaan jo liian vanhaa niin laita vaan kerralla rauhassa kunnolla kuntoon. Mikään ei v-tuta sen enempää kuin omien purkkaviritysten korjaus. Tai, no, itse asiassa muiden purkkaviritysten korjaus menee tuosta vielä noin sata kertaa pahemmaksi.
Jaa, että ratin keskellä... tai molemmin käsin...
No miten selitätte että esim jossain peugeot malleissa (ainakin tää -98 406 mikä meillä oli) niin töötti on vilkkuviiksessä.
OIisko jossain mersuissa samalla tavalla?
Niin ja toi että töötti pitäis olla siinä missä on ollut on taas jotain eu:n direktiivejä, että jos oot ajannu samanlaista autoa niin töötin pitäis olla suht samassa paikassa toisessa autossa.. Jotain näin selitti katsastusmiesten kouluttaja tossa yhellä kurssilla
No miten selitätte että esim jossain peugeot malleissa (ainakin tää -98 406 mikä meillä oli) niin töötti on vilkkuviiksessä.
OIisko jossain mersuissa samalla tavalla?
Niin ja toi että töötti pitäis olla siinä missä on ollut on taas jotain eu:n direktiivejä, että jos oot ajannu samanlaista autoa niin töötin pitäis olla suht samassa paikassa toisessa autossa.. Jotain näin selitti katsastusmiesten kouluttaja tossa yhellä kurssilla
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja yleensäkin viikseen veto onnistuu kädet ratissa.
Tuo keskiö-tööttö menis sitten peukalolla.
Näin jälkeenpäin ajateltuna; Eikö kaikissa se tööttö olekin jossain senttien päässä ratin kehältä?
Edelleen haluan tuoda esille sen että tätä ei ole luettu finlexistä vaan kuultu rallikuskien suusta...
Vaivautukaapas joku ja selvittäkööt tämä niin taas on yksi syy nukkua yönsä paremmin :)
Tuo keskiö-tööttö menis sitten peukalolla.
Näin jälkeenpäin ajateltuna; Eikö kaikissa se tööttö olekin jossain senttien päässä ratin kehältä?
Edelleen haluan tuoda esille sen että tätä ei ole luettu finlexistä vaan kuultu rallikuskien suusta...
Vaivautukaapas joku ja selvittäkööt tämä niin taas on yksi syy nukkua yönsä paremmin :)
Ei puhuta sijainnista, mutta siinä taitaa just olla joku ISO-sertifikaatti tai jotain. Voihan sitä kysäistä konttorista mihin perustuu... Tää nyt ei suoraan kuulu tähän mutta että äänimerkki kun ohittaa... :D
Koodi: Valitse kaikki
Ääni- ja valomerkit
Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen, kuljettajan on annettava ääni- tai valomerkki taikka jarruvaloa käyttämällä tai muulla tavalla kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota. Muutoin äänimerkin saa antaa vain taajaman ulkopuolella valoisana aikana ohitettaessa.
Äänimerkki ei saa olla pitempi kuin on välttämätöntä. Valomerkki on annettava ajovaloja vilkuttamalla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jätettäköön ratin käyttö jokaisen oman arvailun varaan :DNo tohon en ota kantaa... :DJa yleensäkin viikseen veto onnistuu kädet ratissa.
No mikä pakko se on? Käännätkö autoa jakarilla kenties? Jos et niin kyllä noita ruoreja maailmasta löytyy. Jos joku perusohjain kyseessä niin yhden annoin nelisen vuotta sitten ilmaiseksi kun ei muuten mennyt kaupaksi. Tosin tyyppi anto kympin huvikseen ja sen kyllä pistin taskuun :)Pakko se on selvittää koska minulla ei ole muuta konstia kuin laittaa tootti toimimaan erillisella namiskalla.....
Täytyy myöntää, että en tajunnut alkuperäisestä tekstistä mitään, mutta koetetaan ymmärtää: viiksipaketissa oleva liuku on yhteydessä töötin miinukseen, ja töötin plussa menee virtalukon kautta. Ratin liuku on eristetty maasta ja liu´ulta menee johto kaksinapaiselle tööttinapille. Kun tööttinapin asettaa paikalleen, sen toinen napa kytkeytyy maihin. Kun nappia painetaan, napin navat yhdistyvät ja töötti saa maita.
Ranskalainen/sakasalainen parkki ei normaalisti ole millään tavalla kytköksissä äänimerkkiin. Lähellä tietysti ollaan, koska vilkun palautuskynsi ratin navassa on vilkkukehän vierellä. Rattiakselin viiksipaketissa oleva palautteen vastamekanismi on muovia, joten sitä kautta ei oikosulkua pitäisi syntymän.
Ranskalainen/sakasalainen parkki ei normaalisti ole millään tavalla kytköksissä äänimerkkiin. Lähellä tietysti ollaan, koska vilkun palautuskynsi ratin navassa on vilkkukehän vierellä. Rattiakselin viiksipaketissa oleva palautteen vastamekanismi on muovia, joten sitä kautta ei oikosulkua pitäisi syntymän.
se harmaa johto pitäisi katkaista sieltä, ettei mene oikkariin...
Omassa tuo johto oli edelleen kiinni, enkä raskinut sitä sitten katkaista.
Ranskalainen/sakasalainen parkki ei normaalisti ole millään tavalla kytköksissä äänimerkkiin. Lähellä tietysti ollaan, koska vilkun palautuskynsi ratin navassa on vilkkukehän vierellä. Rattiakselin viiksipaketissa oleva palautteen vastamekanismi on muovia, joten sitä kautta ei oikosulkua pitäisi syntymän.
Luisin keskiössä on tuo vilkun palautin metallia niin lyö siellä pohjassa olevat luiskat oikosulkuun jos tämä parkki toiminto on vielä toiminnassa.
Ratin mallia en tiedä... töötti toimii kun metalliliuskasta vetää johdon ratin nappiin. Napista on maadotus rattiin. Mutta en saa vedettyä johtoja niin että rattia käännettäessä johto pysyy liuskassa kiinni ilman että liuska pysyy ehjänä. Joudun vetämän töötille oman painikkeen kojetauluun. Nykyinen ratti on on kiinni metalli "möhkäleessä" jossa ei ole mahdollista saada johto niin löysälle että käänettäessä johto pysyy kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 99 vierailijaa